جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

میشل عون: لفاظی‌ تل‌آویو مهم نیست

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب: 590716
رئیس‌جمهور لبنان تحریک‌آفرینی‌های لفظی اخیر رژیم صهیونیستی را بی‌اهمیت خواند.
میشل عون: لفاظی‌ تل‌آویو مهم نیست
به گزارش جهان نيوز؛ «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد، تحریک‌آفرینی لفظی رژیم صهیونیستی برای لبنان مهم نیست اما اگر وارد فاز اجرایی شود جنگ‌های جدیدی آغاز خواهد شد.

میشل عون به شبکه مصری « ON live» گفت: اسرائیل نباید بر اراضی ما دیوار بسازد و باید نزاع درباره نقاط مورد اختلاف حل شود. اسرائیل خودش را به دولتی نژادپرست تبدیل کرده و راه‌حل‌های کنونی به صلح با ملت‌های عربی منجر نمی‌شود.

رئیس جمهور لبنان تصریح کرد: ما در تحکیم جو داخلی به نحوی که نتایج جنگ سوریه بر آن تأثیر نگذارد، موفق شدیم. میشل عون به شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی از سوی آمریکا (در پانزدهم آذرماه 1396) نیز پرداخت و گفت ممکن است برخی امور غیرمنتظره اتفاق بیفتد و جلوی این موضوع را بگیرد.

این روزها 2 موضوع دیوار حائل صهیونیستی در مرز با لبنان و نیز اظهارات رژیم صهیونیستی درباره مالکیت بلوک نفتی شماره 9 منجر به تنش میان تل‌آویو و بیروت شده است. مقدمات ساخت دیوار ذکر شده در منطقه «رأس‌الناقوره» (در منطقه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی) طی چند هفته اخیر آغاز شده و چند سال به طول خواهد انجامید. قرار است ارتفاع این دیوار 10 متر باشد و حتی در برخی مناطق به ویژه مناطق نزدیک به شهرک‌های اسرائیلی به بیش از 10 متر برسد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم ادعا کرده بلوک نفتی شماره 9 (در مرز آب‌های منطقه‌ای لبنان و فلسطین اشغالی) متعلق به این رژیم است اما لبنان آن را به مناقصه گذاشته است .

ادامه این اختلافات منجر به مداخله برخی طرف‌ها از جمله «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) و نیز سفر «دیوید ساترفیلد» مشاور «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به لبنان شد.

لبنان پیشنهاد آمریکا را رد کرد
شبکه «المیادین» در همین راستا اعلام کرد ساترفیلد پیشنهاد داده برای حل این نزاع، بلوک نفتی شماره 9 میان لبنان و اسرائیل تقسیم شود بدین صورت که دوسوم آن به لبنان و یک‌سوم آن به تل‌آویو داده شود اما بیروت این پیشنهاد را رد کرده است.

تیلرسون نیز پنجشنبه هفته جاری وارد لبنان می‌شود و انتظار می‌رود یکی از مسایل مورد بحث با مقامات لبنانی همین اختلافات اخیر با تل‌آویو باشد .
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *