کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واقعیت ها درباره عاق والدین

26 بهمن 1396 ساعت 11:02

کارشناس علوم قرآنی گفت: چون مادر احساساتی تر است زودتر نفرین می کند اما پدر به دلیل تحمل و بردباری بیشتر، تا آن جا که باید نفرین نکرده و عاطفی برخورد نمی کند اما وقتی نفرین کرد از ته دل و گیراست.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقریان کارشناس علوم قرآنیگفت: در واقع عاق والدین در دو بعد وجود دارد یعنی گاهی عاق فرزند هم داریم به نحوی که والدین عاق فرزند می شوند.

وی در همین راستا افزود: عاق والدین هم بعد دیگری است که با توجه به جایگاه پدر و مادر نشان دهنده غضب و ناراحتی از فرزندان است. غضب و ناراحتی آن ها غضب و ناراحتی خدا را به همراه دارد و هر چه بیشتر شود خشم و ناراحتی بیشتر خدا را به همراه دارد و چوب آن هم محکم و قوی تر است.

این کارشناس علوم قرآنی به بررسی عاق پدر و مادر نسبت به فرزندان پرداخت و اظهار کرد: مادر جایگاه برتری در ارتباطات و امور معنوی دارد اما مدیریت خانواده با پدر است. نمونه آن در این روایت آمده است که شخصي خدمت رسول خدا(ص) آمد و گفت: اي رسول خدا، من هيچ كار زشتی نمانده كه انجام نداده باشم، آيا می توانم توبه كنم؟ حضرت فرمود: آيا هيچ يك از پدر و مادرت زنده هستند؟ گفت: بله، پدرم. رسول خدا(ص) فرمود: برو به او نيكی كن تا آمرزيده شوی. وقتی او راه افتاد، حضرت فرمود: كاش مادرش زنده بود. يعنی اگر او زنده بود و به او نيكی می كرد، زودتر آمرزيده می شد.

وی درباره این که عاق مادر موثرتر است یا پدر توضیح داد: چون مادر احساساتی تر است زودتر نفرین می کند اما پدر تحمل و بردباری اش بیشتر است و تا آن جا که باید نفرین نکرده و عاطفی برخورد نمی کند؛ اما وقتی نفرین کرد از ته دل و گیراست.

حجت الاسلام والمسلمین باقریان خاطرنشان کرد: در سوره لقمان بعد از نیکی به پدر و مادر، حمل جنین به مدت 9 ماه و از سختی هایی که مادر در این مدت تحمل می کند بیان شده، بنابراین درباره مادر توجه بیشتر وجود دارد.

منبع:میزان


کد مطلب: 591542

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591542/واقعیت-درباره-عاق-والدین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com