پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دفاع خانه سینما از فیلم مسأله‌دار

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 591579
مدیرعامل خانه‌ سینما متعهد به اکران فیلمی شده است که همچنان نظام را به گونه‌ای معرفی می کند که جوانان باید از این کشور فرار کنند.
دفاع خانه سینما از فیلم مسأله‌دار
به گزارش جهان نيوز، فیلم سینمایی «عصبانی‌نیستم» از فیلم‌هایی که پس از اصلاح هم نتوانست به هردلیلی امکان اکران در سالن‌های سینما برای فیلم فراهم شود و  فیلمیران دفتر پخش فیلم هم از اکران فیلم انصراف داد. اما به تازگی شاهد انتشار نامه ای هستیم که در آن علیرضا رضا داد، ابراهیم داروغه زاده و منوچهر شاهسواری متعهد به اکران فیلم در تاریخ 25 بهمن ماه هستند. 

 

در این نامه که در سربرگ خانه سینما تنظیم شده است ابراهیم داروغه زاده به عنوان معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، علیرضا رضا داد به عنوان نماینده هیئت بازبینی فیلم‌های توقیف شده متعهد به اکران فیلم  شدند که ارشاد باید در این حوزه پاسخگو باشد اما نکته حایز اهمیت امضاء منوچهر شاهسواری است. منوچهر شاهسواری که سمت مدیرعامل خانه سینما را دارد این نامه را امضاء کرده است. این نامه در سربرگ خانه سینما و به امضاء مدیرعامل این مجموعه صنفی رسیده است. بار حقوقی این نامه متوجه خانه سینما، علاوه بر ارشاد خواهد شد و اگر رضا درمیشیان قصد شکایت داشته باشد خانه سینما هم باید پاسخگو باشد. 

در شرایطی که خانه سینما در مقابل قاچاق فیلم‌هایی که در بخش خصوصی ساخته شده بود هیچ واکنشی نشان نداد. سوال اینجاست که چگونه خانه سینما برای اکران فیلم مساله‌دار «عصبانی نیستم» متعهد به اکران می شود،  وقتی فیلم «بارکد» در اواسط اکران در بازار غیرمجاز توزیع شد، خانه سینما حتی یک بیانیه هم در تقبیح این کار منتشر نکرد. وقتی فیلم «گشت 2»  سعید سهیلی  در شبکه قاچاق منتشر شد هیچ اقدام صریح و روشنی انجام نشد و سعید سهیلی به نشانه اعتراض کارت عضویت در کانون کارگردانان خود را در مقابل دوربین آتش زد و گفت: وقتی اعضای این صنف در حمایت از او حتی بیانیه ای هم صادر نمی کنند، او احتیاجی به عضویت در خانه سینما ندارد.

چگونه است که مدیرعامل خانه سینما به یکباره در نامه‌ای که در تاریخ 27 آذرماه تنظیم شده است متعهد می‌شود که فیلم «عصبانی نیستم» که در حمایت از فتنه 88 ساخته شده است و با اصلاحات انجام شده هم نتوانسته نظرات را به خود جلب کند و همچنان نظام را به گونه‌ای معرفی می‌کند که باید جوانان از کشور فرار کنند. آیا با این تعهد خانه سینما وارد بازی‌های سیاسی نشده است؟ 

خانه سینما براساس اساسنامه باید به فعالیت صنفی و امور رفاهی صنوف توجه کند اما چگونه مدیرعامل خانه سینما متعهد به اکران فیلم مساله‌دار «عصبانی نیستم» می شود سوالی است که در ذهن هر مخاطب آگاهی ایجاد می شود؟ آیا مدیرعامل خانه سینما تصمیم دیگری برای ادامه فعالیت خانه سینما دارد؟

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *