شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

هم‌صدایی اصلاح طلبان با رسانه‌های معاند

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب: 591397
روزنامه‌های اصلاح طلب در روزهای اخیر همصدا با رسانه‌های معاند، با کم اهمیت جلوه دادن موضوع جاسوسی، تشکیک در مرگ کاووس سید امامی را برجسته کردند.
هم‌صدایی اصلاح طلبان با رسانه‌های معاند
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه آرمان در تیتر اصلی امروز با عنوان «ورودکانادا به پرونده سید امامی» نوشت:

«دولت کانادا از ایران خواست تا درباره مرگ کاووس سیدامامی شهروند ایرانی-کانادایی که در زندانی در تهران خودکشی کرده است، تحقیقات لازم انجام دهد. به گزارش ایسنا، کانادا مدعی است که مرگ این استاد دانشگاه ۶۴ ساله در زندان مشکوک بوده و خانواده وی اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر اینکه سیدامامی در نتیجه خودکشی جان خود را از دست داده است، نپذیرفته‌اند. عمر الغبرا، معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کانادا گفت که کشورش از شنیدن خبر فوت این شهروند ایرانی-کانادایی بسیار متأسف شده است و از دولت ایران می‌خواهد که تحقیقات شفاف و عادلانه‌ای را به نیابت از دولت کانادا در این زمینه انجام دهد».

اینکه این روزنامه اصلاح طلب در نقش سخنگوی سفارت کانادا، تیتر اصلی خود را به وروداین کشور به پرونده خودکشی یک جاسوس اختصاص داده است، خود جای تأمل دارد. اما مهمتر از آن همصدایی اصلاح طلبان با رسانه‌های معاند در تشکیک مرگ این جاسوس است.

لازم به ذکر است که کامران سیدامامی، برادر کاووس سید امامی که در روزهای گذشته به اتهام همکاری با یک شبکه جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات به نفع بیگانگان در بازداشت خودکشی کرده است، با بیان اینکه خودکشی از طریق حلق‌آویز کردن کاملاً مشهود است، از رسانه‌ها خواست با خبرسازی ودامن زدن به شایعات موجب آزرده شدن خانواده مرحوم نشوند.

روزنامه‌های اصلاح طلب در روزهای اخیر همصدا با رسانه‌های معاند، با کم اهمیت جلوه دادن موضوع جاسوسی، تشکیک در مرگ کاووس سید امامی را برجسته کردند.

عباس جعفری دولت‌آبادی دیروز در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: «در نوزدهم دی‌ماه سال جاری حسب گزارش کتبی یکی از نهادهای امنیتی که به دادسرای شهید مقدس ارجاع شده است، به موجب دستورات قضایی و با آغاز تحقیقات انجام شده، مشخص گردید متهمان پرونده با هدایت افسران اطلاعاتی سیا و موساد ماموریت‌های سه‌گانه‌ای را شامل موضوعات زیست محیطی، نفوذ در جامعه علمی ایران و جمع‌آوری اطلاعات از اماکن حساس و حیاتی کشور از جمله پایگاه‌های موشکی کشور، دنبال می‌کرده‌اند.

جعفری دولت‌آبادی افزود: «در تحقیقات انجام شده برخی متهمان به انجام سفرهای متعدد به سرزمین‌های اشغالی از جمله به منظور شرکت در کنفرانس منارید که با حضور افسر اطلاعاتی موساد در رژیم صهیونیستی برگزار شده، اقرار و اذعان نموده‌اند که هدف کلی پروژه مشترک سازمان سیا و موساد، ایجاد بحران در برخی از حوزه‌های زیست محیطی ایران بوده است».

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید
Iran, Islamic Republic of
...