کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهمنی:

بخش‌ زیادی‌ از بودجه را شرکت‌های دولتی‌می‌بلعند

25 بهمن 1396 ساعت 8:39

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: بخش زیادی از بودجه کشور را شرکت‌های دولتی می‌بلعند و دولت باید سیاست‌های اصل ۴۴ را اجرایی کند.


به گزارش جهان نیوز، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه پیکره اصلی درآمد دولت را نفت و مالیات تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: از آنجایی که وضع اقتصادی مردم و تولیدکنندگان آنطور که باید و شاید مطلوب نیست، دولت نباید برای افزایش درآمد خود متوسل به فشار مالیاتی شود.

وی با بیان اینکه دولت علاوه بر دریافت مالیات، برای کسب درآمد بیشتر به سمت نفت و فرآورده‌های نفتی می‌رود، ادامه داد: راهکار اصلی دولت در این شرایط آن است که هزینه‌هایش را کاهش دهد و در جهت کوچک‌سازی و خصوصی‌سازی حرکت کند.

بهمنی با اشاره به اینکه ۷۱ هزار پروژه عمرانی نیمه‌کاره در کشور وجود دارد، گفت: دولت باید بابت این طرح‌های نیمه‌کاره هزینه دهد و بهتر است این طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند تا بخش قابل توجهی از هزینه‌هایش کاهش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی با تأکید بر اینکه مانعی برای خصوصی‌سازی وجود ندارد و دولت باید سیاست‌های اصل ۴۴ را اجرایی کند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی کنونی کشور ضعف اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی بخش زیادی از بودجه کشور را می‌بلعند، خاطرنشان کرد: اگر این شرکت‌ها به سمت بخش خصوصی برود، بدهی‌های دولت کاهش پیدا می‌کند و بر این اساس، دولت باید به سمت سمت خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی حرکت کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 591138

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591138/بخش-زیادی-بودجه-شرکت-های-دولتی-می-بلعند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com