کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوبخت در نشست خبری:

هجدهمین اقتصاد جهان هستیم

24 بهمن 1396 ساعت 11:05

سخنگوی دولت گفت: ما هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان هستیم و بیش از ۸۱ هزار میلیارد دلار در سال گذشته و در سال جاری ۹۴ هزار میلیارد دلار به تولید ناخالصی اضافه شد.


به گزارش جهان نیوز، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها با اشاره به سالروز دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: راهپیمایی واقعا تماشایی با همان تعبیر رهبر معظم انقلاب نشانگر این بود که مردم همچنان پای انقلاب ایستاده اند. درود خدا بر مردم فهیم و صبور ایران باد.

وی افزود: انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن ۵۷ با ایدئولوژی متفاوت از لیبرال غرب و کمونیسم شرق و به رغم مخالفت قدرت های جهانی پیروز شد و در کمتر از ۲ ماه با همه پرسی به روش مردم سالاری دینی، انقلاب به نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.

نوبخت تصریح کرد: پس از ترورهای گسترده و از دست دادن اندیشمندان و شخصیت های مذهبی و رجال سیاسی و بیش از ۷۲ تن از دولتمردان و نمایندگان مردم و همچنین پشت سر گذاشتن یک تهاجم نظامی نابرابر و تحمل مسائل تلخ همچون ۱۷۰ هزار شهید و یک هزار میلیون دلار خسارت جنگی و رو به رو شدن با تحریم های اقتصادی بزرگ در دو مرحله که تحریم هوشمندانه اقتصادی بود در ۲۲بهمن سال ۹۶ می توانیم این جمع بندی را نسبت به این انقلاب اسلامی داشته باشیم که با قدرت و توان دفاعی بازدارنده این نظام پرچمدار مبارزه با داعش در منطقه شد.

وی با بیان اینکه ما هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان هستیم و بیش از ۸۱ هزار میلیارد دلار در سال گذشته و در سال جاری ۹۴ هزار میلیارد دلار به تولید ناخالصی اضافه شد، تصریح کرد: ما نوزدهمین کشور جهان در تولید علم هستیم؛ با همه این ها، نظام جمهوری اسلامی این قدرت را پیدا کرده که در اتم نفوذ کند و در فضای بیکران هم حضور داشته باشد.  

سخنگوی دولت تاکید کرد: با همه مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، براساس گزارش بانک جهانی توزیع درآمد و فاصله دهم ما نه‌تنها نسبت به قبل از انقلاب بهبود داشته بلکه نسبت به آمریکا، چین و روسیه ضریب جینی ما بهتر است.

نوبخت تصریح کرد: این ها دستاوردی است که به هیچ دولتی آن را ارتباط نمی دهیم. حق است که مردم این نظام را دوست داشته باشند. این نظام در ابتدا با همه پرسی مردم شکل گرفت و همه مردم بزرگ ترین انقلاب مردمی را راه انداختند و آن رهبر و مرجع بزرگ اعلام کرد تا مردم به روش مردم سالاری دینی این نظام را تایید نکنند، این نظام شکل نخواهد گرفت.

سخنگوی دولت گفت: مردم به خوبی تشخیص دادند که این انقلاب را از جان خود عزیز دانسته و با آن سرنوشت فرزندان خود را رقم بزنند.

منبع:مهر


کد مطلب: 590892

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590892/هجدهمین-اقتصاد-جهان-هستیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com