جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

جانسون خواستار خروج سخت از اتحادیه اروپا شد

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 591566
وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر خواستار خروج سخت از اتحادیه اروپا و پشت کردن به همه قواعد و قوانین اروپایی بعد از خروج شد.
جانسون خواستار خروج سخت از اتحادیه اروپا شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "بوریس جانسون"، وزیر امور خارجه انگلیس در یک سخنرانی درباره مذاکرات برگزیت خواستار خروج سخت کشورش از اتحادیه اروپا شده و گفت: انگلیس باید یک برش تمیز را انجام دهد و قوانین و مقررات اتحادیه اروپا را بعد از ترک این اتحادیه در ماه مارس سال 2019 کاملا پشت سر بگذارد. وی استفاده نکردن از این فرصت برای رهایی اقتصادی از اتحادیه اروپا را دیوانگی دانست.

این سخنان وزیر خارجه انگلیس شکاف ها در دولت انگلیس درباره برگزیت را عمیق تر می کند چرا که بخصوص "فیلیپ هاموند" وزیر دارایی انگلیس می خواهد در این راستا کار کند که کشورش همچنان و تا حد ممکن بعد از خروج نیز به بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی نزدیک باشد.

اما جانسون چنین خروج ضعیفی را رد کرده و اعلام کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای انگلیس این امکان را فراهم می کند که توافقات تجاری جدید با آمریکا و دیگر کشورهای دنیا منعقد کرده و به این ترتیب کنترل قواعد و تعرفه های گمرکی را در دست گیرد. چنین خروجی می تواند اساسی برای امیدهای بیشتر باشد تا ترس.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ادعای جانسون مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا می خواهد به یک دولت سوپر اروپایی تبدیل شود را کاملا بی معنی نامیده و تاکید کرده است که ما ایالات متحده آمریکا نیستیم.

رسانه های غربی  از تشدید مناقشات بین لندن-بروکسل در جریان مذاکرات برگزیت خبر داده اند.اتحادیه اروپا خواهان پایبندی بروکسل به قوانین اروپایی در دوره گذار بعد از خروج است و اخیرا نیز خواستار این مسئله شده است که در صورت عدم پایبندی لندن به این قوانین اروپایی، در دوره گذار بتواند این کشور را تنبیه کند.بر اساس خواست کمیسیون اروپایی در موارد مورد مناقشه بین لندن و بروکسل در دوره گذار، دادگاه اروپایی باید تصمیم گیری کند که لندن شدیدا با این مسئله مخالف است.

همچنین از طرف انگلیس این مسئله کاملا غیر قابل قبول است که اتحادیه اروپا دسترسی به بازار داخلی را سریعا و بدون حکم دادگاه بتواند خاتمه دهد در صورتی که روند دادگاه برای رفع این اختلافات مدت طولانی تری از حد انتظار و برنامه ریزی های انجام شده طول بکشد.

به گفته وزیر برگزیت انگلیس این خوب نیست که ما سندی را منتشر کنیم که در لحنی کاملا بی ادبانه و آشکار بتواند به صورت موثر دوره گذار انگلیس را متوقف کند.میشل بارنیر، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا اخیرا انتقاد شدیدی به لندن وارد کرده که هنوز هیچ چشم اندازی برای مناسبات آینده با بروکسل را ارائه نداده است. به گفته وی همچون گذشته اختلاف نظرهای زیادی در این باره وجود دارد که دوره گذار انگلیس بعد از خروج باید چگونه باشد.

انگلیس در ماه مارس سال 2019 از اتحادیه اروپا خارج می شود. هر دو طرف می خواهند روی یک مرحله گذار حدودا 2 ساله با هم توافق کننند که در آن همه چیز مانند سابق باقی بماند.نخست وزیر انگلیس در حال حاضر تحت فشار شدید حامیان جدایی آشکار و سخت از بروکسل در حزب خود قرار دارد.چندی پیش مقامات بروکسل به لندن پیشنهاد دادند که در این اتحادیه بماند اما لندن این پیشنهاد بروکسل را رد کرد.به هر حال مذاکرات برگزیت تحت فشار زمان قرار دارد. توافقات برای یک دوره انتقالی باید تا نشست آینده اتحادیه اروپا که در ماه مارس و حدود شش هفته دیگر برگزار می شود انجام شود و بسیاری مسائل مورد مناقشه تا آن زمان باید شفاف سازی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Denmark
لغت ار تش آ زا د سو ر یه حر به غر ب وآ مر یکا بود تا دا عش را مسلح کنند که نو کری و عمل را ر جب خا ن ا نجا م می دا د حا لا تر کیه ا ز لغت ا ر تش آ زاد بر ا ی هما ن ار تش متجا وز خو د ش ا ستفا ده می کند و آ مر یکا منا فعش با شد
از کر دها بعنوا ن ا ر تش آ زا د استفا ده می کند
کلا یک عده جنا یت کا ر آ دم کش را از کشور ها ی عربی در سو ریه غر ب و تر کیه مسلح و با پر چم
تا زه طرا حی شده برای تو جیه جنا یت و تجا وز شا ن ا ستفا ده می کنند و تما م حر به
تر کیه
عثما نی و غر ب این بود دا عش را با اسد و ایران در گیر بکنند و خو د در سو ریه پا یگا ه
نظا می بزنند بعد همین حر به در انتظا ر ایرا ن
است تا عثما نی ها ا نتقا م با ختن جنگ به
قز لبا ش ها را در چا لدرا ن از ایرا ن
بگیر ند تنها را ه نجا ت ایران تشکیل ار تش
د فا عی مشترک با سو ریه است تا از شر
ا مپرا طوری عثما نی در ا ما ن با شد