کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شاعری که با واژه‌ها نقاشی می‌کشید

25 بهمن 1396 ساعت 13:41

مجموعه‌ای از «شعرهای خواندنی وحشی بافقی» به کوشش داود لطف‌الله از سوی نشر پیدایش منتشر شد.


به گزارش جهان نیوز،‌ «شعرهای خواندنی وحشی بافقی» عنوان مجموعه‌ای تازه‌منتشر شده از سوی نشر پیدایش است که به کوشش داود لطف‌الله، نویسنده و با تصویرگری لیدا معتمد منتشر شده است. این اثر که زیرمجموعه ای از تازه‌های ادبیات کهن ایران است، تلاش دارد تا مخاطب نوجوان را با ادبیات کهن فارسی آشنا کند.

در ابتدای اثر، مقدمه‌ای به منظور معرفی وحشی بافقی و سروده‌‌هایش آمده و در ادامه، لطف‌الله گزیده‌ای از بهترین غزل‌ها، قصاید، قطعه‌ها، ترکیب‌بندها، ترجیع‌بند، رباعی‌ها و مثنوی‌های شاعر را آورده و البته ذکر کرده است که این انتخاب دلیلی بر رد دیگر اشعار او نیست.


نویسنده در مقدمه کتاب ضمن اشاره‌ای به زندگی‌نامه، به سبک و شیوه شاعری و همچنین وضعیت ادبی و اجتماعی دوران شاعر اشاره می‌کند، از این جهت مقدمه حاضر توانسته در معرفی کامل وحشی بافقی به مخاطب موفق عمل کند. در بخش‌هایی از این مقدمه می‌خوانیم: شاعر برای پریدن، دو بال پرواز دارد: خیال و اندیشه! شعر نه احساس محض و آه و اشک‌‌های سطحی است و نه اندیشه خشک و خالی؛ بلکه معجونی از این دو است. عالم خیال، دنیای ایده‌آل شاعر است. او در این دنیا، فارغ از معیارهای دست و پاگیر، آزادانه قدم می‌زند و خلق می‌کند. شاعر، معمار دنیای خویش است! اندیشه نیز پا به پای خیال‌های شاعر، افکار بلند او را در قالب کلمه جان می‌بخشد.
شعر فارسی در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود، شاعران بزرگی را به خود دیده است. شاعرانی که با دو بال خیال و اندیشه، به قله های شعر و شعور رسیده‌اند. وحشی بافقی یکی از این شاعران است، شاعری که با واژه‌ها نقاشی می‌کشد.»

نشر پیدایش این اثر را در 335 صفحه و به قیمت 26 هزار تومان منتشر کرده است.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 591307

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591307/شاعری-واژه-ها-نقاشی-می-کشید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com