پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ورزش دانشگاه آزاد در خطر انحلال

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 591454
به نظر می‌رسد بی توجهی به بحث‌های مالی ورزشکاران و احتمال کسر بودجه تربیت بدنی دانشگاه آزاد، منجر به خداحافظی این مجموعه از ورزش قهرمانی شود.
ورزش دانشگاه آزاد در خطر انحلال
به گزارش جهان نيوز، رقابت های لیگ برتر بسکتبال کشور سه شنبه شب با قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری تبریز به پایان رسید تا پرونده این دوره از رقابت ها بسته شود. در ابتدای این رقابت ها صحبت از آن بود که مشکلات مالی و وضعیت اقتصادی بر سر این رشته هم سایه انداخته و تیم داری در آن را مشکل کرده است. حالا اما این مشکلات در برخی تیم ها از جمله دانشگاه آزاد شرایط بسیار مشکلی را به وجود آورده است.
 
البته این مشکل مالی در دانشگاه آزاد تنها به تیم بسکتبال آن خلاصه نمی شود و تمام 14 رشته ورزشی این ارگان حتی بدون یک ریال دریافتی به استقبال عید می روند. ورزشکاران دانشگاه آزاد به شدت از این مسئله ناراحت هستند و مدتی است پیگیر این مسئله هستند اما به نتیجه ای نرسیده اند.

کمتر کسی تصور می کرد که دانشگاه آزاد با این مشکلات رو به رو باشد. پس از کنار رفتن دادکان از معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و تشکیل اداره کل ورزش این مشکلات به وجود آمده است. این روز ها اداره کل ورزش زیر مجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی است و به گفته برخی پیگیری آن ها برای وصول طلب هایشان هر روز با یک مشکل مواجه است. البته این مشکلات اداری و روند کُند اداری تنها به این بخش خلاصه نمی شود و هر کسی که با دانشگاه آزاد کوچکترین آشنایی دارد با این گونه مسائل آشناست.

تربیت بدنی داشگاه آزاد بدون مسئول به کار خود ادامه می دهد، پس از کنار رفتن دادکان مدتی سجادی عهده دار مسئولیت شد اما او هم از این مجموعه کنار رفت تا این مشکلات آغاز شود.

یکی از ورزشکاران تیم بسکتبال دانشگاه آزاد که نمی خواست هویتش فاش شود در همین خصوص گفت: دائما برای وصول پول هایمان امروز و فردا می کنند و با بهانه غیبت مسئولان و مشکل امضا ما را پاسکاری می کنند.

او افزود: ما قرار بود تا یک زمان مشخص بیش از نیمی از پول هایمان را دریافت کنیم اما هنوز حتی از یک ریال هم خبری نیست ! ای کاش مسئولان به فکر باشند زیرا بسیاری از بازیکنان در هزینه های روزمره شان مانده اند و برخی هم متاهل هستند.

او افزود: در سایر رشته ها هم وضعیت همین است، از تیرماه 96 با وجود کسب عنوان آسیایی هنوز دریافتی نداشته اند. با این حال همه ورزشکاران به دلیل برخی مسائل از بیان اعتراضات به صورت رسمی واهمه دارند.

او همچنین گفت: این اتفاق ها در حالی رخ داده که  تیم های مختلف ورزشی دانشگاه آزاد در برخی رشته ها  تعطیل شدند،  اما اگر مسئولان قصد تیمداری دارند باید وضعیت را عوض کنند زیرا هر چه ما می گوئیم بی فایده است.

این مسئله باعث شد تا ما به سراغ سرمربی و سرپرست این تیم برویم و این مسئله را جویا شویم.
فرزاد کوهیان سرمربی تیم بسکتبال دانشگاه آزاد از اظهار نظر درباره این مسئله خودداری کرد و هادی عامری سرپرست تیم بسکتبال دانشگاه آزاد نیز گفت: تا این لحظه تیم های مختلف دانشگاه آزاد دریافتی نداشته اند اما قرار است پرداختی ها انجام شود.

او درباره بودجه ورزش دانشگاه آزاد هم بیان داشت: اطلاعی ندارم اما تصور نمی کنم این بودجه کم شده باشد.
البته ما در ادامه تلاش کردیم تا با مسئولان فعلی اداره ورزش دانشگاه آزاد تماس بگیریم و جویای این مسئله شویم اما متاسفانه کسی پاسخگو نبود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *