کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تیلرسون:

حزب‌الله بخشی از فرآیند سیاسی لبنان است

26 بهمن 1396 ساعت 9:42

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، واشنگتن، جنبش حزب الله را بخشی از فرآیند سیاسی لبنان می‌داند.


به گزارش جهان نیوزبه نقل از العالم، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی که به نظر تلطیف لحن آمریکا پیش از سفر به بیروت است گفت جنبش حزب الله تحت حمایت ایران، بخشی از فرآیند سیاسی لبنان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان، تیلرسون در یک نشست خبری در اردن مدعی شد: ما از یک لبنان آزاد و عاری از نفوذ خارجی حمایت می کنیم و از طرفی می دانیم حزب الله تحت حمایت ایران است. ما معتقدیم این نوع نفوذ برای آینده بلندمدت لبنان مفید نیست.

تیلرسون گفت: ما همچنین می پذیریم که حزب الله بخشی از فرآیند سیاسی لبنان است.جنبش حزب الله لبنان تنها جریانی است که به دنبال جنگ داخلی این کشور سلاح خود را کنار نگذاشت و در دولت سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز حضور دارد.

حزب الله با وجود تحریم های آمریکا و تروریست خوانده شدن از سوی این کشور توانسته است در تنش های منطقه ای از جمله در جنگ سوریه نقشی قاطع ایفا کند.

آمریکا در اوایل ماه فوریه تحریم هایی علیه شش فرد و هفت نهاد تجاری مرتبط با حزب الله اعمال کرد.تیلرسون قرار است پنجشنبه در چارچوب بخشی از سفر منطقه ای خود به خاورمیانه با مقامات سیاسی لبنان دیدار کند.


کد مطلب: 591506

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591506/حزب-الله-بخشی-فرآیند-سیاسی-لبنان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com