کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درایام فاطمیه ازتشییع جنازه نمادین خودداری کنیم

24 بهمن 1396 ساعت 15:23

در برپایی مجالس ایام فاطمیه از تشییع جنازه نمادین خودداری کنیم چراکه خیلی مطلوب چنین مراسمی نیست.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد ضمن پر اهمیت برشمردن بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کانون های مداحان و شعرای آیینی در سراسر کشور با تشکیل کمیته های ویژه و همراهی با بقیه شبکه های مردمی که با سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط هستند از هم اکنون باید به فکر برگزاری برنامه های ویژه ای برای مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشند.

وی ادامه داد: علی رغم فضاسازی های وسیعی که از طرف دشمنان علیه انقلاب اسلامی انجام شد و خشن ترین تهدیداتی که از طرف قدرتهای جهانی متوجه انقلاب شد اما، حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ دندانشکنی به همه آنها بود طوری که بنگاه های خبری قدرتمند دنیا نتوانستند این حرکت بزرگ مردمی را نادیده بگیرند و مجبور شدند بخشی از آن را در دنیا منعکس کنند. همین حضور مردم معادلات سیاسی دشمنان را بر هم زد.

 روحانی نژاد تاکید کرد: مقام معظم رهبری از ملت ایران به خاطر این حضور منسجم تشکر کرد و از مسئولین خواست که کمر همت ببندند و خدمت کنند به این ملت بزرگی که شرایط را خیلی خوب درک می‌کنند. یک جمله بسیار مهمی حضرت آقا در این پیام داشت مبنی بر اینکه مسئولان توجه داشته باشند که از ملت عقب نمانند. مسئولان باید در مقابل قدرتهای جهانی نترس باشند و پا به پای مردم پیش بروند.

 معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: نکته دیگر این است که ما در آستانه فاطمیه دوم به سر می بریم. فاطمیه اول در کشور برگزار شد. ما که در حوزه فرهنگ دینی در کشور تلاش می‌کنیم سعیمان بر این است که فاطمیه دوم را با شکوه هرچه تمام تر برگزار کنیم. شرایط فعلی اجازه نمی دهد که ما برای ایام فاطمیه مدت تعیین کنیم. این را می گذاریم به عهده عرف مردم و عرف هر منطقه از کشور.

 وی تصریح کرد: در برپایی مراسم ایام فاطمیه چند مساله را باید لحاظ بکنیم یکی اینکه از تشییع جنازه نمادین خودداری کنیم. تشییع جنازه نمادین خیلی مطلوب چنین مراسمی نیست. مسائل امنیتی مراسم فاطمیه هم توسط ستادهای ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی در کشور لحاظ می‌شود.آنچه که در این ایام مهم است بیان معارف فاطمی است. با مطرح کردن معارف فاطمی مثل خطبه فدکیه می توانیم بنیانهای فکری و عقیدتی مردم را تقویت کنیم.

 روحانی نژاد یادآور شد: تقریبا یک سال از آخرین ملاقات مداحان با مقام معظم رهبری گذشته است و الان در آستانه ملاقات دیگری با معظم له هستیم. باید بررسی کنیم که چه میزان از مطالبات مقام معظم رهبری از مداحان محقق شده است. این مساله را حتما در این جلسه مطرح کنید.

 گفتنی است؛ چهارمین نشست فصلی مسئولین کانون مداحان و شعرای آئینی استانها ۲۳ بهمن در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان برگزار شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 591031

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/591031/درایام-فاطمیه-ازتشییع-جنازه-نمادین-خودداری-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com