کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای فدراسیون فوتبال، آقای «ه. م» و ۷۲ هزار دلار پول گمشده

26 بهمن 1396 ساعت 8:40

۷۲ هزار دلار پول فدراسیون فوتبال به دلیل حق پخش تلویزیونی در حساب شخصی به نام «مقدس» رفته و هنوز مشخص نیست سرنوشت این پول چه شده است.


به گزارش جهان نیوز، پس از افشای برخی از مسائل روز فوتبال ایران در برنامه 90، رسانه ها به دنبال پیگیری آن رفتند و مهم ترین سوالی را که ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال آن را پاسخ نداد، مربوط به حق پخش بازی های مقدماتی تیم ملی ایران در راه جام جهانی 2014 برزیل بود که پول هنگفت بدست آمده در کدام حساب است و چگونه خرج شده است.
 
ساکت در پاسخ به این سوال که آیا 72 هزار دلار در حساب شخصی به نام « ه . م » (هوشگ مقدس ) رفته یا نه خاطرنشان کرد: من و مهدی تاج در آن مقطع نبودیم اما با تغییراتی که اخیرا در فدراسیون انجام شده ، حسابرسی مالی درست و جامعی صورت گرفته که این سیستم جامع مالی، تمام عملیات مالی قبل و جدید را به صورت استاندارد و جدید ثبت و ضبط می‌کند، این موجب افتخار ما هست، امسال هم برای نخستین بار حسابرسی فدراسیون و مجمع به خبرنگاران داده شد و همه در ریز جریانات و گزارش سالیانه قرار گرفتند که این اتفاق، جزو رویکردهای اصلی فدراسیون بود، این موضوع که آقای کریمی گفته الان هم در کمیته اخلاق در حال پیگیری است و سپس مشخص شد علی کفاشیان که در آن زمان رئیس فدراسیون فوتبال بود، به کمیته اخلاق دعوت شده تا درباره این موضوع توضیح دهد.

پس از برنامه دوشنبه شب برنامه 90 ، کفاشیان پس از بازگشت تیم ملی فوتسال کشورمان از چین تایپه در این باره گفت: یک دلار از طریق فیفا یا AFC به مقدس داده نشده و اگر قرار است اطلاعات داده شود، نباید ناقص باشد. در یک مقطع زمانی به خاطر برخی مشکلات ما پول را به مقدس حواله می‌کردیم که به کی‌روش بدهد. حساب‌های فدراسیون هم در یک سال و نیم اخیر همه بررسی شده و یک دلار جابه‌جا نشده است.
او اضافه کرد: یک دلار از پول‌های فیفا و AFC به هوشنگ مقدس داده نشده است و من محکم پای این موضوع می‌ایستم و همچنین بنده به‌عنوان مطلع در خصوص برخی ابهامات به کمیته اخلاق رفتم که سؤالاتی داشتند و من هم پاسخ دادم.

اما باید بدانید مطلع نبودن ساکت از 72 هزار دلار حق پخش تلویزیونی و رد این موضوع توسط کفاشیان پایان کار نیست و یکی اعضای فدراسیون فوتبال که نخواست نامش فاش شود، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: در بازی های دور نخست مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل، قراردادی امضا شد و قرار بود 72 هزار دلار به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود که ابتدا مسئولان طرف قرارداد نمی خواستند پول فدراسیون ایران را بدهند اما با پیگیری های زیاد، هنوز این پول پرداخت نشده است و به هیچ عنوان ارتباطی با پاداش های جام جهانی ندارد.

البته نکته جالب تر این است که طبق شنیده ها، نخستین ایمیل برای پرداخت 72 هزار دلار حق پخش به فدراسیون فوتبال با تایید دبیر فدراسیون بوده اما در ایمیل بعد، عباس ترابیان حسابی غیر از حساب فدراسیون فوتبال برای آن شرکت فرستاده و هنوز مشخص نیست سرنوشت این پول چه شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 


کد مطلب: 591458

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591458/ماجرای-فدراسیون-فوتبال-آقای-ه-م-۷۲-هزار-دلار-پول-گمشده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com