جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کانادا خواستار بررسی مرگ سیدامامی شد

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب: 591089
مقام‌های کانادا در اظهارنظری مداخله‌جویانه خواستار کالبد شکافی یک استاد دانشگاه ایرانی که اخیرا در زندان اقدام به خودکشی کرده بود، شدند.
کانادا خواستار بررسی مرگ سیدامامی شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایلنا، دولت کانادا از ایران خواسته است که درباره مرگ «کاوس سید امامی» پژوهشگر محیط زیست و استاد دانشگاه که تابعیت کانادایی دارد تحقیقات لازم انجام شود.

گلوب اند میل در ادامه نوشت که کانادا با فشارهایی برای محکومیت ایران و درخواست تحقیقات در پی مرگ یک پروفسور ایرانی -کانادایی در زندان دو هفته پس از بازداشت وی، مواجه است.

کاوس سیدامامی ۶۴ ساله، پژوهشگر محیط زیست، استاد دانشگاه و شهروند دوتابعیتی ایرانی- کانادایی پس از گذشت دو هفته از بازداشتش، اقدام به خودکشی کرده است.

گلوب اند میل در ادامه با ادعای اینکه خانواده سید امامی موضوع خودکشی وی را رد کرده‌اند، نوشت که زمان دقیق مرگ وی مشخص نیست.
یک سازمان حقوق بشری عنوان کرده است که اکنون برعهده کانادا است که پیش از خاکسپاری سید امامی، درخواست کالبد شکافی مستقل وی را مطرح کند.

دولت کانادا اعلام کرده است که در جریان گزارش‌هایی درباره پروفسور سیدامامی قرار داشته است.

سخنگوی امور بین‌الملل کانادا با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که مقام‌های کنسولگری کانادا در حال کار برای جمع‌آوری اطلاعات و فراهم آوردن شرایطی به منظور کمک به خانواده این شهروند کانادایی هستند.

به دلیل تعطیل شدن سفارت کانادا در ایران در سال ۲۰۱۲ نفوذ این کشور در ایران بسیار محدود است و دیپلمات‌های کانادایی در ترکیه در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعاتی در این زمینه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *