سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۲

اظهار نظر دوباره ماکرون درباره برنامه موشکی ایران

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب: 591399
رئیس‌جمهور فرانسه که کشورش در ماه‌های گذشته رهبری فشارهای اروپایی بر برنامه موشکی ایران را بر عهده داشته، خواستار تشدید نظارت‌ها بر برنامه موشکی ایران شد.
اظهار نظر دوباره ماکرون درباره برنامه موشکی ایران
به گزارش جهان نيوز؛ امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه بار دیگر خواستار تشدید نظارت‌های بین‌المللی بر برنامه موشکی ایران شد.
فرانسه در ماه‌های بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا رهبری فشارهای اروپا علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را به عهده داشته است.

«امانوئل ماکرون» اولین رئیس یک کشور اروپایی بود که شهریورماه سال جاری بعد از مواضع ترامپ ضد توافق هسته‌ای، بحث «توافق مکمل برجام» با ایران، در زمینه برنامه موشکی این کشور را به میان آورد.

دولت فرانسه، علی‌رغم این بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) تأکید کرده است.

«ماکرون» روز سه‌شنبه (۲۴ بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران گفت: «من خواستار دور جدیدی از مذاکرات با طرف‌های منطقه‌ای و اعضای دائم شورای امنیت هستم؛ همانند همان کاری که ما درباره مذاکرات هسته‌ای [با ایران] انجام دادیم، اما این بار می‌خواهیم گفت‌وگوها را به کشورهای منطقه گسترش بدهیم تا بتوانیم این ناامنی را کاهش داده و آن را ریشه‌کن کنیم.»

وی اضافه کرد: «و لازم است که ما ایران را به دلیل موشک‌های بالستیک تحت نظارت قرار دهیم. این موضوع برای امنیت منطقه لازم است و لازم است ما ساز و کار تحریم و کنترلی متناسب با آن داشته باشیم.»
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
هیچ کشوری دوست ندارد و عقل راهبردی هم چنین اجازه ای را نمی دهد که موضوع امنیت و قدرت سیاسی و نظامی اش موضوع مذاکره خارجی قرار گیرد ...
دیپلمات انقلابی
Iran, Islamic Republic of
ما کشوری انقلابی هستیم و مکرون اگر قرار است به ایران بیاید مودبانه حرف بزند و جنگ افزار های ما به ایشان ربطی ندارد