جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

کیوسک/ اخبار ویژه روزنامه‌های چهارشنبه ۲۵بهمن

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 591169
روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
به گزارش جهان نيوز، روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
 
********

کیهان
نرخ ارز رو به صعود دولت سرگرم حاشیه‌سازی!
در حالی که رئیس جمهور مشغول حاشیه‌سازی‌های سیاسی است، قیمت ارز همچنان روند صعودی را طی می‌کند.

همین چند وقت پیش بود که سخنگوی دولت گفت روحانی از افزایش نرخ ارز مکدر شده و پس از او روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مجری میتینگ‌های تبلیغاتی خود (رشیدپور) اطمینان داد که مردم نگران افزایش قیمت ارز نباشند.

اما دیروز دلار مجدداً 4800 تومان را رد کرد و حتی برای ساعاتی به قیمت 4850 تومان هم رسید. به گزارش خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا، وضعیت بازار ارز در میدان فردوسی به نحوی شده که صرافان مانند دلالان عمل می‌کنند و بر اساس این گزارش، دیروز نمایندگان پتروشیمی هیچ دلاری عرضه نکردند و نمایندگان بانک نیز میزان عرضه را کاهش دادند که این امر باعث شد تا قیمت دلار روند صعودی داشته باشد. با وجود بارش باران و نزدیک شدن به پایان وقت کاری صرافی‌ها، همچنان صف‌هایی کوچک در مقابل صرافی‌های عرضه کننده دلار بانکی با قیمت  ۴ هزار و ۷۸۸ تومان مشاهده می‌شود.

یکی از دلالان بازار آزاد ارز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره افزایش قیمت دلار در روز جاری گفت: دلیل افزایش قیمت دلار عدم تعیین سیاست‌های بانک مرکزی برای دلار به صورت صحیح و تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای و ساعتی برای کنترل بازار بوده است.

در همین حال روزنامه آفتاب یزد نوشت: با نگاهی دقیق‌تر و با توجه به رخدادهای اخیر و اظهارنظرهای رئیس‌جمهوری کشورمان و رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه مشکل ارزی در کشور وجود ندارد، این ابهام ایجاد می‌شود که چرا نرخ دلار به نرخ قبلی آن یعنی حدود ۳۴۰۰ تومان باز نمی‌گردد؟! اگر ما در حال حاضر با مشکلی در اندوخته ارزی مواجه نیستیم، چرا بانک مرکزی تزریق دلار به بازار را با هدف کاهش قیمت آن صورت نمی‌دهد؟ مگر نه این است که دولت به دنبال کاهش تورم است و افزایش قیمت دلار منجر به افزایش تورم خواهد شد، پس چرا دولت باید به این افزایش قیمت تن دهد و به ثبات آن روی قیمتی بالاتر رضایت داشته باشد؟ از همه مهم‌تر اینکه اگر نظارت بر بازار ارز و کنترل نوسانات قیمت ارز به درستی صورت می‌گرفت، آیا شاهد بحران اخیر در این بازار و افزایش قیمت آن بودیم؟

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد شدید به ضعف نظارتی بانک مرکزی در حوزه بازار ارز می‌گوید: «افزایش قیمت ارز در بازار با وجود افزایش درآمدهای ارزی کشور منطقی نیست و ضعف نظارتی بانک مرکزی در این حوزه کاملا مشهود است. در حوزه مرتبط با بازار ارز در تمام کشورها و در ایران هم بانک مرکزی مهم‌ترین رکن اثرگذار و مدیریت کننده در این بازه است و بر همین رویکرد باید انتظار داشته باشیم که آن چیزی که باعث عدم ایجاد تعادل در بازار ارز می‌شود را با اتخاذ تصمیمات مناسب مدیریت کنیم.»

آفتاب یزد افزود: از سوی دیگر این گمانه‌زنی در ذهن ایجاد می‌شود که تن دادن به افزایش قیمت ارز توسط دولت عامدانه صورت گرفته است؛ چرا که راهکارهای جایگزینی وجود دارند که می‌توان با اجرای آنها از این امر اجتناب کرد. اما اگر اینگونه باشد، آیا این اجحاف در حق مردم نیست؟! مردمی که همه مایحتاج روزانه و کالاهای اساسی زندگیشان وابسته به قیمت ارز است و بیشترین خسارت را از این مسئله می‌بینند.

تکدّر خاطر روحانی درباره ارز برطرف شد؟!
 بی‌تفاوتی رئیس ‌بانک مرکزی و رئیس‌جمهور نسبت به افزایش افسارگسیخته نرخ ارز، اعتراض یک سایت حامی دولت را موجب شد.

 سایت انتخاب نوشت: دلار ۴۷۰۰تومان ماند، هم آب از آب تکان نخورد، هم عادی‌سازی شد!
موضوعی که اکنون در حال عادی شدن است این است که قیمت دلار روی همین نرخ فعلی یعنی حدود 4700 تومان باقی بماند. این رقم در حالی به تدریج برای همه فعالان بازار عادی می‌شود که تا یک ماه و اندی قبل، اعتراضات زیادی نسبت به آن وجود داشت و حتی قیمت دلار 4000 تومانی هم قابل باور نبود.

شیوه بالا رفتن قیمت دلار، واکنش مسئولان و در نهایت تعادل آن روی قیمتی که تا یک ماه پیش کسی آن را باور نمی‌کرد، بسیاری را یاد موضوعاتی مانند افزایش کرایه‌ها انداخته است؛ اتفاقی که در سال‌های گذشته بارها تکرار شده؛ ابتدا ارقام به صورت ناگهانی بالا می‌روند، سپس نهادهای مسئول وارد شده و تاکید می‌کنند که کسی حق بالا بردن قیمت‌ها به صورت سرخود و تخطی از قانون را ندارد اما در نهایت، همین نهادها رقم را در حد ناچیز کاهش داده و تثبیت می‌کنند.

این اتفاق عینا در مورد دلار رخ داده است. در حالی که افزایش قیمت تا رقم 4200 هم برای کسی قابل باور نبود، اواسط دی ماه ناگهان همین قیمت تا 4500 و در بهمن ماه تا مرزهای 4800 تومان پیش رفت و پس از وعده و وعیدهای مسئولان، به نظر می‌رسد روی رقمی در همین حدود ثابت خواهد ماند.

گفتنی است ولی‌الله سیف نهم بهمن در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان حباب نرخ ارز با توجه به روند کاهشی که در بازار آغاز شده، گفت: بازار ارز در حال طی کردن شرایط خاص خود است و طبیعی است که بانک مرکزی طبیعتا بر این روند نظارت دارد؛ البته به نظر می‌رسد که یک التهاب در یک تا دو ماه گذشته در این بازار رخ داد که اکنون، در حال تعدیل شدن است.

چند روز بعد حسن روحانی به استناد همین برنامه‌های بانک مرکزی در گفت‌وگوی تلویزیونی گفته بود که خیال مردم بابت دلار راحت باشد.

حمایت از منافقین ناکارآمدی دولت را درمان نمی‌کند
متأسفانه بخشی از سخنان رئیس‌جمهور در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد فهم درستی از گفت‌وگوی ملی و منافقین جدید ندارد.

روزنامه رسالت درباره این تحلیل نوشت: مردم انقلابی ایران در تماشایی‌ترین حضور حماسی، ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. دشمنان انقلاب که 40 سال است چهار چشمی حضور مردم را از زمین و آسمان رصد می‌کنند، به خوبی دیدند خیابان‌ها و حتی کوچه‌های شهرها و روستاها مملو از جمعیت برای تکریم و تعظیم اسلام، انقلاب، امام (ره) و رهبری بود.

بر سر راه اتحاد و همگرایی ملت در همه لایه‌های قومی، مذهبی، نژادی، ملی و... هیچ مانع و رادعی نیست. ملت ایران یکپارچه عزم آن دارند که شکوه و عظمت و عزت ایران را حفظ کنند و در برابر دشمنان اسلام بایستند.

اینکه عده‌ای از واژه مقدس «اصلاحات» یک راهبرد برای مقابله با نظام، اسلام و انقلاب بسازند و در دو نبرد نرم آمریکا علیه انقلاب به عنوان سرباز پیاده نظام عمل کنند و تا مرز محاربه به پیش بروند، از شگفتی‌های روزگار انقلابی ماست!

کسانی که اصلاحات را نه برای اصلاح امور مردم بلکه بهانه‌ای برای قرار گرفتن در برابر انقلاب و نظام قرار دهند، در حقیقت به نوعی بازتولید نفاق روی ‌آورده‌اند و پشت سر منافقین و ضد انقلاب حرکت خواهند کرد.

جماعتی که در فتنه 78 و 88 نقش داشتند، حالا شیپور گفت‌وگوی ملی را به صدا درآورده‌اند بی‌آنکه بگویند گفت‌وگو، در مورد چه و برای چی؟ یکی از همین جماعت نیست بلند شود و صادقانه به اهل همین فراخوان بگوید اگر ما اهل گفت‌وگو هستیم چرا در دو فتنه 78 و 88 تا سرحد محاربه با نظام پیش رفتیم و باب هر گفت‌وگویی را در سطح ملی در چارچوب قانون اساسی بستیم؟ یکی نیست از همین جماعت اهل گفت‌وگوی فعلی و اهل محاربه قبلی به این سؤال پاسخ دهد؛ وقتی شما در شورش علیه جمهوریت و اسلامیت نظام فریاد می‌زنید؛ - «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، چه مبحثی دیگر باقی می‌ماند که درباره چند و چون آن گفت‌وگو، آن هم در سطح ملی صورت گیرد؟

متأسفانه بخشی از سخنان رئیس جمهور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن نشان داد وی فهم درستی از گفت‌وگوی ملی ندارد. او شناخت درستی از منافقین جدید که از قطار انقلاب در فتنه 88 پیاده شدند، ندارد. پیاده «شدن» آنها را پیاده «کردن» از سوی انقلابیون ترجمه می‌کند! او عربده کشی و اعلام جنگ آنان با جمهوریت و اسلامیت نظام را توسط نامحرمان و تجدیدنظرطلبان، نادیده می گیرد. این کژاندیشی در درک مصالح و امنیت ملی تا کنون هزینه‌های زیادی در مدیریت سیاسی داخلی و سیاست خارجی و نیز اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر روی دست مردم و نظام نهاده است. رئیس جمهور به جای پاسخگویی به افکار عمومی در مورد عدم اجرای 80 درصد بودجه‌ای که خودش لایحه آن را به مجلس داده، مطالبی می‌گوید که مسموع نیست. رئیس جمهور در حالی که اساساً اصل 54 و 55 قانون اساسی را انکار می‌کند و جایگاه دیوان محاسبات را در قانون اساسی نادیده می‌گیرد، سخن از پاسداشت اصل 59 قانون اساسی(همه‌پرسی)، که در حیطه وظایف قوه مقننه می باشد، به میان می‌آورد.

بارِ سوگند ریاست جمهوری در پاسداری از نظام و انقلاب و اسلام بر دوش آقای روحانی سنگینی می‌کند. او با این دست فرمان، آن هم در تماشایی‌ترین و حماسی‌ترین حضور مردم در جشن‌های 40 سالگی انقلاب نشان دادکه بیراهه می رود. اصل 59 قانون اساسی دردی از ناکارآمدی او در پاسخ به مطالبات حقیقی مردم دوا نمی‌کند.

فرزند کروبی: اصلاح‌طلبان به سوءمدیریت اقتصادی دولت اعتراض کنند
فرزند مهدی کروبی می‌گوید دولت همچنان گرفتار حرف زدن است و ناکامی اقتصادی آن موجب چالش برای کشور شده است.

به گزارش سحام‌نیوز، محمدتقی کروبی تصریح کرد: در پنجمین سال ریاست روحانی، جامعه هنوز گرفتار «گفتاردرمانی» رئیس‌جمهوری است که خوب سخن می‌گوید.

وی می‌افزاید: سیاست‌های شکست خورده تیم اقتصادی دولت، تمامیت این سرزمین را در آستانه بحرانی عمیق قرار داده است. وعده روحانی درقبال کنترل بی‌سابقه کاهش سرمایه ملی ایرانیان یک روز هم عملی نمی‌گردد و نشان از واقعیت تلخی درون این دولت دارد.

وی تاکید کرد: ایراد از حامیان کوری است که حاضر به دیدن واقعیت‌ها در زمان مناسب نیستند و راه پرسشگری را مسدود می‌کنند.

فرزند کروبی خاطرنشان کرد: سکوت معنادار چهره‌های برجسته جریان اصلاحات و فراکسیون امید درقبال آشفتگی دولت در ناامیدی مردم نسبت به آینده نقش بزرگی ایفا می‌کند.


خراسان
دستور جدید دولت برای لغو  یک مجوز احمدی نژاد
در حالی که طبق مجوز محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در بهمن سال 1388، مقرر شده بود به منظور تشخیص مصادیق قانون مدیریت خدمات کشوری «کارگروه تخصصی تعیین صلاحیت کارمندان رسمی» در دستگاه های دولتی تشکیل شود، یک مسئول ارشد اجرایی با صدور ابلاغیه ای جدید به تعدادی از اعضای کابینه، اعلام کرده با توجه به پیشنهاد مهرماه امسال سازمان اداری و استخدامی کشور و موافقت هیئت دولت، مصوبه دولت دهم ابطال و از این پس، ملغی خواهد بود.

اختصاص 150 هزار متر از انفال برای احداث قبرستان
بر اساس درخواست ماه های گذشته یک مقام مسئول که طی روزهای اخیر به وزارت کشور ابلاغ شده است، حق استفاده از 150 هزار متر مربع اراضی متعلق به قوه مجریه در استان مازندران، با حفظ مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر حفظ وضعیت انفالی آن برای احداث آرامستان به مدت 30 سال به شهرداری مربوط واگذار می شود و رعایت ضوابط زیست محیطی در اداره آن الزامی است اما در صورت تمدید نشدن مدت زمان واگذاری، این اراضی مجدد به سازمان جنگل ها و مراتع تحویل خواهد شد.


ایران
ایران و اسرائیل؛ مهار طرف مقابل
یوسی ملمن، تحلیلگر ارشد اسرائیلی در تحلیلی درباره سرنوشت حوادث اخیر در سوریه در «میدل ایست آی» نوشته است، هر دو طرف اکنون از دستاوردهای خود در این حادثه سخن می‌گویند. ژنرال‌های اسرائیلی بخش اطلاعاتی خود را تحسین می‌کنند که این امکان را برای آنها فراهم کرده که پهپاد ایرانی را که نمونه کپی شده پهپاد مشهور امریکایی شکار شده در ایران بوده، از همان ابتدا شناسایی، رهگیری و سرانجام سرنگون کنند. در طرف مقابل، ایران، سوریه و حزب‌الله نیز از ضربه‌ای که به نیروی هوایی پرادعای اسرائیل وارد کرده‌اند، خوشحال هستند.

به گزارش «تابناک»، نویسنده افزوده است: با وجود این، اسرائیل قصد ندارد خود را در معرض درگیری مستقیم با مثلت ایران، سوریه و حزب‌الله قرار دهد. اسرائیلی‌ها می‌دانند اگر درگیری جدیدی آغاز شود، باید همزمان در دو جبهه سوریه و لبنان بجنگند و با توجه به زرادخانه تشکیل شده از یکصدهزار راکت و موشک ذخیره شده در این دو کشور، مراکز اسرائیلی در معرض تلفاتی سنگین خواهند بود. در ادامه این مطلب آمده است: واکنش‌های طرف مقابل هم نشان داد، آنها چندان خواهان افزایش تنش نیستند. این ایرانی‌ها نبودند که به حمله هوایی اسرائیل پاسخ دادند بلکه نیروهای سوریه، هواپیمای اسرائیلی را سرنگون کردند. به نظر می‌رسد، یک بازی «مهار کردن طرف مقابل» در جریان است.

 
گفت‌وگوی موگرینی و تیلرسون درباره برجام
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه امریکا درباره برجام به گفت‌وگو نشستند. به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی که به منظور شرکت در نشست موسوم به ائتلاف جهانی علیه داعش به کویت سفر کرده است، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود از دیدارش با رکس تیلرسون خبر داد.
موگرینی در پیام خود نوشت: «دیدار خوبی با تیلرسون در کویت داشتم. ما درباره کار مشترک‌مان روی سوریه، کره شمالی و اجرای توافق هسته‌ای رایزنی کردیم.» این گفت‌وگو در شرایطی انجام شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا اخیراً ضمن امضای فرمان تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران خواستار تغییر و اصلاح برجام شد. او تهدید کرد چنانچه اروپایی‌ها از اقدام به این کار خودداری کنند، امریکا دیگر پایبند برجام نخواهد بود. این در حالی است که اروپایی‌ها بارها با درخواست ترامپ برای تغییر برجام به مخالفت برخاسته‌اند.
 
تذکر بیش از 40  نماینده مجلس به‌دلیل مرگ‌های زندان اوین
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از تذکر کتبی بیش از ۴۰ نماینده مجلس به وزیران اطلاعات و دادگستری به‌خاطر درگذشت سیدامامی و دیگر کشته‌شدگان در زندان‌ها طی مدت اخیر خبر داد. قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به درگذشت چند نفر از زندانیان در یکی، دو ماه اخیر در زندان‌های مختلف کشور اعلام کرد: دیروز بیش از ۴۰ نفر از نمایندگان در تذکری کتبی به وزیران اطلاعات و دادگستری خواهان رسیدگی به این مسأله شدند.

وی با اشاره به متن این تذکر کتبی خاطرنشان کرد: باتوجه به مرگ برخی افراد در زندان‌های مختلف کشور از جمله درگذشت آقای سیدامامی ضروری است طبق اصول ۳۲ و ۳۹ قانون اساسی نسبت به حقوق زندانیان توجه ویژه‌ای صورت گیرد. وی افزود: شایسته است وزیران اطلاعات و دادگستری به‌صورت شفاف به جامعه و مجلس پاسخ دهند علت مرگ ایشان چه بوده و به چه دلیل شاهد موارد مشابه در زندان‌های مختلف کشور هستیم.


آرمان
اعلام وصول سوالات از وزیر ارشاد
یک عضو اصلاح‌طلب هیات رئیسه مجلس از اعلام وصول سوالات نمایندگان دماوند و ارومیه از وزیر ارشاد درمورد علت انتقال بقعه امام‌زاده هاشم دماوند به آمل و علت توزیع سراسری روزنامه همشهری خبر داد.

محمدعلی وکیلی در جریان نشست علنی مجلس با قرائت موارد اعلام وصولی دیروز هیات رئیسه مجلس گفت: سوال ملی آقای نصرا... پژمانفر نماینده مشهد و کلات از وزیر ارشاد درمورد علت تفکیک روزنامه‌‎های خصوصی و عمومی اعلام وصول می‌شود. وی افزود: همچنین سوال ملی آقای قاسم میرزایی نیکو و ۲۳ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر ارشاد درمورد علت انتقال بقعه امام‌زاده هاشم از شهرستان دماوند به شهرستان آمل ازسوی هیات رئیسه اعلام وصول شد.

منتقدان به 2 تار مو حجاب اوایل انقلاب را فراموش کردند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقایانی که 2 تار مو می‌بینند و گلایه می‌کنند، انگار وضعیت حجاب در اوایل انقلاب را فراموش کرده‌اند.

علی آقامحمدی شامگاه دوشنبه در آیین نکوداشت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از پیشکسوتان کمیته انقلاب اسلامی یادآوری کرد: برخی تا 2 تار مو می‌بینند، می‌گویند این هم شد انقلاب! در حالی‌که نمی‌دانند ما کشور را با چه وضعیت حجابی در دست گرفتیم و حال که از آن شرایط عبور کرده‌ایم، عده‌ای به وضعیت کنونی حجاب گلایه می‌کنند. وی تاکید کرد: وظیفه ما نیست که مردم گناه نکنند، بلکه ما مکلف هستیم مسائل را نظم دهیم و با رفتارمان مردم را به دامن اسلام برگردانیم.

پیکر شهدای سانچی امروز در تهران
سخنگوی شرکت ملی نفتکش گفت: سه پیکر شهدای نفتکش سانچی ساعت ۵ صبح چهارشنبه وارد تهران می‌شود. محسن بهرامی با اشاره به زمان ورود پیکر سه شهید سانچی به کشور اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعاتی که دریافت کردیم سه پیکر یافت شده از بقایای نفتکش سانچی امشب توسط هواپیمایی ماهان از شانگهای به تهران منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری مراسمی در شأن این شهدا تمام آمادگی‌ها را داریم و به خانواده‌ها هم اعلام شده است. دیروز اعلام شد مراسم بدرقه و تشییع پیکرهای شهدا روز جمعه و بعد از نماز جمعه تهران برگزار خواهد شد. پیکر یکی از این شهدا در بهشت زهرا، شهید دیگر در کرج و دیگری در شاهین‌شهر اصفهان به خاک سپرده خواهد شد.

موتلفه روحانی را دعوت به مناظره کرد
دبیرکل حزب موتلفه روحانی را دعوت به مناظره کرد و اظهار امیدواری کرد که رئیس‌جمهور این دعوت را بپذیرد. محمدنبی حبیبی طی سخنانی در جمع تعدادی از اعضا و طرفداران حزب موتلفه از حضور پرشور و حماسی مردم بصیر و شجاع ایران در راهپیمایی یوم ا... ۲۲ بهمن تقدیر کرد و آن را حمایت تمام عیار مردم از اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

وی با اشاره به سخنرانی ریاست محترم جمهوری در این مراسم پرشکوه و با تائید نکات مثبت آن از جمله پاسخ به زیاده‌خواهی‌های استکبار و در راس آن آمریکا، از برخی مواضع آقای روحانی انتقاد کرد و از وی خواست که دعوت حزب موتلفه اسلامی را درباره طرح مسائلی از قبیل رفراندوم و بن‌بست سیاسی و ارائه تصویری ناقص از اوضاع اقتصادی و به خصوص معیشت مردم، شرکت در یک مناظره زنده را قبول کند. دبیرکل حزب موتلفه اظهار امیدواری کرد که رئیس‌جمهور این دعوت را بپذیرد.

استیضاح وزیر راه صحت ندارد
نماینده آمل و لاریجان در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس استیضاح وزیر راه وشهرسازی را خواستار شده‌اند گفت: استیضاح وزیر راه وشهرسازی صحت ندارد.

بعضی نمایندگان مجلس صحبت‌هایی کردند وبه این نتیجه رسیدند جناب آخوندی استیضاح نشوند. عزت‌ا...یوسفیان‌ملا درباره سوال از وزیر اقتصاد برای موضوع افزایش قیمت ارز درصحن علنی مجلس افزود: هنور به صورت مکتوب اعلام نشده است. وی در باره سوال از رئیس جمهور در کمیسیون اقتصادی گفت: سوال از رئیس جمهور را کمیسیون اقتصادی بررسی می‌کند که آن هم هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

رایزنی ظریف و موگرینی در کویت
وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در کویت دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عصر دیروز در جریان سفر به کویت و در حاشیه‌ نشست بازسازی عراق، با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیدار و رایزنی کرد.

ظریف بعد از ظهر دیروز با همتای کویتی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. پیش‌بینی می‌شود، محور اصلی رایزنی ظریف و موگرینی، موضوع برجام و بدعهدی‌های آمریکا در اجرای تعهداتش در این توافق بین‌المللی بوده باشد.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای سیف ... بداند که سرمایه سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین حاصل سالها تلاش و ضامن ادامه حیات بسیاری از سپرده گذاران و خانواده هایشان می باشد. اگر ایشان بخواهد مردم را از حیات ساقط کند ما حیاتش را ساقط خواهیم کرد ... قرار نیست به واسطه اعتماد به دولت و مسئولان مردم از هستی ساقط شوند. ...