جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳

خداوند سه دسته را در بهشت ساکن نمی‌کند

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 590833
خداوند متعال بر خودش سوگند خورده که سه دسته را در بهشت خود ساکن نکند.
خداوند سه دسته را در بهشت ساکن نمی‌کند
به گزارش جهان نيوز،‌ ابو هارون مکفوف مى ‌گوید: امام صادق (ع) به من فرمود:

اى ابو هارون! همانا خداوند به خودش سوگند خورده که هیچ خائنى همسایه او نباشد. گفتم: خائن کیست؟ فرمود: کسى که درهمى را از مؤمن دریغ بدارد و یا چیزى از امر دنیا را از او باز دارد. گفتم: از خشم خدا به خدا پناه مى‌ برم، پس فرمود: همانا خداوند بر خودش سوگند خورده که سه دسته را در بهشت خود ساکن نکند: کسى که سخن خدا را رد کند یا سخن پیشواى هدایت را رد کند و یا حق شخص مؤمن را منع کند.

مى‌ گوید: گفتم آیا از اضافه مال خود به او بدهد؟ فرمود: از جان و روانش به او بدهد و اگر مسلمانى نسبت به او از جان خود دریغ کند، از او نیست و شریک شیطان است.

شیخ صدوق ره مى ‌گوید: دادن جان و روان عبارت است از: استفاده از مقام وموقعیت به هنگامى که مؤمن به کمک او نیازمند باشد و آن این است که در برآوردن نیازهاى او کوشش کند.

 پی نوشت:
الخصال، ج‌1، باب خصلت های سه گانه، ص: 151
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یا حضرت عباس !!!!؟؟؟؟ واسطه شو پیش خدا !! بااین داستان پس در این دوره 40 ساله حکومت اسلامی کسی وارد بهشت نخواهد شد و بهشتی نیست !!!؟؟؟ چه کیفی خواهن کرد کشورهای دیگری که گاهی در حد بهشت رفتن انجام وظیفه میکنند و خدمت بمردمش ! در بهشت بهشان خوش بگذرد که اینهم بگذرد !!
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر این اشارات به من و شماست در حق اطرافیانمان و در حق ذوالحقوق مثل برادر و خواهر و فرزند و فامیل و همسایه
Iran, Islamic Republic of
خدایا شکرت که من ژن برتر نیستم
الحمدلله