کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خصلتی که فاطمه زهرا(س) آن را دوست داشت

24 بهمن 1396 ساعت 8:16

حجت الاسلام خلج کارشناس مسائل مذهبی به بهانه ایام فاطمیه، از یک خصلت مورد علاقه حضرت زهرا(س) سخن گفت.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام ناصر خلج با توجه به روایتی از حضرت زهرا(س) یکی از خصلت‌های انسان مؤمن را انفاق در راه خدا معرفی کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در روایتی فرمود: «من از دنیای شما سه چیز را می‌پسندم: تلاوت کتاب خدا، نگاه به صورت رسول‌الله(ص) و انفاق در راه خدا». این روایت نشان از اهمیت بالای انفاق دارد که باید به آن توجه کرد. 

وی مسأله انفاق را یکی از تأکیدات خداوند در آیات قرآن معرفی کرد و افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَ یَوْمٌ لا بَیْعٌ فِیهِ؛  ای اهل ایمان، از آنچه روزی شما کردیم انفاق کنید پیش از آنکه بیاید روزی که نه کسی (برای آسایش خود) چیزی تواند خرید و نه دوستی و شفاعتی به کار آید». 

خلج در این باره گفت: بر اساس این آیه باید بدانیم 1ـ روزی از خداست«رَزَقْنَا»، 2ـ رزق فقط مختص به اموال نیست«مَّا رَزَقْنَا» 3ـ انفاق و صدقه صرفاً مربوط به پول نیست بلکه حتی علم و قدرت و ... شامل انفاق می‌شود. 

بررسی وجوه مشترک حضرت زهرا(س) با حضرت مریم(س)، بر اساس آیات قرآن،‌ بررسی چهره قرآنی حضرت زهرا(س) از دیگر موضوعات این نشست بود. 

منبع:تسنیم


کد مطلب: 590762

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590762/خصلتی-فاطمه-زهرا-س-دوست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com