جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

تکدّر خاطر روحانی درباره ارز برطرف شد؟

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۹
کد مطلب: 591104
بی‌تفاوتی رئیس ‌بانک مرکزی و رئیس‌جمهور نسبت به افزایش افسارگسیخته نرخ ارز، اعتراض یک سایت حامی دولت را موجب شد.
تکدّر خاطر روحانی درباره ارز برطرف شد؟
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سایت انتخاب نوشت: دلار ۴۷۰۰تومان ماند، هم آب از آب تکان نخورد، هم عادی‌سازی شد!
موضوعی که اکنون در حال عادی شدن است این است که قیمت دلار روی همین نرخ فعلی یعنی حدود ۴۷۰۰ تومان باقی بماند. این رقم در حالی به تدریج برای همه فعالان بازار عادی می‌شود که تا یک ماه و اندی قبل، اعتراضات زیادی نسبت به آن وجود داشت و حتی قیمت دلار ۴۰۰۰ تومانی هم قابل باور نبود.

شیوه بالا رفتن قیمت دلار، واکنش مسئولان و در نهایت تعادل آن روی قیمتی که تا یک ماه پیش کسی آن را باور نمی‌کرد، بسیاری را یاد موضوعاتی مانند افزایش کرایه‌ها انداخته است؛ اتفاقی که در سال‌های گذشته بارها تکرار شده؛ ابتدا ارقام به صورت ناگهانی بالا می‌روند، سپس نهادهای مسئول وارد شده و تاکید می‌کنند که کسی حق بالا بردن قیمت‌ها به صورت سرخود و تخطی از قانون را ندارد اما در نهایت، همین نهادها رقم را در حد ناچیز کاهش داده و تثبیت می‌کنند.

این اتفاق عینا در مورد دلار رخ داده است. در حالی که افزایش قیمت تا رقم ۴۲۰۰ هم برای کسی قابل باور نبود، اواسط دی ماه ناگهان همین قیمت تا ۴۵۰۰ و در بهمن ماه تا مرزهای ۴۸۰۰ تومان پیش رفت و پس از وعده و وعیدهای مسئولان، به نظر می‌رسد روی رقمی در همین حدود ثابت خواهد ماند.
گفتنی است ولی‌الله سیف نهم بهمن در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان حباب نرخ ارز با توجه به روند کاهشی که در بازار آغاز شده، گفت: بازار ارز در حال طی کردن شرایط خاص خود است و طبیعی است که بانک مرکزی طبیعتا بر این روند نظارت دارد؛ البته به نظر می‌رسد که یک التهاب در یک تا دو ماه گذشته در این بازار رخ داد که اکنون، در حال تعدیل شدن است.

چند روز بعد حسن روحانی به استناد همین برنامه‌های بانک مرکزی در گفت‌وگوی تلویزیونی گفته بود که خیال مردم بابت دلار راحت باشد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اری خیال مردم راحت باشد دلار از 80000 ریال امسال بالاتر نمیرود.
Iran, Islamic Republic of
خیال مردم بابت دلار راحت باشد به 10 هزارتومان نخواهدرسید