کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار اردوغان به آمریکا درمورد ی پ گ

24 بهمن 1396 ساعت 12:45

رئیس جمهوری ترکیه نسبت به عواقب کمک مالی آمریکا به کردهای سوریه هشدار داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، سی ان ان ترک گزارش داد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه  اعلام کرده که تصمیم آمریکا در تامین کمک مالی به کردها در سوریه بر تصمیمات ترکیه تاثیرگذار است.

وی همچنین به دنبال تنش در روابط کشورش با قبرس و اتحادیه اروپا اعلام کرد: به آنهایی که از خطوط (قرمز) در قبرس و دریای اژه عبور می‌کنند هشدار می‌دهیم که قدم اشتباهی برندارند.

اتحادیه اروپا انتقاد شدیدی به اقدام دولت ترکیه در متوقف کردن کشتی شرکت نفتی ایتالیایی "انی" که برای اکتشاف گاز طبیعی به منطقه نزدیک می شد وارد کرد.

اتحادیه اروپا از ترکیه درخواست کرده است که به توقف و تحریم کشتی نفتی اکتشاف گاز در آب های شهر بندری در قبرس پایان دهد.

یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره گفته است که اتحادیه اروپا از ترکیه می خواهد که از هر گونه اقدامی که می تواند همسایگی خوب بین طرفین را تهدید کند فاصله بگیرد. به گفته وی ترکیه باید به حاکمیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حوزه آب ها و حریم هوایی آن ها احترام بگذارد.

به گفته محافل دولتی در یونان و قبرس اخیرا 6 هواپیمای جنگی ترکیه از دسترسی یک کشتی نفتی اکتشاف گاز ایتالیایی شرکت انی به ناحیه تحقیق و حفاری در جنوب شرقی شهر بندری لارناکای قبرس جلوگیری کرده اند. این تحریم علیه قبرس از جمعه شب آغاز شده است.

ترکیه حفاری گاز، بدون موافقت قبرسی های ترک را نقض حقوق آن ها دانسته است.


کد مطلب: 590947

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590947/هشدار-اردوغان-آمریکا-درمورد-ی-پ-گ

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com