کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش ۱۷ هزار اتوبوس سی‌ان‌جی‌سوز به ناوگان حمل‌ونقل

24 بهمن 1396 ساعت 15:34

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ورود ۱۷ هزار دستگاه اتوبوس سی‌ان‌جی‌سوز به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران طی ۲ سال آینده خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، حمید قاسمی مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در یک نشست خبری که صبح امروز در مرکز CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت مستقیم CNG مربوط به ۱۶ سال اخیر است، تصریح کرد: تاکنون ۲۴۲۵ جایگاه CNG در کشور احداث شده است که از این تعداد ۲۵ جایگاه مربوط به جایگاه‌هایی است که در بهمن ماه جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
 این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت ۲۸۰۰ هزار مترمکعب در ساعت گاز CNG در کشور، گفت: در حال حاضر ۵ ناحیه و ۵ مدیریت منطقه‌ای داریم که با کمی مطالعه می‌توان ظرفیت موجود را حداقل به دو برابر افزایش داد.

گاز پارس‌جنوبی را به جای دیزل و بنزین استفاده کنیم
قاسمی با اشاره به میدان مشترک پارس‌جنوبی، گفت: ما می‌توانیم از این میدان نهایت استفاده را کرده و به جای بنزین و حتی دیزل CNG را در کشور مورد استفاده قرار دهیم که قطعا این کار هم به نفع محیط زیست و هم به نفع درآمد کشور خواهد بود.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به مصرف روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب گاز CNG در کشور، گفت: ما می‌توانیم با کمی تدبیر مصرف این گاز را به ۴۲ میلیون مترمکعب در روز برسانیم که البته در مصرف CNG سه نگاه مصرف‌کننده، سازنده و شرکت نفت که همان تولیدکننده است وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: قیمت تمام شده مهم است و می‌تواند تاثیر بسزایی در میزان مصرف داشته باشد و از طرفی استانداردهایی که برای مخازن CNG در نظر گرفته می‌شود و همکاری شرکت‌های خودروساز و از سوی دیگر دسترسی زیاد جایگاه‌های CNG و گاز فراوان می‌تواند این مهم را محقق کند.

فقط ۶۶ جایگاه CNG خصوصی در کشور داریم
قاسمی تصریح کرد: تمام ۲۵ جایگاهی که در دهه فجر به بهره‌برداری رسید با سرمایه‌گذاری بخش دولتی است و به طور کلی می‌توان گفت از مجموع ۲۴۲۵ جایگاه فقط ۶۶ جایگاه متعلق به بخش خصوصی است که ۳۳ جایگاه آن با کمک بخش دولت و ۳۳ جایگاه نیز تماما با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که هفته گذشته بین شهرداری و وزارت نفت منعقد شد، گفت: قرار است ۱۷ هزار اتوبوس CNG سوز ظرف مدت ۲ سال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شود که هم اکنون ۲۲ جایگاه CNG در ایستگاه‌های اتوبوس فعال هستند.

وی در پاسخ به سوالی با اشاره به نامه‌ای که انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG به دولت برای اصلاح قیمت گاز CNG، تصریح کرد: نکته‌ای که من باید بگویم این است که تغییر قیمت تاثیر آن چنانی در میزان مصرف ندارد و اگر کاهش قیمت یک شوک اولیه ایجاد کند دیگر عوامل موجب می‌شود که مصرف CNG افزایش پیدا نکند.

منبع:فارس
 
 


کد مطلب: 591038

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591038/افزایش-۱۷-هزار-اتوبوس-سی-ان-جی-سوز-ناوگان-حمل-ونقل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com