جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
مقدم‌فر در گفتگوی ویژه خبری:

راهپیمایی 22 بهمن امسال تماشایی بود

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 590910
کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور مردم در راهپیمایی امسال متفاوت، معنادار و تماشایی بود.
راهپیمایی 22 بهمن امسال تماشایی بود
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل سیاسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری 23 بهمن با اشاره به حضور میلیونی مردم در حماسه پرشکوه ۲۲ بهمن اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن فوق العاده، متفاوت و تماشایی بود.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: عده ای تلاش کردند که نشان دهند مردم از نظام روی برگردانده‌اند و رسانه‌های معاند نظام نیز هر لحطه این سناریو را دنبال می‌کردند . مردم با هوشیاری خود تشخیص دادند که باید متحدتر از ۳۸ سال گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: برخی وقتی اعتراض مردم را می‌بینند،گمان می‌کنند که این اعتراض نسبت به نظام است، در حالی که گله‌مندی‌های اخیر مردم نسبت به ناکارآمدی‌ها و ناعدالتی‌های موجود در کشور بود و آنها با اصل نظام موافق هستند چرا که برای حفظ آن ۳۰۰ هزار خون داده اند.

مقدم‌فر با بیان اینکه ۲۲ بهمن روزی بود که توانست دشمنان نظام را مایوس کند، افزود: مردم نشان دادند که بر خلاف رجز خوانی دشمنان دسیسه آنان را می‌شناسند و نشاط انقلاب را به رخ کشیدند.
کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور مردم در راهپیمایی امسال به قدری برجسته بود که رسانه‌های بیگانه دیگر نمی‌توانستند بیان کنند که صد‌ها هزار نفر در این مراسم حضور داشتند، لذا آن‌ها مجبور به اعتراف و حضور میلیونی مردم شدند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی و مطرح کردن آشوب‌ها بود اظهار کرد: مردم دنیا متوجه شدند که اعتراض مردم به نظام نبود بلکه اعتراض به بیکاری، گرانی و موسسات مالی بود.
مقدم فر با اشاره به اینکه مردم فریب رسانه‌های بیگانه را نخوردند، ادامه داد: دشمنان به حول ولا افتاده بودند و شتابزده عمل می‌کردند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان ما نگران بودند و می‌گفتند این همه حجم تبلیغات دشمن علیه ما می‌تواند مردم را فریب دهد گفت:، اما مسئولان هم دیدند که ۲۲ بهمن نشان داد مردم فریب نمی‌خورند.

وی با اشاره به اینکه مردم محبت و عشق به رهبری دارند گفت: مقام معظم رهبری ستون این خیمه است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه تمام تحولات منطقه همه با اشارات و راهبری مقام معظم رهبری است، افزود: علی رغم همه تبلیغات دشمن، همه به رهبری محبت دارند به طوری که خداوند رهبران الهی را یاری می‌کند.

مقدم فر با اشاره به پیوند امت و امام گفت: مردم عاشق رهبر هستند، همچنین رهبر فرمودند: خواهید دید که حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تماشایی خواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دشمن معاند خودش تحریم را به وجود آورد تا مردم در فشار باشند و از سوی دیگر خودش نیز علیه نظام تبلیغ می‌کند که در نهایت این مسئله سبب گرانی و بیکاری می‌شود، آن‌ها با این امور می‌خواهند مردم به خیابان‌ها بیایند، اما مردم فریب دشمن را نمی‌خورند.

مقدم فر با اشاره به اینکه مردم کار خودشان را علی‌رغم همه فشار ها، مسائل و مشکلات به خوبی انجام دادند اظهار کرد: مردم به ولایت پایبند هستند، مسئولان باید جهادی و انقلابی عمل کنند، آن‌ها باید مراقب باشند لذا نباید گرفتار اشرافی‌گری شوند، مسئولی که می‌خواهد مسئولیت بپذیرد نباید زندگی اشرافی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه صحبت از رفراندوم، حرف‌های خلاف وحدت است، عنوان کرد: پیام مردم به مسئولان در ۲۲ بهمن این بود که مسئولان در زمین دشمن بازی نکنند، برخی مسئولان نگران هزینه‌های میلیاردی دشمنان انقلاب برای برهم زدن راهپیمایی ۲۲ بهمن بودند.

اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه برنامه بیان کرد: امسال حضور مردم ویژگی‌های متمایزی داشت و اولین پیام آن این بود که آنها علی‌رغم مشکلاتی که در کشور وجود دارد با تمام وجود پای نظام ایستاده اند چرا که انقلاب ناشی از از بصیرت بود و مردم به درستی و به موقع عمل می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در ۲۲ بهمن امسال پیرزن، مرد، زن. جوان و بیمار همگی به صحنه آمده بودند و این مسئله بیانگر این است که پیوند حاکمیت و رهبری با مردم گسستنی نیست.

نوریان گفت: مقایسه راهپیمایی 22 بهمن ما به مناسبات دیگر کشورها یک قیاس مع الفارق است. حضور پرشکوه و میلیونی مردم سبب دلگرمی مسئولین است ، پیام راهپیمایی 22 بهمن به مسئولین این است که با همدلی و یکرنگی در زیرسایه رهبر معظم انقلاب می توان همه مشکلات را رفع کرد.
وی اظهار کرد: راهپیمایی باشکوه مردم پیام‌های زیادی داشت و تجمعاتی که در کشور‌های مختلف اتفاق می‌افتد با حماسه‌های کشور ما تفاوت دارد.

نوریان ادامه داد: ما نباید عظمت حضور مردم را کوچک بشماریم. آنها نشان دادند که پای نظام ایستاده اند لذا همه گروه‌ها و جریان‌ها باید بدانند که در سایه وحدت و برادری می‌توانند مسائل کشور را حل کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: پیام حضور مردم به مسئولان این بود که تنها با یک رنگی و وحدت می‌توانند مسائل کلیدی کشور را حل کنند.

وی گفت: رئیس‌جمهور ایالات متحده در دوران تصدی خود فراز و نشیب‌های زیادی داشته چرا که گاهی ما را تروریست و گاهی گرسنه و گاهی ملتی فهیم تلقی کرده است لذا این امر نشان از بی تدبیری و سست عنصری دشمنان ماست و در واقع حضور مردم به معاندان نظام فهماند که آن‌ها پای نظام ایستاده اند ما نیز نباید اجازه دهیم که متن بر حاشیه غلبه کند.

نوریان با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تجلی پویایی و زنده بودن گفتمان انقلاب اسلامی ایران است، گفت: مردم همیشه از مسوولان جلوتر هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مردم با تأکید بر مبانیشان حرف‌های خود را با دلسوزی و درایت گفتند، افزود: مردم به اصل نظام متکی و زیر سایه رهبری هستند، آن‌ها در برخی از امور گلایه‌مند و ناراضی هستند و باید مسئولین به فکر آن‌ها باشند.

وی تصریح کرد: مردم از روز اول انقلاب و پس از آن همواره در کنار هم قرار دارد به طوری که، عزت آفرین بودند.

نوریان با اشاره به سه رکن رهبری، مردم و مبانی ارزشی، دینی و اعتقادی گفت: مردم با فرمان و اشاره مقام معظم رهبری به تکلیفشان عمل کردند و به موقع در صحنه حضور یافتند لذا این سه رکن تاکنون به صورت اجزای لاینفک کنار هم قرار گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه باید کارآمدی نظام را به رخ جهانیان کشید، افزود: مردم به موقع مسائل را تشخیص می‌دهند لذا اگر می‌خواهیم کشور را آباد کنیم باید نگاهمان معطوف به درون باشد، اگر روزی از مولفه قدرت غافل شویم مسائل و مشکلات برای ما پیش می‌آید، مردم با تأکید بر مبانیشان حرف‌های خود را با دلسوزی و درایت گفتند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در ۲۲ بهمن همه مسئولان را خطاب قرار دادند، بیان کرد: ما مسئولان باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *