سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

توضیحات بنیاد مستضعفان درباره پلاسکو

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 591415
بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای بر ضرورت همراهی همه مالکان سرقفلی و مقامات برای اجرای به موقع پروژه پلاسکو تاکید کرد.
توضیحات بنیاد مستضعفان درباره پلاسکو
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، در اطلاعیه‌ این نهاد آمده است: اخیراً تعدادی از مسئولان و کسبه ساختمان پنج طبقه پلاسکو اظهار نظرهای نادرستی در مورد بنیاد در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند لذا بنیاد برای تنویر افکار عمومی آمادگی خود را برای پاسخگویی به هر گونه ابهام یا سوالی در مورد پروژه پلاسکو اعلام می‌دارد.
 
در این گزارش در خصوص موارد مطرح شده مرتبط با تفاهمنامه و ساخت پلاسکو موارد زیر تصریح شده است:
1- بنیاد در پروژه پلاسکو بدنبال حل مشکل همه صاحبان سرقفلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و برای حل این موضوع با همه توان خود در حال پیگیری است راه‌حل‌هایی که منجر به حل مشکل بخشی از کسبه شوند مورد قبول بنیاد نیست.

2- بنیاد می‌توانست تا صدور رای نهایی دادگاه در پرونده پلاسکو عملا هیچ اقدامی انجام ندهد مضاعف بر این افزودن زمین معروف به پارکینک اکبر به زیربنای ساخت پلاسکو، کمک به شهرداری در آماده سازی پارکینک پروانه(روبروی پلاسکو) و سیستم حمل و نقل LRT همگی دلایل روشن صداقت و تلاش بنیاد برای حل مشکل است.

3- همانگونه که قبلا نیز اعلام شد برای ساخت ساختمان جدید پلاسکو بر اساس بررسی های بعمل آمده و توافق شهرداری، دستگاه قضایی و بنیاد با توجه به محدودیت های موجود در ارتفاع و ضرورت رعایت استانداردهای روز ساختمان ، عدم ایمنی ساختمان 5 طبقه و نداشتن امکانات ضروری از جمله آسانسور و پله برقی ، سیستم اعلام و اطفاء حریق و پارکینک و همچنین با توجه به محدویت ارتفاع در صورت باقی ماندن سلب امکان سه طبقه زیربنای مفید تجاری برای کسبه پلاسکو الزاما باید تخریب شود تا از فضای رو و زیر زمین آن حداکثر استفاده به‌عمل آید و در پاسخ به انتظارات جامعه یک ساختمان فاخر با در نظر داشتن یاد آتش‌نشانان فداکار ساخته شود.

4- در مورد پیش نویس تفاهم نامه تهیه شده بین مالکان سر قفلی پلاسکو و بنیاد مستضعفان نیز قابل ذکر است در پی برگزاری جلسات متعدد و مشترک ، بالاخره در جلسه نهایی مورخ 10/11/96 باحضور نمایندگان تام الاختیار اتاق اصناف ایران، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تفاهم نامه نهایی طی نامه شماره 252197 در تاریخ 14 بهمن ماه به بنیاد و رئیس اتاق اصناف ایران ابلاغ گردیده و هدف از این تفاهم نامه ایجاد اطمینان خاطر به مالکان سر قفلی برای احقاق حقوق آنها می‌باشد.

5- بر اساس اعلام ریاست بنیاد مستضعفان همه مالکان سرقفلی بر اساس قانون به حقوق دست خواهند یافت و جانمایی واحدهای آنها پس از ساخت نیز جهت جلوگیری از هرگونه ابهام به شورای پلاسکو محول خواهد شد.

6- فعالیت رسمی ساخت پلاسکو به جهت محدودیت تردد خودروهای سنگین در هوای آلوده از چهارشنبه 18 بهمن ماه براساس اطلاعیه رسمی بنیاد شروع شده و علی رغم مزاحمت‌های بعمل آمده ادامه دارد.

7- پیشنهاداتی از قبیل حفظ ساختمان 5 طبقه و ساخت ساختمان در جنوب آن با توجه به ضرورت رعایت استانداردهای روز، محدودیت ارتفاع و از طرفی باقی ماندن یک ساختمان غیر ایمن و در نهایت عدم امکان پاسخگویی به همه صاحبان سرقفلی غیر منطقی و انجام نشدنی است که به تائید دستگاههای ذیربط هم نرسیده است

8- چه در مورد تفاهم‌نامه و چه در مورد ساخت بنیاد در تعامل و همکاری با دستگاه‌های مربوطه تابع تصمیم نهایی اخذ شده در این جلسات بوده و هیچکدام از این موارد خواست یک جانبه بنیاد بعنوان مالک نبوده است.

9- بنیاد از همکاری قابل توجه مالکانی که تاکنون برای عقد تفاهم نامه مراجعه و پرونده خود را تکمیل کرده اند تقدیر و تشکر می‌کند.

10- ان‌شاءالله با همکاری مسئولانه همه دست اندرکاران به ویژه مالکان سرقفلی ساخت پلاسکوی جدید طبق زمانبدی مطرح شده 2 سال پس از صدور پروانه ساخت انجام خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *