کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجموعه‌ جدید دانشگاه آزاد پایبند به انقلاب هستند

25 بهمن 1396 ساعت 18:02

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی: مجموعه‌ای که به دانشگاه آزاد اضافه شده‌اند پای بندی خود به نظام، انقلاب و اسلام را نشان داده اند به گونه‌ای که در هیچ کجا چنین جمع پیشرو از نظر علمی و اعتقادی نداریم.


به گزارش جهان نیوز، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه ازاد اسلامی امروز در اجتماع اساتید بسیجی این دانشگاه که در محل مجتمع ولیعصر دانشگاه آزاد تهران مرکز برگزار شد گفت: مشکلات آموزش عالی در کشورمان نتیجه انحراف اهداف دارالفنون است.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها جهان بینی آموزش عالی در کشورمان را تغییر داده اند افزود: درست است که رشته فیزیک شرق و غرب ندارد، اما اینکه چگونه به فیزیک نگاه کنیم مهم است، چون بین نگاه الهی و نگاه مادی تفاوت وجود دارد مثلا نگاه الهی انسان را اشرف مخلوقات می‌داند، اما در نگاه داروینی انسان از لجن زار‌ها و مرداب‌ها بیرون آمده است.

ولایتی با بیان اینکه تمدن اسلامی براساس جهان بینی اسلامی است افزود: یکی از تحولاتی که باید ایجاد شود این است که در همه علوم یک بخشی از علوم انسانی که منشا وحی دارد وجود داشته باشد.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه از دی ماه سال گذشته تاکنون دانشگاه آزاد تحولات خوبی داشته افزود: مجموعه‌ای که به دانشگاه آزاد اضافه شده‌اند پای بندی خود به نظام، انقلاب و اسلام را نشان داده اند به گونه‌ای که در هیچ کجا چنین جمع پیشرو از نظر علمی و اعتقادی نداریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با پول مردم ایجاد شده بنابراین ملک شخصی کسی نیست افزود: تاکنون ۲۱ نفر از روسای دانشگاه‌های آزاد در سراسر کشور تغییر کرده اند البته روسای گذشته نیز زحمات زیادی کشیده اند، اما کسانی جایگزین آن‌ها شده اند که با روش تحولی این دانشگاه همراه و همگام هستند.

ولایتی با اشاره به اینکه بنا بر گزارش معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه حدود ۱۴ هزار نخبه در دانشگاه آزاد جذب شده است افزود: حدود ۶۰ درصد این نخبگان از دانشگاه آزاد و ۴۰ درصد دیگر نیز از دیگر دانشگاه‌ها همچون دانشگاه امیرکبیر و صنعتی شریف هستند.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه براساس مصوبه هیئت امنا دانشگاه آزاد ۱۰ درصد بودجه اش را برای فعالیت‌های پژوهشی اختصاص می‌دهد تصریح کرد: کسانی که فعالیت‌های پژوهشی مفید دارند مورد حمایت دانشگاه آزاد قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 591378

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591378/مجموعه-جدید-دانشگاه-آزاد-پایبند-انقلاب-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com