پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۳
۴۴

رشیدپور بهانه بود، فریاد حاتمی‌کیا انتقام بود

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 590903
فریاد حاتمی‌کیا انتقام ما بود از آن شب غربتی در اسفند ۷۰. او فریاد می‌زد و فریادش، فقط از حنجره‌ خودش نبود که طنین‌انداز شده بود. فریاد آوینی هم بود بر سر شبه‌روشنفکران وطنی که می‌خواستند هنر ناب انقلاب را به بهانه‌ حکومتی و ارگانی بودن، تحقیر کنند و هنر بی‌مخاطب خود را قیمتی جلوه دهند.
رشیدپور بهانه بود، فریاد حاتمی‌کیا انتقام بود
به گزارش جهان نيوز، مهدی آذرپندار نوشت: نه! رشیدپور بهانه بود... فریاد حاتمی‌کیا، انتقام ما بود از همه‌‌ شب‌هایی که در جشن‌ها و محافل این سینمای محفلی غریب ماندیم و بغض کردیم. انتقام‌مان را گرفتیم از آن شب غربت حزب‌الله در اسفند سال ۷۰؛ همان شبی که شبه‌روشنفکران، آوینی را در دانشکده‌ سینما و تئاتر دانشگاه هنر و در سمینار «بررسی سینمای پس از انقلاب»، به قول خودش بازجویی ‌کردند. بعدها خودش چه خوب قلم زد درباره‌ غربتش در آن شب. 

به گواه همانی که نوشته، هم فحاشی می‌کردند و هم هیاهو و داد و بیداد. و سید تنها مانده بود میان جماعتی که یکی‌شان گریه می‌کرد و دیگری فریاد می‌زد. ما نبودیم البته آن شب ولی طعم غربتش را از لای سیاه و سفید کاغذ چشیدیم و بغض کردیم. 

حالا بعد از بیست و اندی سال، فریاد حاتمی‌کیا انتقام ما بود از آن شب غربتی در اسفند ۷۰. او فریاد می‌زد و فریادش، فقط از حنجره‌ خودش نبود که طنین‌انداز شده بود. فریاد آوینی هم بود بر سر شبه‌روشنفکران وطنی که می‌خواستند هنر ناب انقلاب را به بهانه‌ حکومتی و ارگانی بودن، تحقیر کنند و هنر بی‌مخاطب خود را قیمتی جلوه دهند. و باز انتقام‌مان را گرفتیم از آن شب لعنتی در جشن خانه‌ سینما. آن چهارشنبه‌شب تابستانی در ۲۲ مرداد ۹۳؛ وقتی «مریلا زارعی» روی سن هشتمین جشن انجمن منتقدان دعوت شد تا جایزه‌ بهترین بازیگر نقش اول زن را از دست «مازیار میری» بابت شاهکار «شیار ۱۴۳» بگیرد اما «میری» قبل از اهدای جایزه در کنایه‌ای آشکار گفت: «می‌دانستم جایزه به چه کسی می‌رسد. این وظیفه را به من محول کردند چون ما قرار است با هم گفت‌وگو و همدیگر را تحمل کنیم». 

و ما بغض‌مان گرفت که اینها دیگر چه جماعتی‌اند؟ یعنی بابت اینکه طرف نقش «مادر شهید» را بازی کرده، باید هنگام جایزه گرفتن هم متلک بخورد؟ اینها چه منتقدانی هستند که یک نفر را برگزیده می‌کنند و بعد روی سن، به‌زعم خودشان تصمیم می‌گیرند جایزه‌‌ خودشان را لجن‌مال کنند؟ یعنی اگر زارعی نقش زنی را بازی کرده بود که شوهرش به او خیانت کرده یا می‌خواهد فرزندش را سقط کند، جایزه حق او است و حالا که مادر شهید را بازی کرده، باید روی سن عقده‌گشایی کنیم؟ مگر مادر شهید، چه ظلمی به سینمای ما کرده است؟ 

حالا بعد از بیست و اندی سال، فریاد حاتمی‌کیا انتقام ما بود از آن شب غربتی در مرداد ۹۳. از «مازیار میری‌»ها که سال‌هاست از نظام می‌دوشند و روی دامن همین نظام قی می‌کنند. از تمام تریبون‌هایی که در جایگاه دوستی و تقدیر، خنجر می‌زنند. 

انتقام‌مان را گرفتیم از ۲۶ مرداد ۹۶؛ از آن شب جمعه‌ای که قرار بود «محمدحسین مهدویان» بابت کارگردانی «ماجرای نیمروز» دیپلم افتخار یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان را بگیرد و آن هم از دست چه کسی؟ «جعفر پناهی». و او ناگهان، وقتی اسمش را می‌خوانند، نمی‌پذیرد که برای دادن جایزه‌ «مهدویان» روی سن بیاید و بعد از اینکه کارگردان جوان از سن پایین آمد، بالا می‌رود و تلویحاً با دولتی خواندن «مهدویان»، از فیلم‌های دولتی انتقاد کرده و سعی می‌کند خود را مستقل و غریب نشان دهد و عده‌ای هم برای او کف می‌زنند.

و ما بغض‌مان گرفت از اینکه «جعفر پناهی»، کارمند رسمی جشنواره‌ها‌ی دولتی اروپایی که مقرری دارد هر سال شیرین‌کاری‌هایش را به اسم فیلم برای این جشنواره‌ها ارسال کند و بابت آنها، صندلی خالی رزرو کند و البته همزمان تا همین یکی ـ دو سال پیش از صداوسیما حقوق دریافت می‌کرد از دولتی بودن امثال «مهدویان» گله می‌کند. همانی که وقتی هیچکس به عنوان یک دانشجوی هنری بورسیه‌ صداوسیما جدی‌اش نمی‌گرفت، «بادکنک سفید»ش را با پول شبکه‌ ۲ ساخت و دنیا را با آن چرخید و ژست طلبکاری گرفت که من فیلمساز مستقلم! 

بغض‌مان گرفت و باورمان نشد که نشد که این سناریو و دعوت از ورشکسته‌ای مثل «پناهی» جز برای تحقیر کردن فیلم درخشانی مانند «ماجرای نیمروز» نیست که از بس سینماست، فقط در فرامتن و با توسل به چنین حقه‌های کثیفی می‌توان به جنگ آن رفت. 

انتقام‌مان را گرفتیم از همه‌ آنهایی که وابسته بودن به مملکت خود را فحش می‌دانند و نوچگی و عملگی خارجی‌ها را افتخار. از صداوسیمایی که «جعفر پناهی» تربیت کرده در آن دانشکده‌ خراب‌شده‌اش در همه‌ این سال‌ها. از همان شبکه دویی که سابقا پول فیلم جعفر پناهی را می‌داد و حالا این روزها اجازه می‌دهد منتقدانی با مغزهای کوچک بنگ زده، آنتن را همانقدر امن بدانند برای خودشان که انگار اینجا هم همان جشن محفلی‌ خودشان است و می‌توانند همه‌ امراض روحی‌شان را بر سر فیلم‌های درخشان انقلاب تخلیه کنند! واعجبا از رسانه‌ ملی که بدون مزایده و خصوصی‌سازی به روشنفکران ارث رسید! 

آقای حاتمی‌کیا! سرباز سرافراز نظام! ما با فریاد شما، حساب‌مان را از سی و چند سال پیش تا امروز با سینما و تلویزیون تسویه کردیم و انتقام‌مان را یکجا گرفتیم. سپاس!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در اون جو لائیک و... جشنواره فجر حرف های حاتمی کیا جهادی بزرگ بود. جراتی که خیلی بزرگان ندارند.
Iran, Islamic Republic of
بودجه تامین
بدون نگاه کردن به فیلمش بهش مجوز میدن
هر کی هم بهش اخم کنه تذکر می گیره
داد زدنش دیگه چیه
این نعره ها رو برای فقر و بدبختی ملت بزن نه برا فروش فیلمت اقای حاتمی کیا
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت که میگن اینه!
Iran, Islamic Republic of
داداش. وقتی با سینما بیگانه ای، مجبور نیستی نظر بدی.
Iran, Islamic Republic of
هووووی یارو بدو برو تو سایت خودتون
رفتتتتتی ؟
نه تو خوبی و امثال تو با مغز های کوچیک و زنگ زدتون
شریف مهاجر
Iran, Islamic Republic of
با احترام به همه هنرمندان مخلص وارزشی وعاشق میهن اسلامی مهمترین دلیل برحقانیت حاتمی کیا سخنان مستند ومنطقی او در جایگاه بود لازم به ذکر است هنرمند باید درراستای ایجاد امنیت وثبات وسلامت وارتقای فرهنگ دینی وملی جامعه هنر نما یی کند در غیر این صورت به وظیفه عمل نشد. فیلم به وقت شام به یک اصل اساسی انسانی واسلامی وعقلی پرداخته ومورد استقبال عقلای جامعه قرار گرفت
Iran, Islamic Republic of
رشیدپور در خصوص فیلم به وقت شام چه گفته بود ؟
Iran, Islamic Republic of
من هم از حاتمی کیا ممنونم
يك قانون نانوشته است كه هميشه انسان هاي كوچك به خاطر حقارتي كه در خود مي بينند كار بزرگ ديگران را كوچك نشان مي دهند .
Iran, Islamic Republic of
من اصولگرا اصلاح طلب نیستم اما همیشه گفتم برای آدم های یکرنگ مثل حاتمی کیا و دهنمکی و ناصر تقوایی و بیضایی احترام قائلم اما همیشه منتقد جعفر پناهی و شجریان و نوچه های ریز و درشتشون بودم و هستم که نون خور نظام هستن و ژست مستقل و اپوزیسیون هم میگیرن!
خیلی هم واضح است که شما اصولگرا نیستی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب 11:26 من وارد دو قطبی کاذب شما نمیشم! دسته بندی احمقانه ای است که می گوید هر کی اصلاح طلب نباشه اصولگراست
Iran, Islamic Republic of
من هم اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالی نیستم، خودم رو احمدی نژادی می دونم . از اون چیزی هم که باب شده بهش می گن نظام یا کشور(!) خیلی گلایه دارم . حاتمی کیا هم نسبت به جریانی که من بهش علاقه مندم، بداخلاقی کرده
اما
هم برای اغلب آثارش احترام قائلم -هر چند نقد فنی و محتوایی آثارش رو کاملا مجاز می دونم - و هم برای حرفهای اخیرش . آدم نظام بودن - به معنای نظام جمهوری اسلامی برآمده از انقلاب اسلامی - به نظر من هیچ عیبی برای کسی حساب نمی شه؛ به شرط آن که بهانه ای نباشه برای این که آدم تبدیل به عمله و اکره اشرافیت غاصب و اهالی سفره انقلاب بشه .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
من انقلابی ام
Iran, Islamic Republic of
یک کلام...سخن حاتمی کیا فریاددل ما برپدرخوانده های سینمای انقلاب بود
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
در اين ماجرا آقاي حاتمي كيا بازنده اصلي بود
اول اينكه عصباني شد و حرف انسان عصباني خالي از منطق است.
دوم اينكه با نام آوردن از يك مجري سطح مطالبات خود را بشدت پايين آورد.
سوم اينكه اقرار كرد فيلمساز وابسته و حكومتي است و استقلال فكري خود را بشدت زير سوال برد.
رسول حرف 56درصد جامعه را زد
Iran, Islamic Republic of
چقدر راحت دروغ میگی
Iran, Islamic Republic of
آقای مشهدی با احترام
تکرارمی کنم
اولا متاسفانه جو لمپنیسم شیک خیلی هارا گرفته
حاتنی کیا با فریادش این جو راشکست...
ثانیا برنده ی لمپنیسم هم لمپن است...
ثالثا با اینکه خیلی روی وطن فروشی وبی غیرتی سرمایه گزاری شده اما غیرت هنوز نمرده تازه دارد می جوشد
رابعا چطور شده که فروشندگی ارزش شده برای بعضی ها
جای بحث است حاتمی کیا نشان دادکه خون جوانان رابه بهای کف وسوت نمی فروشد
آفرین
Iran, Islamic Republic of
خوب یادم هست چند سال پیش ایشان اقای حاتمی کیا رگ گردنشان زده بود بالا که به من میگویند فیلم ساز دولتی حال انکه من مستقل هستم . ولی راست میگویند دروغگو کم حافظه است و الان خودشان خودشان را لو دادند که از امکانات دولتی استفاده میکنند
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به... خوب یادم هست...
دومورد که فرمودید اگرخلط واقعیت نمی فرمودید خودش جواب فرمایش خودتان بود
زمان احمدی نژادحمله می کردند که او دولتی است ونبوداکنون حمله برسراین است که از ارگان بودجه می گیردکه اگر گرفته بگیردحداقل 46 درصد مردم حق دارند یک فیلم تکنیکی درباره ی سوریه داشته باشندکه ببینند چه برسرشان می امداگرمدافعان نبودندحالایه عده فیلم ساختند باقطر آبروی مردم رافروختند رگ غیرت شما بالا
زد؟کاریش نمیشه کرد...رگ غیرت شما برای کرمانشاه چه کرد...مدافعان حرم اکثرا ازهمان قشر محروم هستند...
من وابسته ام
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز چرا ربط بی خود میدهی بله فیلم آژانس شیشه‌ای ایشان محشر بود ولی با این بودجه کلانی که خرج این فیلم کرده‌اند واقعا حیف پول و حیف وقت است و بر باد دادند سرمایه کشور بود اگر نصف این سرمایه را به یک فیلم ساز درجه سه داده بودند بسیار زیباتر این فیلم ساخته میشد کسی با قصه فیلم مشکلی ندارد با دیالوگ ها افسانه بازی ها و فیلم برداری ضعیف و پیدا شدن یک دفعه شمر در صحنه مخالف هستند
Iran, Islamic Republic of
پس ۴۶درصد هم حق دارند با هر وسیله‌ای به ایشان و کسانی که پول بیت‌المال را به ایشان میدهند اعتراض کنند
Iran, Islamic Republic of
دقیقا یکی حرفهای حاتمی کیا علیه سپاه و یادش بیاره
متین
Iran, Islamic Republic of
اولا کارد به استخوان اقای حاتمی کیا رسیده بود که عصبی شد وگرنه ایشون امتحانشونو خیلی وقته که پس دادند و برای اهالی سینما و دوستداران سینما این مسئله اهمتی نداره.

دوما مجری رو سنبل قرار دادند که اتفاقا کار خوبی کردند./رشید پور هرگز در حد یه همچین برنامه ای و برنامه هفت نبوده و نیست و اصلا نمیتونه در جایگاه یه منتقد باشه.

سوم اینکه این حرف اقای حاتمی کیا کنایه وار بود.چون خیلی از کوردل ها بهش انگ میزدن.ایشون هم اومد گفت این حرفی که میزنید افتخار منه.
نه تنها اقای حاتمی کیا بلکه همه هنرمندان وابسته اند.چون توی این نظام فعالیت می کنند.توی این نظام بال و پر در میارن و پول از این نظام میگیرن و البته پشت سر این نظام هم حرف میزنن.
Iran, Islamic Republic of
ملاک حالا افراد است
Iran, Islamic Republic of
اولا حرفش سراسر منطق بود . ژست آدمای متفکر رو نگیر لطفا
دوما با آوردن نام مجری مثال خوبی زد بابت خیانت صدا و سیما
سوم با اقرار به اینکه آدم نظامه ثابت کرد که هنوز انقلابیه هنوز حزب اللهیه و در قلب ما جا دارد و از قضا کاملا مستقل . مستقل از ژست ها و اداهای روشنفکری بقیه اهالی سینما . حاتنی کیا استقلال فکری ندارد چون به نظام وابسته ست بعد اونایی که ویژه و سفارش شده فیلم برای اسکار میسازن مستقلن حتما ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
در این ماجرا بازنده ی اصلی رشید پور وهمه پیاله های سیاسیش توی سینما وتلوزیون بود ن که به لطف سخن حاج ابراهیم، دشمنی ومخالفت اونها با آرمان های انقلاب باوضوح بیشتری دیده شد .... نام رشید پور هم به نمایندگی از همه ی لیبرال های عرصه ی فرهنگ وهنراورده شد...
اولا وابسته بودن نه یک ضد ارزش بلکه ارزش متعالی محسوب میشه، کی گفته وابسته به نظام وشهدا وانقلاب بودن بده؟؟؟
حرف زدن وفیلم ساختن از شهدایی که باعث استقلال وعزت این کشور شدن به مددسازمان ونهادی انقلابی چرا باید بد باشه؟؟؟
بد اینکه با پول خواهر امیر قطر فیلم بسازی وبی غیرتی وسازش رو به تصویر بکشی و......
این وابسته بودن به غیر بده نه وابسته به دوست بودن آقا رسول مشهدی.
حرف حق رو با لحن غیرتمندانه زد که اگه با عصبانیت هم بر سر روشنفکرهایی که به قول آقای شهریار زرشناس تاریک فکرانی بیش نیستن، فریاد میزد همچنان حق با حاج ابراهیم می بود......
Iran, Islamic Republic of
ایول. کیف کردیم.
Iran, Islamic Republic of
دوستی انتقاد داشت که حاتمی کیا به موسوی و روحانی رای داده!
خوب دوست عزیز حرف همینجاست که این دو نفر کاندید حزب اصلاحات هستن حزب اصلاحات هم بخشی از نظام است خنده دار اینجاست امثال جعفر و شجریان سایر مریدان و مبلغان حزب اصلاحات جمهوری اسلامی ایران ژست اپوزیسیون میگیرن و بقیه که هم حزب خودشون نباشن را حکومتی مینامند.
نکته اینجاست حاتمی کیا به رای مردم در سال 88 احترام گذاشت نه مثل جعفر و شجریان و نوچه هاشون گلوشون را برا حزب اصلاحات جر بدن و براشون تبلیغات کنن بعد هم منافقانه ادعا کنن مستقل و مردمی هستن...
امید
Iran, Islamic Republic of
حاتمی کیا کارگردانی که با بودجه دولتی وبرای حاکمیت فیلم میسازد نباید اینقدر مثل حاکمان تمامیت خواه شود که طاقت هیچگونه انتقادی را نداشته باشد
Iran, Islamic Republic of
قطعا حاتمی کیا چون بزرگمرد است وحرفهای بزرگ می زند اماج انواع حمله هاست نقد که جای خود دارد...مهم این است که زیرپرچم قلمهاراتشکنیدگلوها خفه نشوند...رسول صدرعاملی بامنطق!گفت ازداستان خوشم نیامد!چه استدلالی !توخود حدیث مفصل بخوان ازاین مجمل ...
حاتمی کیافریادکسانی است که به خاطر انقلاب خون دادندوبعضی باخون انها پله ساختندبرای اپوزسیون
انقلاب...شما دقت کن جشنواره ی فجراسم مربوط است به مسمایعنی انقلاب حالا پیمان معادی ورسول صدرعاملی وفروتن دغدغه ی انقلاب دارند؟
چطورشده که دراین نظام سپاه موردحمله است
امام گفتند اگرسپاه نبود کشورهم نبودکه انتقاد هم باشدبه مسئوولین گفته ایم والحق که پاکترین وخالصترین انسانها
درهجمه هستندکه باخدامعامله دارند...
به خاطر بی عرضگی مسئوولین فرهنگی مشخصاعرصه سینمادست ضدانقلاب است...
بالاخره ابراهیم ها بایدتبربدست گیرند...
من کاملا وابسته ام...
آفرین .بسیار عالی بود.
حسین-بوشهر
Iran, Islamic Republic of
احسنت.عالی بود.درود بر ابراهیم و بر شما
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله
چه قلم گیرایی
ماشاالله ماشاالله حزب الله
نسیم
Iran, Islamic Republic of
ما هم دیگر خسته شدیم .بغضهایمان غمباد شد از بس سکوت کردیم و اشک ریختیم که بازیگران خود فروخته و عده ای شدند سردمداران فرهنگ ایران و ایران شد ایران غیر مسلمانان و ما ماندیم و بغض فرو خوردیم و حرف شنیدیم ....
تا کی فریاد نزنیم تا کی سکوت و لبخند از ترس اتهام خشونت و جنگ طلبی در مقابل این بی فرهنگهای بدون هویت که فقط تقلید میکنند و به این بازیها و آب و رنگهای الکی دلخوشند و تازه آنها انتقاد میکنند. .... واویلا
حمید
Iran, Islamic Republic of
من اهل این جور مرز بندی ها نیستم خیلی هم به این مسایل علاقه ای ندارم ولی آن شب واقعا مظلومت یه عده ای از افراد رو دیدم آقا اون نفر آخری که اومد رو سن نمیدونم مسوول چی چی بود که شاه کار کرد هومن تو بیا نمیدونم فرهادم بیار و ..... .
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
یعنی چه بغضمان گرفت؟ بیخود بغضتان گرفت! مثل خود ابراهیم فریاد میزنیم رو سر این کوتوله های متوهم و با کار خوب و بی عیب عرصه رو برشون تنگ می کنیم ..بغض یعنی چه؟! مردم اقبالی به جریان روشنفکر خیالاتی ندارند مردم همون مردمی هستند که پشت سرامام انقلاب کردند همین مردم به احمدی نزاد و خاتمی و روحانی رای دادند هیچ کس و جناحی هم نمیتونه بگه مردم مال منن! اینهایی که فکر میکنند رای آوردن روحانی یعنی حمایت مردم از اصلاحات!! یادشون نره که دوره قبل همین مردم به احمدی نزاد رای دادند مردم دنبال خدمت گزارند کسی که به کشور کمک کنه از هر طیفی داخل انقلاب که میخواد باشه ...همین مردم بعد از اینکه روحانی فرصت اعتماد شون رو سوزوند از او و طیفی حامی روحانی بر خواهند گشت.. و اونوقت جریان اصیل انقلابی باید با درس گرفتن از اشتباهات گذشته به جای بغضشان گرفتن!! برای همیشه دست این مدعیان بی هنر رو از سر کشور کوتاه کنن با خدمت صادقانه بدون رقابت های بچه گانه ..
Iran, Islamic Republic of
من آدم نظامم
چمله اي كه خيلي چيزها را مي رساند. از خيانت روشنفكرنماها، مظاوميت نظام كه با اينهمه دشمن خارجي ملت درگيره و انوقت يك عده در اين كشور دفاع از نظام را منفي جلوه مي دهند كساني كه هر چه دارند از شرايطي است كه نظام براي آن ها فراهم آورده
جمله اي كه در اين روزها خيلي نياز به شنيدش داريم بخصوص از بزرگاني مثل حاتمي
به نظر من خداوند در دلشان انداختند كه ايشان اين چيزها را بگويد
اي كاش اين روشنفكرنماها بفهمند كه خيلي وقت ها مخالفت نشانه روشنفكري و عقلانيت نيست
اي كاش كه بفهمند كه اگر از ظلم ظالم نگويند و نظام سلطه را معرفي نكنند خيانت بزرگي در اين زمان مي كنند
اي كاش بفهمند ...
United States
رشید پور مهره دست .... بخاطر همین نخود هر اش شوری هم هست. حاتمی کیا پیغامش را درست فرستاد .
mtahas84@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
ما هم به آقای حاتمی کیا افتخار می کنیم .م
به این سرباز سرافراز نظام که الگویی برای دیگر کارگردان یا فیلمسازانی باشد که بتوانند رسالت اصلی خود را در این جامعه پیاده کنند.
محسن
Iran, Islamic Republic of
احسنت
البته حاتمی کیا باید بیشتر میگفت . کم گفت .
باید میگفت من فیلمساز وابسته ام اما نه وابسته به سفارت خانه های کشور های غربی . نه وابسته به سفارت کشوری که تغذیه کننده داعش بود. بلکه وابسته به کشورم به خاکم به دینم و به اعتقادم.
باید میگفت بودجه فیلم من از داخل کشور تامین میشود نه خارج از کشور.
من افتخار میکنم که وابسته ام به کشورم نه خائن به کشورم.
من افتخار میکنم که جایزه میگیرم که حتی اگر سیاسی باشد در جهت سیاست بحق جمهوری اسلامی است نه آن سیاست کثیفی که خون ملتهای مسلمان را می مکد.
باید بیشتر میگفت مشت اینها را که وا کنی میبینی که چه بوی تعفنی از وجودشان بلند میشود.
Iran, Islamic Republic of
طرف از وقتي جلوي دوربين سكته كرد ، توهم زده شد و بغير از موضوع مورد اشاره جناب حاتمي كيا ، متخصص و شاهنامه شناس هم شد ، حالا جو گير شدنش در بحث كانكس بماند .
لازم بود ايشان و افرادي از اين سبيل و قبيل ، تذكر بگيرند و سر جاي واقعي خود قرار بگيرند .
حركت جناب حاتمي ابراهيم وار بود و همانطور خدا پسندانه ... خداوند سلامت و عزتمدارترش بفرمايد ... انشا الله ...