جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

CNN: ابوبکر البغدادی مجروح شده بود!

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 590669
مقامات آمریکایی می‌گوید که ابوبکر البغدادی بر اثر حملات هوایی زخمی شده و به مدت ۵ ماه کنترل این گروه را از دست داد.
CNN: ابوبکر البغدادی مجروح شده بود!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از چندین مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد که ابوبکر البغدادی، سرکرده گروهک تروریستی داعش در حملات هوایی ماه مِی سال گذشته میلادی زخمی شده است و کنترل این گروه تروریستی را به مدت 5 ماه واگذار کرده بود.

به نوشته سی‌ان‌ان، نهادهای اطلاعاتی آمریکا با اطمینان بالایی به این ارزیابی رسیده‌اند که در هنگام اصابت موشک (حمله هوایی)، ابوبکر البغدادی در نزدیکی رقه حضور داشته است.

به گفته این مقامات، ارزیابی‌های نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبتنی بر گزارش‌های حاصل از بازداشت‌شدگان داعشی و فراریان از شمال سوریه است، گزارش‌ها و ارزیابی‌هایی که پس از گذشت چند ماه از حادثه منتشر شده است.

سی‌ان‌ان نوشته است که مجروحیت البغدادی خطری جدی برای زندگی‌اش محسوب نمی‌شد اما وی توان کنترل عملیات روزانه این گروهک تروریستی را نداشت.

در آن زمان، داعش در حال از دست دادن کنترل رقه بود. به نوشته این رسانه آمریکایی، مشخص نیست که البغدادی به صورت هدفمند مورد اصابت قرار گرفته است و یا در نتیجه انفجارهای ناشی از هدف‌گیری‌های مواضع دیگر مجروح شده است. بر همین اساس مقامات مسئول آمریکایی مطمئن نیستند که وی در نتیجه حملات آمریکایی‌ها زخمی شده است یا بر اثر حملات روس‌ها.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *