پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

باخت علی مطهری و ابتکار در «پرونده سیدامامی»

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 591356
اظهارات آقای مطهری همچنین در حالی است که مدعی و مطالبه‌گر اول در ماجراهای تلخی مثل ستار بهشتی و یا کهریزک، نظام اسلامی بوده است نه کس دیگر و این استدلال کافیست برای اینکه نیازی به دوپهلو حرف زدن درپرونده خودکشی یک جاسوس نباشد.
باخت علی مطهری و ابتکار در «پرونده سیدامامی»
به گزارش جهان نيوز، با مشخص شدن ابعاد مختلف پرونده جاسوسی «کاووس سیدامامی» و اثبات خودکشی وی در زندان، مسئله‌ای که باید مورد تدقیق قرار بگیرد؛ اظهارات برخی چهره‌های سیاسی است که طی روزهای اخیر و قبل از روشن شدن همه زوایای پرونده منتشر شد.

در این رابطه، «علی مطهری»، نایب رئیس مجلس، اخیرا طی اظهاراتی درباره جلسه نمایندگان مجلس با کارشناسان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفته بود:

«در این جلسه فیلمی از داخل سلول آقای سیدامامی نشان دادند. در این فیلم لحظه خودکشی مشهود نیست اما حدود هفت‌هشت دقیقه ایشان (سید امامی) مشغول اقداماتی است که نشان می‌دهد احتمالا قصد خودکشی دارد. در اینجا کوتاهی اپراتور روشن است که متوجه این اتفاق نشده در حالیکه باید زودتر متوجه می‌شده و از این اتفاق جلوگیری می‌کرده است. به نظر می‌رسد در این زمینه کوتاهی شده و خودشان هم قبول دارند.»

به گزارش خبرآنلاین، او همچنین با بیان اینکه تمام کسانی از نزدیک سیدامامی را می‌شناختند نظر مثبتی درباره شخصیت وی داشتند، گفت که مجلس منتظر تکمیل اطلاعات خود در این زمینه و ارائه توضیحات کافی درباره فوت آقای سید امامی در زندان است!

«معصومه ابتکار» ، رئیس سابق سازمان محیط زیست هم در این رابطه به خبرگزاری ایلنا گفته بود که نگران دستگیری «فعالان محیط زیست» هستم! 

*با توضیحات جدیدتری که دادستان تهران، روز سه‌شنبه گذشته درباره پرونده دستگیری جواسیس ارائه کرد  و نیز با اخبار منتشره از جلسه نمایندگان مجلس با کارشناسان سازمان اطلاعات سپاه؛ محرز شده است که ابهامات برساخته طی روزهای اخیر درباره درگذشت آقای سیدامامی هیچیک واقعی نبوده‌اند و بسیاری از اظهارات پیرامون ابراز تشکیک در این قضیه نیز شتابزده بود.

کما اینکه آقای مطهری در ماجرای ادعا پیرامون کم‌کاری در کنترل دوربین اتاق سیدامامی و علیرغم تمام اسناد موجود، اما مشخص نیست چرا به این نکته اشاره نکرده است که مسئله اصلی نه کم‌کاری نسبت به کنترل اتاق که انگیزه قوی جاسوس دستگیر شده برای خودکشی بوده است و خودکشی هم در هیچ کجا امر چندان محالی نیست.

اظهارات آقای مطهری همچنین در حالی است که مدعی و مطالبه‌گر اول در ماجراهای تلخی مثل ستار بهشتی و یا کهریزک، نظام اسلامی بوده است نه کس دیگر و این استدلال کافیست برای اینکه نیازی به دوپهلو حرف زدن درپرونده خودکشی یک جاسوس نباشد.

اظهارات نایب رئیس مجلس مبنی بر اینکه نظر همه درباره سیدامامی مثبت بوده است! نیز حرفی چند رنگ، ناجوانمردانه و القاکننده قضاوت اشتباه دستگاه‌های امنیتی درباره این جاسوس ارزیابی می‌شود.
چه اینکه آقای مطهری گویا فراموش کرده‌اند که تمام چهره‌های کشور درباره «مسعود کشمیری» هم نظر مثبتی داشتند و یا آقای خاوری زمانی که در ایران بوده است بعنوان یک چهره منفور شناخته نمی‌شد!
این قیاسات تاریخی از آنرو گفته شد که آقای مطهری بدانند چرا در صحبت‌های خود به افکار عمومی ستم روا داشته‌اند و ایضاً چرا نظر مثبت افراد درباره یک شخص دلیلی بر سالم بودن حتمی آن فرد نیست.

بازنده اصلی‌تر این پرونده اما خانم ابتکار است
تمام چند جاسوس دستگیر شده در این پرونده دوتابعیتی هستند و احتمال دارد معبر حضور آنها در سازمان محیط زیست نیز در دوران مدیریت خانم ابتکار در این سازمان فراهم شده باشد.

فلذا شاید مطلوب‌تر آن بود که خانم ابتکار به جای ابراز نگرانی از دستگیری جواسیس، فعال محیط زیست نامیدن آنها و تشکیک در عملکرد سربازان گمنام امام زمان(عج) به فکر توضیحات بیشتر درباره چرایی حضور دوتابعیتی‌ها در سازمان خود می‌بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
جواسیس یعنی چه برادر!!!!!
راحت بنویس جاسوس ها
Iran, Islamic Republic of
اظهارات اقای مطهری به نظرم جنبه انتقادی از نحوه نگهداری زندانیان دارد و ایشان نگفته که شخص بازداشتی بیگناه بوده .
مطهری دیر زمانی است که تکلیفش حتی با خودش نیز مشخص نیست ومعلوم نیست باخود چند چند است باید از عاقبت خویش بترسیم تا دیر نشده