کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام از کجا تامین می‌شود؟

25 بهمن 1396 ساعت 12:13

نمایندگان مجلس پرداخت اعتبار طرحهای نیمه تمام از محل بودجه عمومی را به تصویب رساندند.


به گزارش جهان نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه (25 بهمن ماه 96)پارلمان در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور،  جزء های 7 و 10 تبصره 19 بخش درآمدی لایحه را به تصویب رساندند.

براساس جزء 7 تبصره 19 لایحه بودجه، درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قرارداد مشارکت از مشوق‌های مالیاتی جزءهای (1) و (2) بند (ث) ماده (132) قانون مالیاتهای مستقیم موضوع ماده (31) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و اصلاحات بعدی آن برخوردار است.

همچنین بند (1) جزء 7 تبصره 19 عنوان می کند که برای آن دسته از طرحهای نیمه‌تمام یا جدید که انتفاعی بوده و دولت عدم تعیین قیمت اداری و غیراقتصادی برای آنها را تضمین می‌کند، اعتبار پیش‌بینی‌شده از محل بودجه عمومی به‌صورت وجوه اداره‌شده یا یارانه سود تسهیلات در قالب قرارداد مشخص، به بانک‌های منتخب عامل تجاری یا توسعه‌ای پرداخت می‌شود.

بانکهای مذکور، بر اساس شرایط و منابع تعهدشده از سوی دولت، منابع ارزی در آنها سپرده‌گذاری و از جانب صندوق تعهد می‌شود و نیز منابع مالی قابل تأمین از طریق نهادهای فعال در بازارهای پولی و مالی و منابع مالی خارجی، در کنار آورده خود، بسته تأمین مالی هر طرح را اعلام می‌نماید. دستگاه اجرائی مبتنی بر ویژگیهای هر طرح و شرایط رقابتی فراهم شده، نسبت به عقد قرارداد با بخش خصوصی و تعاونی اقدام می‌کند.

 در جزء 10 تبصره 19 نیز آمده است درآمد ناشی از اجرای احکام این تبصره پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور اختصاص می یابد.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 591278

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591278/اعتبار-طرح-های-نیمه-تمام-کجا-تامین-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com