جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
فرمانده ارتش پاکستان:

مسیر صلح در منطقه از افغانستان می‌گذرد

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 591277
فرمانده ارتش پاکستان در نشست مشترک با رؤسای ستاد ارتش‌های منطقه‌ای که در کابل برگزار شد پیشرفت و ثبات در منطقه را در گرو برقراری صلح و ثبات در افغانستان دانست.
مسیر صلح در منطقه از افغانستان می‌گذرد
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم، ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان در سفر به کابل پیشنهاد «رویکرد مشارکتی و پایدار» را برای چالش‌های امنیتی منطقه‌ای مطرح کرد.در این نشست که روز گذشته برگزار شد فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا، فرمانده ماموریت «حمایت قاطع» و رؤسای ستاد ارتش افغانستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز حضور داشتند.

به گزارش «پاکستان تریبون»، این نشست با تصمیم طرفین برای ادامه همکاری برای صلح و ثبات در منطقه به پایان رسید.
ژنرال باجوا در این دیدار اظهار داشت مسیر صلح و ثبات منطقه‌ای از افغانستان می‌گذرد و کشورها به طور فردی توسعه نمی‌یابند بلکه منطقه به طور کلی پیشرفت می‌کند.

این ژنرال پاکستانی در رابطه با اتهامات درباره حمایت اسلام‌آباد از تروریست‌ها و حضور پناهگاه سازمان‌های تروریستی در این کشور نیز تاکید کرد که تمام این پناهگاه‌ها نابود شده‌ است.این در حالی است که اخیرا نیز دور دوم نشست برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای «صلح و همبستگی» بین دو کشور بدون هیچ پیشرفتی پایان یافت.

وزارت خارجه افغانستان در این باره تصریح کرده بود که در این نشست هیچ پیشرفتی درباره اولویت‌های افغانستان یعنی مبارزه با تروریسم، کاهش خشونت‌ها و صلح و آشتی صورت نگرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *