کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فتح بازارهای جهان با برندینگ امکان‌پذیر است

26 بهمن 1396 ساعت 9:23

وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای پیش‌نویس صادرات لبنیات شرکت کاله مازندران به بازارهای آمریکا خبر داد و گفت : برندینگ، راه توسعه و فتح بازارهای جهان است.


به گزارش جهان نیوز، محمد شریعتمداری در آئین افتتاح سه طرح تولیدی واحدهای لبنیاتی و گوشتی شرکت کاله آمل افزود: تولیدات لبنیات شرکت کاله یکی از مجموعه‌ها موفق کشور در زمینه صادرات به بیشتر کشورهای دنیاست و توسعه کمی و کیفی محصولات این شرکت باعث مشتری پسندی در بازارهای مختلف جهان شده است.
 
 وی ادامه داد: باید در قالب اجرای برندینگ در کشور، سیطره و گسترده فعالیت شرکت‌های بزرگ تولیدی در کشور را محدود نکنیم و توسعه دهیم.
وزیر صنعت با بیان اینکه باید اجازه دهیم تا شرکت‌های بزرگ تولیدی صادراتی کشور به نام‌هایی آشنا در منطقه و جهان تبدیل شوند و با شرکت‌های هم ردیف خود رقابت کنند، گفت: توسعه برندینگ در واحدهای تولیدی یکی از این مزیت‌های مهم است که مبدا تا مقصد را طراحی می‌کند و انتظار است خود شرکت‌های تولیدی بزرگ کشور پیش قدم شوند.

درحال گذر از مشکلات هستیم
شریعتمداری با بیان اینکه برخی مشکلات در بخش‌های مختلف در کشور وجود داشته و در حال گذر از آنها هستیم، اظهار داشت: مردم ما امیدوار هستند و این امید را نباید برای مردم بخشکانیم.

وی اضافه کرد: امید داشته باشید و جوانان تحصیل کرده هم به آینده کشور امیدوار باشند، این مشکلات فقط با همراهی و هماهنگی‌های بین بخشی وحضور فعالان و علاقه مندانی همچون براداران سلیمانی در مجموعه بزرگ کاله که در کل کشور و کشورهای منطقه شعبه دارند، میسر خواهد بود.

وزیر صنعت به ایجاد ظرفیت‌های مهم در بخش‌های صنعتی و معدنی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و گفت: در حالی که قبل از انقلاب در زمینه فولاد ظرفیتی در کشور وجود نداشت، اکنون تولید ما از مرز ۳۳ میلیون تن فراتر رفته است.

وی افزود: تولید مس در کشور پیش از انقلاب تقریبا صفر بود، ولی امروز تولید ما به حدود ۴۵۰ هزار تن رسید و اکنون هم در هفته گذشته ۹ واحد تولید مس با حضور رئیس جمهوری در کرمان افتتاح شده است.

شریعتمداری گفت: در زمینه پتروشیمی و اکتشافات معدنی نیز اکنون قابل رقابت با کشورهای هم ردیف خود هستیم.

افتتاح ۳۷۵ طرح صنعتی و تولیدی در دهه فجر امسال
وزیر صنعت همچنین از افتتاح ۳۷۵ واحد تولیدی و صنعتی به ارزش سه هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر امسال همسو با رونق تولید و کسب و کار در کشور خبر داد و گفت: اکنون حدود ۱۶ هزار واحد تولیدی صنعتی نیز جواز تأسیس دارند.

وی پراکنش واحدهای تولیدی و صنعتی در همه نقاط کشور را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: انتظار داریم که واحدهای تولیدی و صنعتی از تهران به خاطر وجود مشکلات زیست محیطی به مناطق مختلف کشور انتقال یابند.

شریعتمداری گفت: محیط زیست هم اعلام و همکاری کرده که با حفظ شرایط قانونی مانعی برای ایجاد واحدهای بزرگ صنعتی در کل کشور وجود ندارد.
با حضور وزیر صنعت سه طرح تولیدی در حوزه فراورده‌های لبنی و گوشتی مربوط به شرکت کاله آمل عصر چهارشنبه به بهره‌برداری رسید.
این طرح‌ها شامل فرآوری و طعم دار کردن انواع گوشت بسته‌بندی و گوشت مرغ منجمد، انواع نوشیدنی‌های میوه‌ای و فراورده‌های لبنی به ظرفیت ۷۰۶ هزار و ۲۰۰ تن است.

شرکت کاله برای ساخت و تجهیز این سه واحد تولیدی که دومین واحد غذای آماده منجمد در سطح خاورمیانه است، حدود ۱۸۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد.
 
منبع: ایرنا


کد مطلب: 591487

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591487/فتح-بازارهای-جهان-برندینگ-امکان-پذیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com