پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خیز ارتش سوریه برای پاکسازی غوطه شرقی

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب: 591056
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به زودی عملیات آزادسازی منطقه غوطه شرقی را آغاز می‌کنند.
خیز ارتش سوریه برای پاکسازی غوطه شرقی
به گزارش جهان نيوز، نیروهای تحت امر سرهنگ «سهیل الحسن» در ارتش سوریه آماده آغاز عملیات تازه‌ای میشوند.
وبگاه خبری «عنب» گزارش داد که قرار است نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی واقع در شرق دمشق عملیات پاکسازی این منطقه را آغاز کنند.

منابع میدانی اعلام کردند که تجهیزات نظامی برای انتقال نیروهای مقاومت به جبهه غوطه شرقی فراهم شده است.
صفحه عملیات نیروهای «النمر» (لقب سهیل الحسن) در فیسبوک با انتشار تصاویری از مناطق اطراف غوطه اعلام کرد که آماده آغاز عملیات نظامی است.



«وسام الطیر» رئیس وبگاه خبری «دمشق الآن» در صفحه فیسبوک خود هم تأکید کرد که نیروهای نمر به سمت غوطه شرقی در حرکتند.

نیروهای «النمر» از مهمترین نیروهای حاضر در ارتش سوریه هستند و نقش مهمی در آزادسازی شهر حلب و دیرالزور و مناطق اطراف شهر رقه داشتند.

این نیروها در نبردهای اخیر در ریف شرقی حماه و ریف جنوبی ادلب به عنوان «سر نیزه» مشغول فعالیت بودند؛ منطقه ای که حضور داعش در آن پایان یافت.

نیروهای مقاومت در تلاشند که در غوطه شرقی از سه محور پیشروی داشته باشند: محور نخست از سمت ساختمان استانداری ریف دمشق، محور دوم از سمت «الرحبه» و محور سوم نیز از سمت اداره حمل و نقل ارتش سوریه.

نیروهای مقاومت همچنین قصد دارند در بخش «المرج» به ویژه در محور شهرک «النشابیه و حوش الضواهره» در عمق مناطق تحت اشغال تروریستهای جیش الاسلام پیشروی کنند.

ارتش سوریه با کمک نیروهای متحد در اواسط دیماه گذشته با عملیاتهای گسترده خود موفق شد منطقه غوطه غربی واقع در ریف جنوب غربی دمشق را از دست تروریست‌ها پس بگیرد.

نیروهای سوری طی عملیات سه ماهه خود در این منطقه تروریستها را مجبور کردند که به شروط نیروهای مقاومت تن دهند و ضمن تحویل سلاح سنگین خود، از این مناطق خارج شوند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *