کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۷ منبع غیرلبنیاتی برای تامین کلسیم بدن

26 بهمن 1396 ساعت 8:22

لوبیا سفید فقط سرشار از پروتئین، آهن و فیبر نیست، بلکه منبع فوق‌العاده‌ای برای دریافت کلسیم نیز محسوب می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از  مشرق، لوبیا سفید فقط سرشار از پروتئین، آهن و فیبر نیست، بلکه منبع فوق‌العاده‌ای برای دریافت کلسیم نیز محسوب می‌شود. هر وعده مصرفی از لوبیا سفید به‌طور میانگین حدود ۱۷۵ میلی‌گرم کلسیم دارد. اگر به لوبیا سفید علاقه‌مند نیستید یا می‌خواهید تنوع غذایی داشته باشید، می‌توانید از انواع لوبیاهای دیگر نیز استفاده کنید.

افرادی که به دلایل مختلف از رژیم‌های غذایی مبتنی بر مواد غذایی گیاهی پیروی کنند، با خطر ابتلا به بعضی از کمبودهای تغذیه‌ای مواجه هستند. برای مثال، قطع مصرف محصولات لبنیمی‌تواند به کمبود کلسیم در بدن منجر شود که در نهایت با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان همراه است. با این حال، این افراد همچنان می‌توانند کلسیم مورد نیاز بدن‌شان را از طریق مواد غذایی تامین کنند و از بروز مشکلات ذکرشده هم جلوگیری کنند. 

پرتقال 
بسیاری از افراد می‌دانند که پرتقال جزو بهترین منابع برای دریافت ویتامین C است، ‌اما کمتر کسی می‌داند که پرتقال‌ها حاوی میزان زیادی از کلسیم نیز هستند. خوردن یک عدد پرتقال کامل حدود ۷۰ میلی‌گرم کلسیم به بدن می‌رساند که برابر است با ۶ درصد از نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی. شما می‌توانید هر روز از پرتقال‌ها برای تامین بخشی از ویتامین C و کلسیم مورد نیاز بدن کمک بگیرید. 

انجیر 
انجیر، میوه دیگری است که میزان زیادی کلسیم دارد. در حالی که انجیرها حاوی میزان قابل توجهی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرها نیز هستند، اما خوردن ۵ عدد انجیر خشک در روز می‌تواند ۱۳۵ میلی‌گرم کلسیم به بدن برساند. بنابراین، شما می‌توانید با مصرف انجیر یا انجیر خشک، بخشی از نیاز بدن به کلسیم را تامین کنید. 

کلم بروکلی 
کلم بروکلی، یکی از سبزی‌های فوق‌العاده مهم و پُرخاصیت است. این سبزی نه‌تنها مجموعه وسیعی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A و K را به بدن می‌رساند و همچنین مواد معدنی ضروری و مهمی مانند منیزیم، زینک و فسفر دارد، بلکه میزان زیادی از کلسیم را هم وارد بدن می‌کند. خوش‌بختانه، کلسیم درون کلم بروکلی به‌ راحتی توسط بدن جذب می‌شود. 

بادام 
وقتی به مواد غذایی سرشار از کلسیم فکر می‌کنیم، مغزهای خام مانند بادام، اولین گزینه‌هایی نیستند که به ذهن‌مان می‌رسند. با این‌ حال، بسیاری از مغزهای خام حاوی مقدار زیادی از کلسیم هستند. بادام به‌طور خاص، میان‌وعده فوق‌العاده‌ای است که کلسیم دریافتی را افزایش می‌دهد و یکی از معدود منابع پروتئینی است که حالت قلیایی دارد. همین ویژگی‌ها، عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند و سطح انرژی را در بدن بالاتر می‌برند. 

لوبیا سفید 
لوبیا سفید فقط سرشار از پروتئین، آهن و فیبر نیست، بلکه منبع فوق‌العاده‌ای برای دریافت کلسیم نیز محسوب می‌شود. هر وعده مصرفی از لوبیا سفید به‌طور میانگین حدود ۱۷۵ میلی‌گرم کلسیم دارد. اگر به لوبیا سفید علاقه‌مند نیستید یا می‌خواهید تنوع غذایی داشته باشید، می‌توانید از انواع لوبیاهای دیگر نیز استفاده کنید. 

سبزی‌های برگدار 
سبزی‌های برگدار اساسا چربی ندارند،‌ کم‌کالری هستند و میزان زیادی هم کلسیم به بدن می‌رسانند. شما می‌توانید از این سبزی‌ها به‌عنوان بخشی از وعده‌های غذایی و همچنین میان‌وعده‌ها استفاده کنید. اسفناج، یکی از بهترین سبزی‌های برگدار است که هم آهن و هم کلسیم زیادی دارد.


کد مطلب: 591436

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591436/۷-منبع-غیرلبنیاتی-تامین-کلسیم-بدن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com