کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست اتحادیه اروپا از گروه‌های درگیر در سوریه

23 بهمن 1396 ساعت 16:19

اتحادیه اروپا از گروه‌های درگیر در سوریه خواستار خویشتنداری و پرهیز از خشونت شد.​


به گزارش  جهان نیوز به نقل از تسنیم ،  اتحادیه اروپا امروز از طرفین درگیری و متحدانشان در سوریه خواست تاخویشتن‌داری بیشتری نشان دهند و از خشونت بیشتر در منطقه امتناع کنند.سخنگوی کمیسیون اروپا در کنفرانس خبری خود گفت: تنش نظامی در سراسر روسیه ازجمله اتفاقاتی که در روزهای آخر هفته در مرز اسرائیل شاهد آن بوده‌ایم بسیار نگران کننده است. این مسئله می‌تواند به راستی به یک طغیان خطرناک منجر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون اروپا درحال بررسی دقیق وضعیت در سوریه است، گفت: ما از گروه‌های حاضر در سوریه و متحدان آنها و همچنین بازیگران منطقه‌ای می‌خواهیم که به قوانین بین‌المللی احترام گزارده و خویشتن‌داری از خود نشان دهند و از هرگونه اقدامی که به تشدید این وضعیت در سوریه  و افزایش درد و رنج غیرنظامیان سوری بینجامد، امتناع کنند.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که نیروهای این رژیم علی‌رغم سرنگونی جنگنده اف16، همچنان به عملیات خود در سوریه ادامه خواهند داد.

این در حالی است که فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه گفت: هر کسی که اجازه تجاوز به سوریه را به خود می‌دهد، سرنوشتش، مانند سرنوشت جنگنده اسرائیلی خواهد بود.دشمن اسرائیلی بامداد شنبه یکی از مقرهای نظامی ارتش سوریه را هدف قرار داد و پدافند هوایی سوریه نیز با این حملات مقابله کرد که در پی آن یک جنگنده اف16 اسرائیلی ساقط شد.
 


کد مطلب: 590684

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590684/درخواست-اتحادیه-اروپا-گروه-های-درگیر-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com