کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عابدینی مطرح کرد؛

کاهش تنش در روابط دو کره به نفع واشنگتن نیست

24 بهمن 1396 ساعت 8:36

کارشناس مسائل بین الملل گفت: دخالت‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک آمریکا برای ایجاد جوی ناآرام در شبه جزیره کره، سیاست همیشگی ایالات متحده در این منطقه است.


به گزارش جهان نیوز، حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نامه دعوت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به رئیس جمهور کره جنوبی اظهار کرد: مردم شبه جزیره کره دارای فرهنگ، زبان، نژاد و آداب و رسوم  مشترک هستند و اگر دخالت‌های قدرت‌های بزرگ در شبه جزیره کره صورت نگیرد، بی تردید درگیری و  تنش بین سئول و پیونگ یانگ کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: پیش از دعوت رهبر کره شمالی از رئیس جمهور کره جنوبی شاهد دیدار روسای جمهور کره جنوبی از پیونگ یانگ  بوده‌ایم  و این امر نخستین بار نیست که رخ می‌دهد اما هر بار با دخالت  ایالات متحده  به سرانجام مشخصی نرسیده است.

عابدینی تصریح کرد: حضور آمریکا در شرق آسیا منوط به بروز تنش است و اگر درگیری در این نقطه از جهان کم رنگ شود واشنگتن دیگر توجیهی برای حضور  نظامی در این منطقه ندارد. 

کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: ایالات متحده حدود 30 هزار نظامی در کره جنوبی  و  45 هزار نظامی در ژاپن دارد بنابراین حضور این  تعداد جنگجو در شرق آسیا نیازمند بحرانی کردن اوضاع شبه جزیره کره است. 

وی در پایان بیان اینکه آزمایش‌های موشکی کره شمالی بهانه خوبی برای آمریکا در ایجاد بحران است، خاطرنشان کرد: دخالت‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک آمریکا برای ایجاد جوی ناآرام در شبه جزیره کره، سیاست همیشگی ایالات متحده در این منطقه است.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 590786

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590786/کاهش-تنش-روابط-دو-کره-نفع-واشنگتن-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com