شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۸
عصبانیت رسانه دولتی از نتایج دو نظرسنجی؛

صدای آمریکا به سیم آخر زد/ دروغ‌گویی آشکار + تصاویر

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب: 591091
صدای آمریکا توضیح نمی دهد که اگر این نظرسنجی ربطی به دانشگاه مریلند نداشته چرا به اسم این دانشگاه و در سایت رسمی آن منتشر شده است؟ به علاوه ...
صدای آمریکا به سیم آخر زد/ دروغ‌گویی آشکار + تصاویر
به گزارش جهان نيوز؛ مرکز مطالعات بین المللی و امنیتی دانشگاه مریلند اخیرا توسط مرکز نظرسنجی IranPoll نظرات مردم ایران درباره موضوعاتی چون انقلاب اسلامی، سیاست های منطقه ای ایران، نقش سردار سلیمانی و ... را جویا شده و نتایج آن را طی گزارشی در وب سایت رسمی خود منتشر ساخت.
  

 
انتشار نظرسنجی دانشگاه مریلند در سایت رسمی این دانشگاه
 
 
 برخی رسانه های مطرح آمریکایی همچون پایگاه خبری_ تحلیلی المانیتور (Al-Monitor) نیز نتایج این نظرسنجی را منعکس کردند که ما همان زمان در گزارشی زیر عنوان "افزایش محبوبیت سردار سلیمانی/ لفاظی‌های ترامپ نتیجه عکس داد" به آن پرداخت.
 
 

انعکاس نظرسنجی دانشگاه مریلند در المانیتور
 
 
نظرسنجی دانشگاه مریلند نشان داد، با عملکرد واشنگتن در برجام اعتماد مردم ایران به غرب بیش از پیش تخریب شده و حمایت از سیاست های ضدآمریکایی افزایش یافته است.
 
این نظرسنجی همچنین از بیشتر شدن حمایت های مردمی از برنامه موشکی و هسته ای و افزایش محبوبیت سردار سلیمانی حکایت داشت.
 
 
 

 
انعکاس خبر المانیتور در جام نیوز (96/11/14)
 
 
 در روزهای گذشته نیز مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در نظرسنجی‎ای با جامعه آماری 4500 نفره به این نتیجه رسیده که 60 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی به بهبود وضعیت ایران امیدوراند و "بهبود وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار" خواسته اکثریت شرکت کنندگان در تجمعات اخیر بوده است.
 
نتایج این دو نظرسنجی آنچنان به کام رسانه دولتی صدای آمریکا (VOA) تلخ آمده که حاضر به دروغ گویی آشکار شده و انتساب نظرسنجی دانشگاه مریلند به این دانشگاه را تکذیب کرده است!
 
 

 
خبرسازی صدای آمریکا درباره نظرسنجی‌های جنجالی!
 
 
صدای آمریکا مدعی شد: یک هفته پیش موسسه iranpoll که در کانادا به ثبت رسیده، یک نظرسنجی برگزار کرد که نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی آن را به نام «نظرسنجی دانشگاه مریلند» معرفی کردند که ربطی به دانشگاه مریلند نداشت.
 
این رسانه آمریکایی افزود: در این نظرسنجی ادعا شده بود که تنها ۴.۹ درصد مردم ایران معتقد به تغییر اساسی نظام ایران هستند.
 
صدای آمریکا توضیح نمی دهد که اگر این نظرسنجی ربطی به دانشگاه مریلند نداشته چرا به اسم این دانشگاه و در سایت رسمی آن منتشر شده است؟ به علاوه چرا رسانه های معتبر آمریکایی نتایج این نظرسنجی را تحت عنوان "نظرسنجی دانشگاه مریلند" منتشر ساخته اند؟
 
 

 
صدای آمریکا: نظرسنجی دانشگاه مریلند ربطی به این دانشگاه نداشت!
 
 این رسانه دولتی همچنین پس از انعکاس نتایج نظرسنجی ایسپا با عبارت "آمار و ارقام این نظرسنجی در حالی منتشر شده که از ۷ دی،‌ ایران شاهد اعتراضات گسترده در بیش از ۸۰ شهر بود" تلاش کرده چنین وانمود کند که این نتایج با اعتراضات مردمی سازگار نیست.
 
 این درحالی است که بسیاری از شرکت کنندگان در اعتراضات دی ماه به عملکرد اقتصادی دولت دوازدهم معترض بودند و اصولا این تحرکات از مشهد و در اعتراض به وضعیت موسسات مالی آغاز شد هرچند در ادامه با تحریک دشمنان به سوی آشوب و خرابکاری پیش رفت که در همان زمان هم مردم پای خود را کنار کشیدند و با اقدمات ساختار شکنانه همراه نشدند.

تلاش دشمنان ایران برای تغییر جهت دادن به اعتراضات کاملا روشن بود و صدای آمریکا هم در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: مقام های ایالات متحده از ابتدای اعتراضات همراهی خود را با مردم معترض اعلام کرد و حتی پرزیدنت ترامپ وعده داد در وقت مناسب از مردم ایران نیز حمایت می کند.
 
ادعای حمایت ترامپ از معترضان ایرانی به حدی با عملکرد وی از جمله ممنوعیت ورود ایرانی ها به خاک آمریکا و تشدید تحریم ها مغایرت داشت که در بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی مورد تمسخر قرار گرفت.

منبع:جام نیوز
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام دوستان
Iran, Islamic Republic of
اگر برخی بن بست نمایی نکنند همه چیز درست میشود
چون در واقع دشمنان مردم به بن بست رسیدند
و ظاهرا بعضی موظفند آنانرا از این بن بست درآورند
مانند برجام که بقول اوباما دلار را از فروپاشی نجات داد
Iran, Islamic Republic of
چیه برجام دلار را از فروپاشی نجات داد ان هم بقول اوبا ما ..
اوباما که دوست خودتونه حالا ازش نقل قول کرد ناراحت شدی و یا مثلا آمریکا ستیز
Iran, Islamic Republic of
جهان.چرا فایل اصلی دانشگاه مریلند رو که آدرسش ایران پول دات کام هست نمیگذاری تاهمه برند ببینند واین حرفا پیش نیاد؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
در لینک فوق و پی دی اف نظرسنجی با عنوان
Iranian Public Opinion After the Protests
Center for International and Security Studies at Maryland (CISSM) & IranPoll�
قابل مشاهده و دانلود است.
Iran, Islamic Republic of
برخي موارد در اين نظر سنجي كمي عجيب است. مثلاً 65 درصد مردم گفته اند كه براي دريافت اخبار «به هيچ وجه» (هرگز) از كانالهاي ماهواره اي استفاده نمي كنند. در صورتي كه طبق آمار ديگري، 70% مردم در خانه شان ديش و رسيور ماهواره اي دارند.
یاس
Iran, Islamic Republic of
سلام
در مطالعه امروزم در باب سیاست که به این گزارش بی ربط نیست. به این حقایق رسیدم. اندیشکده ای در امریکا هست که در مورد تمام مسائل ایران به خصوص سیاست کار میکنه .کارشناس های این اندیشکده میگن ما تونستیم شوروی سابق رو با داشتن اون تسحیلات جنگی وکمونیست بودنشون در جنگ جهانی از پا درشون بیاریم. اما چرا نمی تونیم با انقلاب چهل ساله ایران کار اساسی بکنیم. خودشون جواب میدن به خاطر روحیه انقلابی گری مردم ایران است. واسه خاطر همین میگن که مردم رو در برابر رهبرشون قرار بدید تا رهبرشون به خاطر منافع مردم از مواضع خودش کوتاه بیاد. به مردم القا کنید این مشکلات واسه روحیه انقلابی گری یه اون وقته که اگر رهبرشون کشید کنار ما پیروز شدیم.خلاصه اینکه افرادی هستند در این جامعه که مردم عادی رو تحریک می کنند. اب تو اسیاب دشمن می ریزند. اخه کدوم اختلاس .کدوم دزدی .کدوم فتنه گری با روحیه انقلابی گری همخوانی داره. متاسفانه از نخبه ها هم سو استفاده می کنند .همینا وکدا خدا پرستا شون به خورد مردم میدن به ایران چه ربطی داره مواضع خودش رو در سوریه .عراق وحزب الله و.. پوشش بده خب اگه نده که شما به اهدافتون میرسید.بعد هم نوبت ما میشه شماها نمی تونید این روحیه انقلابی گری رو که ریشه در مذهب داره از مردم بگیرید.پس جمع کنید بساط تون رو که به خاطر دفاع از خاک ناموس مردم گرسنه ان ..نه این طوری نیست مردم ناچارن چون فساد ودزدی زیاد شده ..حرفشون هم به جایی نمیرسه .اگرم برسه پول به دستشون بر نمی گرده .چون با استفاده از قدرت یه فاسد دیگه پیدا میشه...در اخر اینکه روحیه ما همون روحیه اس ما بیداریم
شیطان شیطان است
Iran, Islamic Republic of
اگر قبول کردی شیطان شیطان است . شیطان نمی تواند تورا بفریبد.
حکمای آدمکش بین المللی آمریکا با ملت خود رو راست نیستند آنوقت بخاطر شما که دشمن قسم خورده ات هستند یک کلام راست می گویند !!!