کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفترچه آزمون ارشد پزشکی منتشر شد

26 بهمن 1396 ساعت 8:17

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از انتشار دفترچه آزمون ارشد پزشکی خبر داد و گفت: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد گروه‌های پزشکی از تاریخ ۳۰ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا ۱۳ اسفند ماه ادامه دارد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین پورکاظمی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس www.sanjeshp.ir نسبت به دریافت دفترچه آزمون اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش این آزمون با توجه به نیاز دانشگاه‌ها اعلام می‌شود گفت: همواره ظرفیت تعیین شده از سوی وزارت بهداشت از اعلام نیاز دانشگاه‌ها بیشتر است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: آزمون امسال مانند سال گذشته برگزار خواهد شد و تنها تفاوت ویژه آن با آزمون سال قبل این است که در گذشته سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون ارشد تاثیری نداشت اما بر اساس قانون مجلس و مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی از امسال ۲۰ درصد معدل و ۸۰ درصد نمره آزمون در نتیجه نهایی تاثیر خواهد داشت.
وی ادامه داد: همچنین ۵ درصد سهمیه خانواده‌های جانبازان و ایثارگران در آزمون سال جاری همچون سال پیش اعمال خواهد شد مگر اینکه مجلس مصوبه جدیدی داشته باشد.

به گفته دکتر پورکاظمی، در سال جاری نیز همچون سال گذشته بر اساس مدارک داوطلبان امکان شرکت در دو رشته برای داوطلبان وجود دارد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در پایان خاطر نشان کرد: براساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی رشته کارشناسی مهندسی تکنولوژی صنایع آرد و بهداشت مواد غذایی به مدارک مورد پذیرش رشته امتحانی بهداشت و ایمنی مواد غذایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ اضافه شده است.


کد مطلب: 591433

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591433/دفترچه-آزمون-ارشد-پزشکی-منتشر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com