کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاپاویچ با بزدل خطاب کردن ترامپ: در کشوری زندگی می‌کنیم که هنوز نژادپرست است

25 بهمن 1396 ساعت 13:37

سرمربی تیم بسکتبال سان آنتونیو گفت: متاسفانه در کشوری زندگی می‌کنیم که حرمت و اهمیت سیاهان را درک نکرده و همچنان نژادپرست است.


به گزارش جهان نیوز، «ماه تاریخ سیاه‌پوستان»، یاد بودی است که همه ساله در هفته دوم ماه فوریه در کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا و انگلستان برگزار می‌شود. هدف از این مراسم، گرامیداشت تلاش سیاه‌پوستان آمریکا در طول تاریخ است.
 
گِرِگ پاپاویچ، سرمربی تیم بسکتبال ستن آنتونیو اسپرز در NBA با وجودی که سال‌ها از پایان دوران برده‌داری و نژادپرستی می‌گذرد، معتقد است که در کشوری نژادپرست زندگی می‌کنند.

او پیش از بازی تیمش مقابل یوتا جز اظهار داشت: قضیه خیلی واضح است. در NBA بازیکنان سیاه‌پوست زیادی وجود دارند، بنابراین فهمیدن تلاش سیاه‌پوستان برای ارتقای لیگ، بسیار ساده است. چگونه می‌توان منکر آن شد؟ ولی مهم‌تر از همه این است که ما متاسفانه در کشوری زندگی می‌کنیم که حرمت و اهمیت سیاهان را درک نکرده و همچنان نژادپرست است. توجه به این قضیه همیشه مهم است حتی اگر باعث عصبانیت بعضی‌ها شود.

پاپاویچ که 5 عنوان قهرمانی در NBA دارد ادامه داد: نکته این است که باید زشتی نژادپرستی را همیشه به عده‌ای متذکر شد. ما هنوز راهی طولانی در پیش داریم.

سرمربی اسپرز همچنین به صراحت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان «بزدل و بی عاطفه» نام برده است.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 591305

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591305/پاپاویچ-بزدل-خطاب-کردن-ترامپ-کشوری-زندگی-می-کنیم-هنوز-نژادپرست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com