پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۷۹

درباره انتصاب حجت الاسلام ابوترابی به امامت نماز جمعه تهران/ از جذب حداکثری تا خط قرمز نظام

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 591426
آقای ابوترابی عضو جامعه روحانیت است. سلیقه و رویکرد سیاسی وی به ویژه در مجلس نهم،با طیفی از اصولگرایان نزدیک بوده و با طیف های دیگر اصولگرایان، تفاوت یا تناقض داشته است.
درباره انتصاب حجت الاسلام ابوترابی به امامت نماز جمعه تهران/ از جذب حداکثری تا خط قرمز نظام
گروه سیاسی جهان نيوز، محمد ایمانی: انتصاب حجت الاسلام ابوترابی به عنوان امام جمعه موقت تهران، با واکنش های متفاوت رو به رو شد. روزنامه زنجیره ای اعتماد، تیتر اول خود را به عنوان "خطیب اعتدال" اختصاص داد و حسام آشنا مشاور رئیس جمهور نوشت اگر تهران باشم، این هفته نماز جمعه می روم. تیپ هایی مثل عطاء الله مهاجرانی و محمود صادقی نیز به بهانه استقبال از این انتصاب، به سایر امامان جمعه، طعنه و کنایه هایی زدند.

طبیعتا آقای ابوترابی مانند هر منصوب دیگری، خود عیار و تراز خویش در جایگاه جدید را نشان خواهد داد. اما آنچه درباره حکمت این انتصاب می توان احتمال داد، اهتمام مقتدای حکیم انقلاب به گستراندن چتر انقلاب بر سر سلایق متفاوت سیاسی درون نظام است. منطق مقتدای صبور و حکیم انقلاب، منطق جذب حداکثری و  دفع حداقلی است؛ همچنان که تاکید کرده اند "فتنه خط قرمز نظام است".

این منطق نزد رهبری، باوری مومنانه و یقینی  است. حجت الاسلام رحیمیان از اعضای مجمع روحانیون دی ماه 93 درباره این باور رهبری یادآور شد "آنقدر که مقام معظم رهبری برای جذب و حفظ مجمع روحانیون پس از رحلت امام مایه گذاشتند، فوق تصوربود. پس از رحلت امام همه ما در مجمع روحانیون به عنوان بیعت خدمت مقام معظم رهبری رفتیم و ایشان گفتند امام درباره شکل‌گیری مجمع روحانیون کار درستی کردند و اگر این کار زمان حضرت امام هم انجام نشده بود من آن را انجام می‌دادم و از این رو به بسیاری از این افراد حکم دادند و تا سالهای طولانی ماهانه به مجمع کمک مالی هم می کردند". متاسفانه برخی اعضای مجمع روحانیون در قبال این حسن ظن رهبر انقلاب، ناسپاسی کردند و آتش بیار فتنه 88 شدند.

رهبر انقلاب شهریور 93 در دیدار اعضای هیئت دولت، نسبت به خلط جناح‌بندی‌های سیاسی با خط قرمز نظام نسبت به فتنه هشدار دادند و تأکید کردند؛ «علایق اعضای دولت به برخی جناح‌های سیاسی اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح‌بندی‌ها شوند... در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تاکید بر رفاقت و انس با یکدیگر است اما در برخی موارد مسئله متفاوت است و باید حتما خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند. مسئله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تاکید کردند همچنان بر آن پایبند باشند.»

آقای ابوترابی عضو جامعه روحانیت است. سلیقه و رویکرد سیاسی وی به ویژه در مجلس نهم،با طیفی از اصولگرایان نزدیک بوده و با طیف های دیگر اصولگرایان، تفاوت یا تناقض داشته است. او به برجام نگاه مثبتی داشت؛ هر چند که پس از به بن بست خوردن برجام و بدعهدی شیطان بزرگ، کمتر درباره برجام سخن گفته و منطقا آن تلقی دو سال پیش را نباید داشته باشد.

فردا روزی مهم در حیات سیاسی مردی است که به اعتبار برادر بزرگوارش سید آزادگان دفاع مقدس شهید ابوترابی در سیاست شناخته شد و اکنون مورد حسن ظن و اعتماد رهبر حکیم انقلاب قرار گرفته است. بر عهده اوست که در همین اولین نماز جمعه صراحتا بر اصول انقلاب و امام و رهبری پافشاری کند؛ اصولی مانند بی اعتمادی با شیطان بزرگ و درس ها و عبرت های توافق با او ، پایبندی مطلق به ولایت فقیه، خط قرمز تلقی کردن فتنه و تاکید بر جدا کردن مرز گروه های سیاسی با جماعت برانداز و  نفاق جدید. افراطیون فتنه گر و مدعیان دروغین اصلاح طلبی ، به شدت از این امکان جداسازی و مرزبندی نگرانند.

آقای ابوترابی یکی از هزاران منصوب امام و رهبری است که هریک به اندازه وسع و تقوا و درایت خود ، قوی یا ضعیف، خوب یا بد  و یا متوسط عمل کردند. همچنان که مالک اشتر و کمیل و اشعث و زیاد و منذر بن جارود و .. منصوبان امیر مومنان (ع) بودند؛ با کارنامه هایی به غایت متفاوت و متعارض. برای آقای ابوترابی در منصب امامت جمعه تهران آرزوی توفیق داریم و برای ایشان دعا می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عالی بود
Iran, Islamic Republic of
متن عالی بود یا انتصاب؟
این انتصاب در جواب درخواست عده ای برای امام جمعه شدن حسن فریدون است، اما چون ایشان مسلما نمیتواند امام جمعه باشد، رهبری شخصی را که آنها نیز قبول دارند را منصوب کردند تا دیگر بهانه ای برای نرفتن به نماز جمعه یا انتقاد از ائمه جمعه نداشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
بعد از انتصابات دانشگاه امام صادق در حوزه محیط زیست چشممان به حضور ایشان در منصب بزرگان دینی کشور روشن.
ایشان باید نجات غریق استخر فرح می شد تا دوست صمیمی ومقتداش غرق نشه!
Iran, Islamic Republic of
شماها که ابوترابی را هم بر نمی تابید کی را قبول دارید؟ کی خوبه؟
Iran, Islamic Republic of
...
فرصتها در گذرند
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم ایشان قدردان اعتماد رهبر معظم انقلاب و خون شهیدان عزیز در این جایگاه مهم باشد.
Iran, Islamic Republic of
جدای از مسئله تصویب 20 دقیقه ای برجام برخلاف رهنمودهای رهبری، ایشان در طرفداری از بنی صدر و مخالفت با جریان انقلابی تا حدی پیش رفت که پس از سقوط بنی صدر سالها منزوی بود تا سال 1369 که برادر آزاده شان آقای سید علی اکبر از اسارت بازگشت.
برجام
Iran, Islamic Republic of
در کمیسیون ویژه برجام که دکتر زاکانی و بقیه دوستان خیلی زحمت کشیدن و راهکارهای عالی دادند...
علي
United States
جناب، شما مردم را دست كم نگير. ملت فرق بين آيت الله صديقي و ... مثل ابوترابي را خوب ميداند. ...
Iran, Islamic Republic of
...
ایشون هیچ نسبت معنوی با ابوترابی بزرگ نداره و میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمونه
Iran, Islamic Republic of
خیلی تند نروید.ایشان برادرش نیست ولی برادر دیده و مشابه ایشان است. بیایید استقبال کنیم و بهترین را بخواهیم
Iran, Islamic Republic of
واقعا انتصاب ابو ترابی باعث تعجب است ...
Iran, Islamic Republic of
قطعا تدبیر رهبری حکیمانه است
Romania
رهبری انگار علاقه ای به اصلاح طلبان ندارند
Iran, Islamic Republic of
دعوا علاقه نیست

مملکت روی علاقه نمی چرخه
روی تدبیرو عقلانیت می چرخه
Iran, Islamic Republic of
آیا عقلانیت تنها این است که طیف اکثریت اما مان جمعه از اصولگرایان باشند و تنها به عدد کمتر از انگشتان دست از اصلاحات. مگر چند درصد جامعه رویکرد به اصولگرایان دارند. چرا نباید از اصلاح طلبان شناخته شده در نمازهای جمعه استفاده کرد. به نظر من...افرادی که خوش فکر و خوش ذوق و با دنیای امروزی و جوانان ارتباطات نزدیک تری دارند. کسانی که مسایل جامعه را با مقتضیات شرایط فعلی بیشتر درک می کنند‌.
همین جوانگرایی و استفاده از طیف های مختلف در نهادها و ارگانهای دیگر هم مثل شورای نگهبان صدا سیا و نهادهای زیر نظر ایشان باید اتفاق بیفتد تا جوانگرایی جای خود را پیدا کند
افرادی با سنین بالای ۷۰ و ۸۰ سال باید دراطاقهای فکر باشند نه در مسندهای مادام العمری مسئولیتها.
این رویکرد بسیاری از معضلات و مشکلات جوانان را تاحد زیادی حل خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
امامان جمعه باید جوان باشند وبه روز امام جمعه ای که که سی سال در یک شهر میماند دیگه هر چه اندوخته داشته اورده میدان دیگه مطالب تکراری است و موجب خلوت شدن نماز جمعه میشه بهت است بیش از دو دوره تمدید نکنن احکام آنان را .
Iran, Islamic Republic of
اگر این منطق شماست پس اسلام بعد از 1400سال نباید دیگر حرف تازه ایی داشته باشد ...بعدش هم برای جذب جوانان ومردم به نماز جمعه حرف وسخن مهم است نه سن وسال خطیب !
ه حافظ
Iran, Islamic Republic of
خوب مشکل از اون جاست که اصولا ریشه اصلاح طلبی بیشتر از اون که در حوزه علمیه باشه در غربه و به همین خاطر هست که اصلا امام جمعه اصلاح طلب خیلی معنی دار نمیتونه باشه.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین طوره
آخوند اصلاح طلب به جوک بیشتر شبیه است
با این تعریف از اصلاح طلبی که بیشتر متداوله و تا حالا بشتر از توش جاسوس در اومده انتظار نداشته باشید مرجع تقلید یا امام جمعه در بیاد
در کوچکترین خطری که برای کشور پیش بیادد این ها به دامن جورج سوروس و اسرائیل پناه خواهند برد
آمار بچه هاشون را دربیارین ببینین الان کجا دارن صفا می کنند: در دارخوین وهویزه یا کاباره های اروپا
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا انقدر روحاني اصلاح طلب و غير حكومتي داريم!!!!!!!!!!
.
Iran, Islamic Republic of
اولا مسند نماز جمعه ارث پدری احزاب نیست که مساوی بخواد تقسیم بشه
دوما یه جوری میگه چرا از اصلاح طلبان امام جمعه کم داریم ؟ ببخشید مگه شما جماعت غرب زده بجز فتنه گر و برانداز خروجی دیگه ای هم دارید ؟؟ نکنه محمد خاتمی رو میگی ؟ اون که بیچاره خودشم معترف ِ به این که سکولاره . به نظرت یه سکولار جاش پشت تریبون نماز جمعه ست
سوما گفتی جوان گرایی خیلی باهات موافقم ولی میشه بگی پیرترین کابینه تو کدوم دولت بوده ؟ شیخ حسن خودتونه که کابینه سالمندان رو راه انداخته اتفاقا جوانترین دولت ، دولت احمدی نژاد بود
چهارما امامت جمعه یه جورایی همون اتاق فکر و آدم خودش رو میطلبه اونجایی که باید جوان گرایی همون دولته که فعلا شده محل بازیافت آدمای گردو خاک گرفته دولت سازندگی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من آقا صلاحی در این امر دیدن حتی اگر فردا انقلابی ها از حرفای ایشون راضی نباشن حتما منفعت بودن ایشون بیش از ضرر نبودنش هست و دفع مفسده بزرگتری رو میکنه . حزب اللهی ها و متنفرین از برجام خیلی خودتون رو درگیر نکنید با این مسئله و امر آقا را قبول داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
نظردهنده ساعت 13:33؛
احتمالا شما با فلسفه تعلیم و تربیت به طور عام، و نماز جمعه به طور خاص، آشنایی ندارید یا اینکه برخی موارد باعث شده حواستان پرت شده باشد.
بهتر است بدانید تعلیم و تربیت و از جمله نماز جمعه و جماعت، برای این نیست که کسی که طرفدار بیشتری دارد را بیاورند و او جوک بگوید و بقیه لذت ببرند! بلکه قرار است راه درست، یاد داده شود. راهی که احتمالا مردم، به آن عمل نمیکنند. چون اگر عمل کنند که دیگر یاد دادن نیاز ندارد!
لذا، افسادطلبان اول بروند خودشان را تربیت کنند، بعد احکام اسلام در مورد ممنوعیت نماز مختلط و توهین به دین و اختلاط زن و مرد در ورزشگاه ها را بیاموزند، بعد به مسجد و مسجدی ها توهین نکنند و آن ها را افراطی ننامند. اگر این ها را انجام دادند، آن وقت میتوانند بیایند یه جایی پشت سر امام عادل اسلام شناس پایبند به ولایت فقیه، نماز بخوانند. راستی، از جاسوس پروری و اسلحه جمع کنی در مسجد هم دست بردارند.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبها مگه نماز جمعه هم می خوانند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
آشنا که خودش آخونده گفته از این به بعد پشت سر این ابوترابی میره
...
Iran, Islamic Republic of
نه فقط شما اصولگراها نماز میخونید
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
از وقتی سر برجام عملکردش رو دیدم ازش متنفر شدم.
Iran, Islamic Republic of
وقتی حضرت آقا ایشونو منصوب کرده تو بیجا می کنی از نفرت حرف می زنی. فکر میکنم حضرت آقا از داستان برجام و مسائل دیگه بی خبره. ایشون از همه چی اطلاع داره. امثال تو هستند که تا وقتی نظرات رهبری را مطابق میل خودشون می بینند تابعند ولی وقتی غیر از این باشه به صورت تلویحی هم باشه مخالفت می کنن. خجالت بر شما.
شریفی
United States
بسمه تعالی
فکر میکنید که از این نوع پاسخ دادن شما، رهبری راضی است؟ بکار بردن بیجا میکنی و ... دون شأن مؤمن در برخورد با مؤمن دیگر است.
آقای ابوترابی که بر سر سفره ای نشسته که برادر شهیدش برایش پهن کرده است اولا باید حد خود را بداند ثانیا در برابر نیروهای مومن به انقلاب و رهبری نباید مواضع جناحی و گروهی بگیرد . بی شک کسی اعمال و گفتار ایشان را در سالهای اخیر فراموش نکرده است از نامحرم دانستن مردم در جلسات ویژه بررسی برجام در مجلس و ...
عملکرد بسیار ضعیف ایشان در ستاد آزادگان نیز مزید بر علت بی اعتمادی نیروهای انقلاب به ایشان است. بهر حال باید منتظر بود و دید که چه میشود.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که دغدغه دفاع از خط رهبری را دارید بهتر است با ادبیات محترمانه دیگران را بطور غیرمستقیم به این راه دعوت کنیم "قولوا لِلنّاسِ حُسناً "
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز جناب شریفی برادر مرحوم ایشان در ستاد آزادگان بودند که لقب سید آزادگان را نیز داشتند
Iran, Islamic Republic of
خیلی از همین برادرها به موقعش یوسف را تو جاه می اندازند و...
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
سلام. من مثل شما انقلابی نمای بی ادب نیستم. احتمالا سنت هم کمه و هیجان های حدود بیست سال رو داری. بنده به آقای ابوترابی علاقه ندارم و این ربطی به حکم رهبری نداره. ... ولی بالاخره حکم رهبری رو پذیرفته ای. خیلی از عاشقان رهبری هم از آقای روحانی یا قبلش احمدی نژاد یا قبلش خاتمی بدشان می آید. اما این ربطی نداره به حکم رهبری. رهبری که حکم ندادن شما از کسی خوشت بیاد یا متنفر نباشی.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
رهبری ایشان را منصوب نکردند
احکام منصوب رهبری در اخبار رسمی کشور قرائت می شود
این ادبیات زننده و مخرب است
Iran, Islamic Republic of
...
United States
... هر جا بنفعتون هست از رهبری خرج می کنید .
Iran, Islamic Republic of
برو ببین تو خلوتت چی کار کردی که از یه آدم با تقوت و ولی خدا بدت میاد
Iran, Islamic Republic of
...
ایشان در بین بدنه جریان انقلابی و ارزشی،جایگاه خوبی ندارد انهم بخاطر عملکردش در مجلس و برجام و تابع بودن لاریجانی و باند اوست.
Iran, Islamic Republic of
الهی عظم البلا و برح الخفا وانکشف الغطا وانقطع الرجا و ضاقت الارض و منعت السما و......اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
ایشان هرچند که انسان معتدلی است ولی متاسفانه از نظر بیان و سخنرانی ضعیف است و نمی تواند سخنرانی جذابی داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
همین امروز تو سخنرانی نماز جمعه نشون داد فن بیان نداردونه صداش ونه حرف هاش جذاب نبود.
Iran, Islamic Republic of
از اقای ابوترابی سر برجام رنجیدم
امیدوارم با موضع انقلابی تصحیح کنند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه گرایش چپ دارد و از برجام بی جام حمایت کرد انشاء الله رویه اش اصلاح شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
بنیه علمی بسیار ضعیف، بصیرت و تدبیر کاملا ضعیف (نمونه در مساله برجام) و جناح زدگی از ویژگی های ایشان است
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما این را میدانید و رهبری نمیدانست ؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
رهبری هم می دانند ولی به این گونه افراد فرصت می دهند تا بهانه ها از حزبشون گرفته بشه
در مورد میزان سواد این آقا سرتو زیر برف نکن
در مورد میزان بصیرت و وموقعیت شناسی رفتار این آقا در قضیه برجام کاملا مشخصه به فیلم این رفتار که موجود است مراجعه کنید
به نوع رفتار این آقا با دکتر جلیلی نماینده رهبری مراجعه کن ببین واقعا عدالت و تقوا در رفتارش هست یا نه؟
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر گرامی مطلب شما قابلیت نشر را ندارد. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
این آقا واقعا در سطح سید احمد خاتمی و کاظم صدیقی نیستند
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر خواهشمند است نظریه خود را با کلمات مناسب تری تنظیم و ارسال نمایید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
اشکال نداره کار اموزی!بعدا جناح راست میفرستندش برای ریاست جمهوری!
یادتون که نرفته دو دور قبل او و باهنر رو مطرح کردند و او نیز اصلا کم ندیدها!
Iran, Islamic Republic of
اینکه بعد از سالها شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تغییرات مثبتی کرده را باید به فال نیک گرفت.متاسفانه جایگاه امامت جمعه تهران و برخی شهرها اسیر تنگ نظری مدیران این ستاد بود و انتصابات عجیب باعث کم رونق شدن نماز جمعه گردید.انتصاب یک فرد میانه رو و معتدل باعث رونق شورای سیاستگذاری خواهد شد.نمونه آن انتصاب آقای ابوترابی هست که موجب وحدت و استقبال همه جامعه شد.امیدوارم ایشون توجهی به توصیه افراطیون مشابه نویسنده این مقاله نکند و از سرنوشت خطبه های افراطیون در نمازجمعه درس بگیرد و در خط امام و انقلاب حرکت کند و همیشه مبنایش رضایت مردم باشد نه ارکان قدرت.
Iran, Islamic Republic of
ایشان اگر بخواهد سابقه بد خودش را اصلاح کند باید تلاش کند در خط رهبر محبوب مردم و روح زنده انقلاب حرکت کند
نماز جمعه البته جای فتنه گران بی وطن نیست که با کفش و بطری آب در ماه رمضان پشت سر هاشمی نماز می خواندند ببخشید دولا و راست می شدند
Iran, Islamic Republic of
آین آقا با اون نظرات شاذ و نسنجیده اش در برجام می خواد برای مردم خطبه عبادی و سیاسی بخونه؟!؟؟!؟؟!
مثلا می خواد به مردم بصیرت و تحلیل هم بده؟؟؟؟؟!؟!؟!؟؟!
Iran, Islamic Republic of
یه ویژگی برجسته این آقا رو بگید که شایستگی تصدی امام جمعه موقت اون هم شهر تهران رو داشته باشه؟
یک ویژگی برجسته
Iran, Islamic Republic of
ضد جلیلی و تیم مذاکره کننده هسته ای قبلی....از عوامل اصلی تصویب 20 دقیقه ای برجام ننگ آور...
اینا چند ویژگی برجسته بود.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
تهران به عنوان پایتخت ام القری جهان اسلام نیاز به افراد باسواد، دارای توانایی تحلیل بالا و آگاه به مسائل روز و موقعیت شناس دارد.
ایشان ویژگی های لازم برای تصدی این جایگاه را ندارند
امید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این آقا با اون کارنامه مشعشع و پربار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در برجام واقعا صلاحیت تصدی امام جمعه تهران رو داره؟!؟!؟؟!
حاج آقا علی اکبری این چه تصمیمی است که گرفته اید؟
Iran, Islamic Republic of
دکتر رفیعی گزینه مناسبی برای امام جمعه تهران است
فن بین بالا
سطح سواد و دانش در سطح امام جمعه
اهل مطالعه زیاد
وجهه مناسب
دارای بصیرت انقلابی
رضا
Iran, Islamic Republic of
اسم و رسم این آقا به واسطه برادر و پدرشان است
خودشان چه چیزی در چنته دارند؟
حملات ناجوانمردانه به دکتر جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی
همراهی و زمینه سازی برای تصویب 20 دقیقه ای برجام
قرابت و نزدیکی به غریق استخر
جناح زدگی و سیاست زدگی
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of

به نظر می رسد انتخاب این آقا
احتمالا توسط رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه انتخاب شده باشند
ع.رجبی
Iran, Islamic Republic of
با سلام ای کاش می دونستم ایشان به دلیل کدام ویژگی برجسته اش برای امامت جمعه تهران انتخاب شده.ای کاش.
Iran, Islamic Republic of
تقوایی که امثال شما ندارند و به راحتی همه رو قضاوت میکنن
حسین
Iran, Islamic Republic of
حملات این آقا به دکتر جلیلی در قضیه برجام رو ببین
اگر دکتر زاکانی دخالت نکرده بود خیلی خیلی زیاده روی کرده بود و بیشتر ....
به نظر می رسید در اون جلسه می خواد کینه و دشمنی خودش نسبت به دکتر جلیلی رو نشون بوده اون هم روی آنتن تلویزیون
Iran, Islamic Republic of
مگه بقيه ائمه جمعه تهران چه ويژگى اى دارند ؟!
همه مدح و ثناگو و بد و بيراه گو نسبت ب....
Iran, Islamic Republic of
وقتی کاووس سید امامی بشه عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق خیلی داشتن چنین امام جمعه ای هم عجیب نیست. هست؟!
Iran, Islamic Republic of
آقای ابوترابی ، برادر بزرگوار و پدر بزرگوارشان هر سه از اولیای الهی اند و بسایر با تقوا
با مسائل سیاسی و اختلافات نظر مزخرف انتصاب ایشون رو جذب حداکثری نمایش ندهید
این بزرگوار از معدود کارگزاران با تقوای نظامند اگه جذب حداقلی هم بود یکی مثل ایشون حتما باید در ساختار باشند و الا باید به ساختار شک کرد
حسین
Iran, Islamic Republic of
نمونه ای از تقوای ایشون رو در برخورد با دکتر جلیلی در قضیه برجام دیدیم
لطفا بی اطلاع از سوابق افراد نظر ندهید
فیلم این نحوه برخورد ناعادلانه موجود است
مشاهده نمایید
Iran, Islamic Republic of
از دوستان مرحوم حاج سید علی اکبر ابوترابیم.قابل مقایسه نیستند.
ایشان تدبیر و شناخت کافی و مناسب از تحولات جهانی،تفاهم نامه ها و پیچیدگی ها منطقه و جهان ندارد کمااینکه در برجام هرگز نداشت...
مجید
Iran, Islamic Republic of
ضمن تبریک به اقای ابوترابی از رهبر انقلاب ممنون هستیم بعنوان یک مرید تقا ضا دارم تعدادی از اما مان جمعه بعلت کهولت سن باز نشست و امامان جمعه جوانتری انتخاب شوند .....
Iran, Islamic Republic of
در موضوع امام جمعه پیر و جوان بودن موضوعیت ندارد

هیئت وزیران که نیست!

در تعیین امام جمعه آنچه مهم است بصیرت و شجاعت و علم و تقواست
Iran, Islamic Republic of
اگه به سنه خیلی های دیگر هم باید عوض شوند.
Iran, Islamic Republic of
ایشان نان برادر مرحومش را می خورد وگر نه این همه ادم های باسواد در حوزه نباید ایشان امام جمعه شود ...
Iran, Islamic Republic of
این همه روحانی باتقوا، عادل، بصیر و انقلابی که سابقه درخشان دارند وجود دارد
چه جوری نوبت به این آقا رسیده است تعجب می کنم؟؟!؟؟!؟!؟!
مگر این که از ته صف انتخاب کرده باشند!
صادق
Iran, Islamic Republic of
جذب طیف تصویب کننده 20 دقیقه ای برجام؟!؟!؟؟!
گستراندن چتر آن هم روی این طیف؟؟!؟!؟!
در مقایسه با منش مولا علی در حکومتداری این تحلیل درست نیست!
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
با مجید موافقم سران اجرایی خیلی مسن هستند و درک درستی از شرایط موجود ندارند نیاز به یک بسیج به یک شهامت و ایثار است که افراد مسن صحنه را به جوانترها بدهند تقوا وعلم اختصاصی نیست که بک عده مدعی ان باشند.....
United Kingdom
...
غلامعلی نیستانی
Iran, Islamic Republic of
انتصاب حاج آقای ابو ترابی را به امامت جمعه تبریک می گوئیم چراکه مطمئنا تعداد نماز گزاران جمعه بیشتر خواهند شد نماز گزاران مومن وارزشی که همه شون خط شکن نماز جمعه هستند و جذب مهم آمدن گروههای مختلف دیگر به نماز جمعه هست که جالب می شود به هر صورت اعوان وانصار آنها که حاج آقا به شون لطف کرده و حیات مجدد دادند و فتوحات برداشتی از پس88 رقم زدند حتما بصورت تصاعدی به استقبال امام جماعت می روند از برکات انقلاب اسلامی است من در یک تحلیلی و ....حرافی آورده بودم اصلا صیانت و حفاظت از آرمانهای انقلاب رابه برادران و خواهران آن طرفی بدهند برادران وخواهران این طرفی میروند آن طرف مرزها ی شام و لبنان اتفاقا این جابجایی ها به نفع همه است .چون خبر دارم دکتر که کارت صف اول به او می دادیم نمی رفت که خدای نکرده انگ بخوره آنطرف خیابون هم دیگر نتونه برود دلش کارت تردد نماز جمعه میخواهد.آقا دست درد نکنه که کاری میکنی کارستون که همه کاریزماهای عالم انگشت به دهان باشند انشاالله خداوند نگهدارت باشد و نصرت الهی همراهت که یاران تو خستگی ناپذیرند و صبور و ناملایمات و تخفیف ها و ستم ها ی بد خواهانت لحظه ایی اثر نخواهد کرد ای امام