کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شریعتمداری:

مصوبه تعرفه واردات خودرو تغییر نکرده است

23 بهمن 1396 ساعت 14:06

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تغییر در نظام تعرفه‌های گمرکی با توجه به بازتاب‌های قابل ملاحظه‌ای که ایجاد می‌کند، با رأی هیات عمومی دیوان ممکن و مقدور نیست.


به گزارش جهان نیوز، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه استانداران در پاسخ به سوالی درباره مصوبه دیوان عدالت اداری مبنی بر کاهش تعرفه‌های خودرویی، اظهار داشت: هیات عمومی دیوان هرچه صادر کند قانونی است. تغییر در نظام تعرفه‌های گمرکی با توجه به بازتاب‌های قابل ملاحظه‌ای که ایجاد می‌کند، با رأی هیئت عمومی دیوان ممکن و مقدور نیست. بنابرای روال براساس مصوبه هیات وزیران ادامه پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه رأی دیوان ساری و جاری نشده است، گفت: چیزی به ما ابلاغ نشده است ما از طریق مطبوعات و رسانه‌ها در جریان این رأی قرار گرفته‌ایم اما مصوبه هیات مدیران فقط با رأی هیات عمومی قابل تغییر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه یعنی تعرفه‌های خودروها افزایش پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: خیر، هیچ تغییری در تعرفه‌ها اعلام نکرده‌ایم و قرار نبود تعرفه‌ها افزایش پیدا کند. آنها گفته بودند که تعرفه‌ها کاهش یابد. همه تعرفه‌ها براساس مصوبه هیات وزیران است و هیچ تغییری نکرده است.

بنا به این گزارش، دیوان عدالت اداری در حکمی، رأی موقت ابطال مصوبه دولت در افزایش تعرفه واردات خودروها را صادر و دولت را موظف به توقف اجرای تعرفه‌های جدید واردات خودرو کرد. براین اساس دولت موظف شده است تا زمان صدور حکم قطعی از سوی دیوان، تعرفه واردات خودروها به مصوبات پیشین بازگردد و واردات خودرو بر اساس تعرفه‌های گذشته صورت گیرد.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 590628

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590628/مصوبه-تعرفه-واردات-خودرو-تغییر-نکرده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com