کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تغییرات وام مسکن بافت فرسوده

25 بهمن 1396 ساعت 14:03

مدیر عامل بانک مسکن گفت: کاهش نرخ تسهیلات خرید مسکن در بافت‌های فرسوده از چند روز پیش به تمام شعبات بانک مسکن اعلام شده است.


به گزارش جهان نیوز، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه سیاست بانک مسکن در دوره جدید طی برنامه ششم توسعه توجه به بافت‌های فرسوده است، اظهار کرد: بانک مسکن علاوه بر فعالیت‌های بانکی و حساب‌های تعهدی خود به صورت پرقدرت وارد حوزه ناکارآمدی شهری شده و اعطای تسهیلات به بافت‌های فرسوده را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته ورود به بافت‌های فرسوده را آغاز کرده‌ایم، افزود: شهریور سال گذشته نرخ تسهیلات مسکن صندوق پس انداز یکم را کاهش دادیم، به طوریکه برای بافت‌های فرسوده نرخ تسهیلات 8 درصد و برای سایر بافت‌ها 9.5 درصد اعلام کردیم.

رحیمی انارکی تاکید کرد: برای تسهیلات بافت‌های فرسوده تمایز بسیاری قائل شدیم و امسال نیز در اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نرخ سود تسهیلات را از 17.5 درصد به 16 درصد کاهش دادیم.

مدیر بانک مسکن با بیان اینکه مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن در بافت‌های فرسوده را از 12 سال به 15 سال افزایش خواهیم داد، گفت: در صورت موافقت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار مدت بازپرداخت تسهیلات افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: کاهش نرخ تسهیلات خرید مسکن در بافت‌های فرسوده از چند روز پیش به تمام شعبات بانک مسکن اعلام شده و آنها باید این کاهش نرخ را اعمال کنند.

رحیمی انارکی با تاکید بر این که صندوق پس انداز یکم هیچ وقت ورشکسته نمی‌شود، گفت: صندوق پس انداز یکم در برخی از مواقع با کسری منابع مواجه می‌شود که برای جبران آن از منابع بین بانکی استفاده خواهیم کرد.

وی یادآور شد: خط قرمز کسری منابع بانک مسکن دست درازی به منابع بانک مرکزی است که این اقدام نیز تبعات تورمی برای اقتصاد کشور خواهد داشت .

رحیمی انارکی با بیان اینکه به دولت و بانک مرکزی برای کسری منابع این بانک هشدار داده‌ شده است، گفت: در صورتیکه صندوق پس‌انداز یکم در دوران رونق و افزایش قیمت‌ها با افتتاح‌ حساب های بیش از حد روبرو شود، امکان مواجه با کسری حساب وجود دارد.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه روزانه یک هزار فقره افتتاح حساب در این بانک انجام می‌شود، بیان کرد: تا به امروز 370 هزار حساب سپرده تسهیلات افتتاح شده که این میزان بیش از مدل طراحی‌ شده این بانک است.

رحیمی انارکی یادآور شد: در صورتیکه این میزان حساب‌ها افزایش یابد، بانک مسکن با کسری منابع مواجه می‌شود و برای جبران این کسری باید از سپرده‌های بین بانکی استفاده کنیم.

وی افزود: این اقدام باعث افزایش نرخ سود تسهیلات به 18 درصد خواهد شد، بنابراین  باید منابعی از صندوق توسعه ملی در اختیار ما قرار گیرد تا این بانک با کسری منابع مواجه نشود.

به گفته وی؛ بانک مسکن آمادگی کامل برای اعمال کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت‌های فرسوده به شش درصد را دارد.

رحیمی انارکی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده در بافت‌های فرسوده هیچ نگرانی در خصوص افزایش قیمت مسکن در این محدوده وجود ندارد و یک روند آرام برای سپرده‌گذاری تسهیلات خرید مسکن در این منطقه وجود دارد.

وی در خاتمه تاکید کرد: تنها 10 درصد از تسهیلات مسکن مربوط به بافت‌های فرسوده است و این مدل نشان می‌دهد که یک روند رو به رشد در بافت‌های فرسوده وجود دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 591320

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591320/تغییرات-وام-مسکن-بافت-فرسوده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com