جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خودداری آمریکا از کمک به بازسازی عراق

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 590930
در حالی که هزینه مالی بازسازی عراق حدود یکصد میلیارد دلار برآورد شده است، دولت آمریکا به صراحت اعلام کرد حتی یک دلار هم برای این کار اختصاص نمی‌دهد.
خودداری آمریکا از کمک به بازسازی عراق
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه رای الیوم نوشت: در حالی که مسئولیت آمریکا در تخریب و ویرانی عراق کمتر از گروه تروریستی داعش نیست، واشنگتن اعلام کرد یک دلار هم به  بازسازی عراق کمک نمی کند.

دولت کویت در حالی میزبان کشورهای کمک کننده به عراق و بازسازی این کشور بود که وزیر خارجه آمریکا به نمایندگی از کشورش در این نشست اعلام کرد یک دلار هم  به بازسازی عراق کمک نمی کند حال آنکه آمریکا مسبب ویرانی عراق به شکل مستقیم یا غیرمستقیم است.

این در حالی است که ویرانی عراق از زمان تحریم آمریکا علیه این کشور آغاز شد و در سال 2003 همزمان با اشغال عراق از سوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به اوج رسید و تخریب زیر ساخت های این کشور از جمله پل ها و شبکه های آب و برق و ایستگاههای سوخت و نیز بیمارستان ها و مدارس را به دنبال داشت.

در این میان معلوم نیست حیدر العبادی نخست وزیر عراق و سیاستمداران این کشور چگونه این کوتاهی آمریکا را تقبل خواهند کرد و چگونه سایر کشورها و سازمان های مالی را به کمک های اقتصادی و اعطای وام فراخواهند خواند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *