پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۴

خصلتی که فاطمه زهرا(س) آن را دوست داشت

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 590762
حجت الاسلام خلج کارشناس مسائل مذهبی به بهانه ایام فاطمیه، از یک خصلت مورد علاقه حضرت زهرا(س) سخن گفت.
خصلتی که فاطمه زهرا(س) آن را دوست داشت
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام ناصر خلج با توجه به روایتی از حضرت زهرا(س) یکی از خصلت‌های انسان مؤمن را انفاق در راه خدا معرفی کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در روایتی فرمود: «من از دنیای شما سه چیز را می‌پسندم: تلاوت کتاب خدا، نگاه به صورت رسول‌الله(ص) و انفاق در راه خدا». این روایت نشان از اهمیت بالای انفاق دارد که باید به آن توجه کرد. 

وی مسأله انفاق را یکی از تأکیدات خداوند در آیات قرآن معرفی کرد و افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَ یَوْمٌ لا بَیْعٌ فِیهِ؛  ای اهل ایمان، از آنچه روزی شما کردیم انفاق کنید پیش از آنکه بیاید روزی که نه کسی (برای آسایش خود) چیزی تواند خرید و نه دوستی و شفاعتی به کار آید». 

خلج در این باره گفت: بر اساس این آیه باید بدانیم 1ـ روزی از خداست«رَزَقْنَا»، 2ـ رزق فقط مختص به اموال نیست«مَّا رَزَقْنَا» 3ـ انفاق و صدقه صرفاً مربوط به پول نیست بلکه حتی علم و قدرت و ... شامل انفاق می‌شود. 

بررسی وجوه مشترک حضرت زهرا(س) با حضرت مریم(س)، بر اساس آیات قرآن،‌ بررسی چهره قرآنی حضرت زهرا(س) از دیگر موضوعات این نشست بود. 

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی حضرت فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
... فکر کنم این سه تا نقطه دیگه مشکلی نداشته باشه برای انتشار. و از بایکوت در بیام.
ای بابا حتما مصلحت اقتضا نمیکرده منتشر بشن. تندروی هم حدی داره دیگه
احمد
Iran, Islamic Republic of
خدا ما را پیرو این بانوی بزرگوار قراردهد انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
سلام بر مادر خوبي ها