جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۷۹

انگار "رئیسی" رئیس جمهور کشور است؟!

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 590608
انگار که هنوز آقای احمدی نژاد رئیس دولت است یا آقای رئیسی رئیس جمهور شده است! / *اکنون که هنگام عملی کردن وعده ها در زمینه ایجاد رونق اقتصادی در حد بی نیاز کردن مردم از یارانه است، رئیس دولت همچنان می خواهد پاسخگو نباشد و از موضع منتقد و اپوزیسیون دولت حرف می زند!/ *چرا دلاری که مردم تصور می کردند هزار تومان می شود، به 4800 تومان صعود کرد
انگار "رئیسی" رئیس جمهور کشور است؟!
 به گزارش جهان نيوز، محمد ایمانی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان "مردم انقلاب کردند که همین خودکامگی نباشد" نوشت:

آقای روحانی گفت "قانون اساسی بن‌بست‌ها را برداشته و ظرفیت بزرگ دارد.

اگر جایی با هم بحث داریم به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم.

این اصل می‌گوید در برخی موارد قانونگذاری و اعمال قوه مقننه مراجعه به آرای مستقیم مردم است.

اگر جناح‌ها سر موضوعی اختلاف دارند، صندوق آرا را بیاوریم.

هر چه مردم گفتند به آن عمل کنیم".

*این اظهارات، نوعی طفره از مسئولیت و پاسخگویی است.

منطق نظام برآمده از انقلاب اسلامی، بی اعتمادی مطلق به آمریکا بود.

آقای روحانی بر خلاف این منطق معطوف به حقایق تاریخی، به [آمریکا] اعتماد کرد ، امتیاز های نقد داد و وعده نسیه گرفت.

*طبق آخرین نظرسنجی های داخلی و خارجی، از برکت این سعه صدر نظام در مجال دادن به تلقی خوش گمانی به آمریکا، 80 تا 90 درصد مردم نسبت به آمریکا ابراز انزجار و بی اعتمادی مطلق می کنند و تنها یک درصد همچنان خوش گمانند.

*انصاف آن است که آقای روحانی بگوید در خودرایی و خودبسندگی و اصرار بر اعتماد یکطرفه به دشمن اشتباه کرده و از این به بعد به ساختار های برآمده از قانون اساسی بیشتر تمکین می کند. که اگر جز این باشد، میل به خودکامگی تعبیر می شود.

مجلس و مجمع تشخیص مصلحت و قوه قضائیه و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، همه جزو قانون اساسی است و بدون آنها خودکامگی شکل می گیرد.

*در اثر همین خود رایی بود که طبق گزارش دیوان محاسبات، دولت از اجرای 80 درصد احکام قانون بودجه سال 95 تخلف کرد و یک رکورد در زمینه شلختگی مالی بر جای گذاشت.

  وزارت نفت ۱۶‌هزار ‌میلیارد تومان از درآمدهای ‌سال ۹۵ را به خزانه واریز نکرده است.

کمتر از ٧‌درصد درآمد ۴۴‌هزار و ۶۳۰‌میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها، به تولید اختصاص یافته است.

75 درصد بودجه (٦٥٢‌ هزار و ٤٧٢‌میلیارد تومانی ) شرکت‌های و بانک های دولتی‌، صرف هزینه های جاری و فقط ٢٥‌درصد آن در بخش  سرمایه‌ گذاری به مصرف رسیده است.

یک دلیل انقلاب این بود که همین خودکامگی ها نباشد.

*آقای روحانی پس از 4 سال آزمون و خطا در زمینه اعتماد بی دلیل به آمریکا مجبور شد بگوید «داستان مضحکی اتفاق افتاده؛ می‌گویند تعهدی که قبلا بستیم، فعلا قرص و محکم نباشد، درباره موضوع دیگری حرف بزنیم! آمریکا با زبان و عمل می‌گوید که اهل مذاکره و تعهد نیست اما به برخی کشورهای شرق آسیا می‌گوید بیا با ما مذاکره کن؛ مگر_ديوانه‌اند_كه_با_شما_مذاكره_كنند؟ شما به مذاكره‌اي كه به تاييد سازمان ملل رسيده، پايبند نيستيد».

این سخان در حالی ادا شد که برای چند سال، صاحب نظران منتقد با انواع فحش ها و ناسزا ها از سوی آقای روحانی نواخته شدند.

*48 ماه فرصت دولت به همین بی عملی و رویا اندیشی محض گذشت. اکنون که هنگام عملی کردن وعده ها در زمینه ایجاد رونق اقتصادی در حد بی نیاز کردن مردم از یارانه و چرخش چرخ اقتصاد و تولید، و ایجاد اشتغال برای جوانان است، رئیس دولت همچنان می خواهد پاسخگو نباشد و مانند زمان تبلیغات انتخاباتی  از موضع منتقد و اپوزیسیون دولت حرف می زند؛ انگار که هنوز آقای احمدی نژاد رئیس دولت است یا آقای رئیسی رئیس جمهور شده است!.

*آیا ایشان می تواند یک نظرسنجی یا رفراندوم برگزار کند و از مردم بپرسد نظرشان درباره عملکرد اقتصادی دولت و وعده هایی نظیر بازگرداندن 150 میلیارد دلار پول بلوکه شده و وعده افزایش ارزش پول ملی در مقابل ارز خارجی چیست؟ چرا دلاری که مردم تصور می کردند هزار تومان می شود، به 4800 تومان صعود کرد؛ نقش رونق و گشایش کذایی در این میان چه بود؟

*طبق نظرسنجی اخیر مرکز دولتی ایسپا که با حضور آقای آشنا-مشاور رئیس جمهور [ از نیروهای بلندپایه و اسبق وزارت اطلاعات] رونمایی شد "فقط ۲ درصد مردم خواستار رفع حصر (سران فته) هستند.

69 درصد، بهبود وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار، ۳۰ درصد اعتراض به فساد مالی، ۲۰.۶ درصد بی‌عدالتی، ۱۳.۵ درصد قطع حمایت از سوریه و فلسطین، ۹.۷ درصد آزادی بیان و ۲.۳ درصد رفع حصر  را خواسته اصلی شرکت‌کنندگان در تجمعات اعلام کردند.

پاسخ 74.8 درصد  به این پرسش که آیا از شرایط اقتصادی رضایت دارید، منفی بوده است".

*صدبار دیگر هم از مردم نظرسنجی کنند، همین قضاوت را درباره اولویت های خود و میزان رضایت از عملکرد دولت خواهند داشت.

چاره کار، تمکین و احترام به نظر مردم است، نه تولید مسئله برای طفره از مسئولیت پاسخگویی.

براستی اگر بنابر نظر گرفتن از مردم باشد، 97/2 درصد آنها در سال 92 با حذف یارانه مخالفت کردند.

پس چرا دولت درصدد است یارانه 34 میلیون نفر را حذف کند؟

منبع : آرمان پرس

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Turkmenistan
رئیس جمهور هنوز پله اول را رد نکرده میخواهد پله آخر پا بگذارد . شما اول اون اصولی که میگوید رئیس جمهور و دولت باید مطیع رهبر باشند و منویات ولایت فقیه را به اجرا بگذارند انجام بده تا اگر به بن بست رسیدی بعدا ادعا کنی . فعلا در همان پله اول گیر کردی عزیزم . ما که جز مخالفت با ولایت فقیه در این دولت چیزی ندیدیم از عدم توجه به توصیه رهبر در مورد معاشقات هسته ای گرفته تا امروز .
Iran, Islamic Republic of
جهان منصف باش مردم هیچوقت فکرنکردن که دلار ۱۰۰۰ تومن میشه تجربه نشون داده تو ایران چیزی بره بالا دیگه قیمتش پایین نمیاد ضمنا دولت در ۴ سال اول سعی کرد تورم رو کنترل کنه که سیاست انقباض پولی که منجر به کاهش تورم میشه منجر به رکود هم میشه رکود هم باعث افزایش بیکاری میشه در ۴ سال دوم برای کاهش بیکاری دولت باید سیاست انبساط پولی رو در پیش بگیره که منجر به تورم میشه اگه از مسائل اقتصادی سردرنمیارید کارشناس اقتصادی بیارید اصلا نباید کار به جایی میرسید که اینطور بشه مقصر اصلی وضعیت نابسامان اقتصادی ایران رو در عملکرد دولت وقت در سال ۷۵ و دولت وقت در سالهای ۸۶ تا ۹۱ جستجو کنید بجای چوب لای چرخ دولت گذاشتن و جناحی دیدن ریشه ای به مسائل نگاه کنید
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که شب امضای برجام اسکناس 1000 تومانی را با یک دلاری در دست گرفته بودند و رقص و پایکوبی میکردند مردم نبودند ؟!!
Iran, Islamic Republic of
اگه اونا رو بخوای مردم حساب کنی جماعت جوگیر و باید اوناییکه دی ماهم پرچم ایران و آتیش زدن و اون شعارها رو میدادن مردم حساب کنی این چه اخلاق زشتی که شما دارید هرچی به نفع هودتونه رو تفسیر میکنید نظر من جناحی نبود گندهای اقتصاد ایران مربوط به شاهکارهای دولت هاشمی و احمدی نژاد خودت علمش و نداری مقالات اقتصادی رو بخون
Iran, Islamic Republic of
دیگه دوران شیرین دور زدن تحریم ها بر نمی گرده
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
آقای فوق تخصص اقتصادی. اشتغال از محل رونق تولید ایجاد میشه یا با چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش پایه ی پولی کشور و رسیدن نقدینگی به حد ویران کننده.
ارزش پول ملی را کشوری پایین می آورد برای افزایش صادرات مثل چین که اقتصادش بر پایه ی تولید باشد نه کشوری مثل ایران که اقتصادش تولید محور نبوده و نیست و یک وارد کننده هست.
فوق تخصص اقتصادت رو احتمالا یا زیر نظر مسعود نیلی گرفتی یا جمشید پژویان
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی همان راه و روش دولت وقت سال 75 را با همان کابینه دنبال می کند و نباید انتظار سامان یافتن اقتصاد رو داشته باشیم .
اول برو عكسها و فيلمهاي رقص و پايكوبي طرفداران شيخ حسن در زمان تبليغات انتخاباتي سال 92 را تماشا كن تا متوجه بشي چه كساني با نشان دادن اسكناس يك دلاري و هزار توماني , فكر ميكردندبا آمدن اين شيخ حراف ! هر دلار هزار تومان خواهدشد!!!
دوما" از يك سو شيخ حسن و تيم اقتصاديش با تعطيل كردن اكثر پروژه هاي عمراني و بازكردن درهاي واردات بي رويه و به قيمت تعطيلي بسياري از كارخانجات و صنايع مهم و باسابقه كشور قصد كاهش تورم را نمودواز سوي ديگر با چوب حراج زدن به صنعت هسته اي كشور تن به امضاء ننگ نامه اي به نام برجام داده ودر طرفة العيني تمامي تعهدات داده شده به غربيها را بصورت يك طرفه اجرا كرده و دست ايران را همان روزهاي اول پس از اجراي برجام خالي نمودندتامثلا" با نشاندن لبخند رضايت بر چهريه كريه ابرجنايتكار غرب كه شيخ حسن ,كدخدايش مي نامد!! به قول خودشون تا مشكل آب خوردن ملت را هم حل نموده و كشور را گل و بلبل كنند!!
هرگاه هم كه دلسوزان خوستند انتقادي بكنند و هشدار و انذاري بدهند ,بلافاصله از سوي اين شيخ به رگبار انواع تهمتها و تمسخرها و ناسزاها بسته شدند و به جهنم حواله داده شدند!!
اما امروز شاهديم كه بعد از گذشت 5 سال از عمر اين دولت نه تنها هيچ تورمي كم نشده بلكه از يك طرف, روز به روز بر ميزان گرانيها و آشفتگي بازار افزوده شده و از طرف ديگر شاهد افزايش سرسام آور تعداد بيكاران هستيم.
جالب اينكه اين جماعت در طول 4 سال گذشته و حتي همين حالا هم مسبب تمامي مشكلات ايران و جهان را فقط و فقط احمدي نژاد و دولتش معرفي كرده و مي كنند!!! درحالي كه پروژه ها و ساخت و سازهايي كه براي زدودن چهره فقر از بسياري ار طبقات فرودست جامعه در دوره ايشان انجام شد در كل اين 40 سال پس از انقلاب بي نظير بود.
...وحالا هم بعد از آنهمه گندكاريها به جاي اينكه يه ذره شجاعت و مردانگي به خرج بدن و اشتباهات و انحرافات خودشون رو قبول كنند و مسير اشتباهشون رو اصلاح كنند ,همچنان با حاشيه سازي و دوقطبي كردن جامعه , به مسير غلط خودشون ادامه ميدهند.
کاربر محترم
با سلام از نظرات خود را کوتاه و مجوجز ارسال فرمایید. با تشکر جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
نه که شماها با آمدن احمدی نژاد ذوق نمیکردید که پول نفت میاد سر سفره مردم اومد یا نه به تورم ۴۰ درصدی و رکود تورمی رسیدیم ؟ اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید
Iran, Islamic Republic of
میگم اگه احیانا ما به جناب رییسی هم بگیم "..." ، آیا جهان نیوز منتشر میکنه؟
کاربر محترم . با تشکر خواهشمند است نظریه خود را با کلمات مناسب تری تنظیم و ارسال نمایید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
انبساط وانقباظ شما مردم را بیچاره کرد ورفت
Iran, Islamic Republic of
اوه شماهم که هنوز لای آواری . روحانی گفت آوار برداری رو تو ۴ سال اول انجام میده الان یه سال از اون چهار گذشته تو هنوز دست از آوار برنمی داری . بعد یعنی عملکرد دولت وقت در سالهای ۷۶ الی ۸۴ خوب بوده دیگه ؟فقط قبل و بعدش عیب داشته ؟
در ضمن داداچ دولت سال ۷۵ که از خودتون بود . بهتر بگم پدر خوندتون بود . پای اونو چرا وسط میکشی ؟
Iran, Islamic Republic of
چرا اتفاقا
زمان برجام مردم یه همچین تصوری (بخوانید توهمی) راجع به دلار داشتند.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
یه روز میاد وقت راهپیمایی سیاسیون ومسئولین واداده را
زیر پا له میکنیم. فعلا وقت نقاب از چهره کنار رفتن نا خالصی هاست.
Iran, Islamic Republic of
ببين جهان چقدر عوضى هستيد كه كامنت اين بابا رو با اونهمه توهين به رئيس جمهور منتشر ميكنيد اما كامنت منو كه در پاسخ به اين شخص فرستادم سانسور ميكنيد ! خب ! بايد اسم شما رو چى گذاشت ؟! غير از اينه كه عوضى بازى در مياريد ؟! بعد انتظار داريد ملت هم شما رو قبول داشته باشند ؟! خودتون بگيد اين حماقت محض نيست ؟! اين سانسور و اون روادارى نسبت به دهن دريده هائى همچون خودتون اسمش چيه ؟! چرا اينقدر بى وجود و نامرديد ؟! از چى مى ترسيد ؟!
حمايت تو امثال تو از اين دولت و رئيس اين دولت از چهار حالت بيرون نيست .يا همچون بسياري از اطرافيان شيخ ... , دستي در سفره انقلاب داري و جايي در جمع ذخائر ارزشمند!!!! انقلاب برا خودت دست و پا كرده اي ,يا جيره ومواجب مييري كه در سايتهاي طرفدار انقلاب و نظام پرسه بزني و نظرات مشمئز كننده بگذاري , يا اينكه خيلي پر رو تشريف داري و به اين سادگيها از رو نميري و يا اونقدر درك و شعور اجتماعي و سياسيت پايينه كه هنوز به عمق فاجعه حاكم بودن ...بر سرنوشت ملت و كشور پي نبرده اي. و الا هيچ ايراني ذيشعور غيرتمند و با بصيرتي بعد از اينهمه ...!! به هيچ وجه حاضر به حمايت از اينها و ادامه يافتن وضعيت فعلي نيست.
Iran, Islamic Republic of
حالا تو و امثالت پرا ناراحت میشید مگه خودتون از دولت احمدی نژاد حمایت نمیکردید
Iran, Islamic Republic of
چه توهینی کرده اون بنده خدا ؟! چهار کلمه حرف حق میشنوید قاطی میکنید ؟ آها از شیخ حسن ناراحت شدی ؟ ببینم مگه ناسزا گفته ؟ خب ایشون شیخ هستند دیگه ؟ قبول نداری یا از اینکه بهت یاد آوری میکنه تو به یک روحانی رای دادی ناراحت میشی ؟ آخه شما جماعت همیشه به روحانیا ناسزا میگید بعد همیشه بهشون رای میدید هاشمی خاتمی روحانی
Iran, Islamic Republic of
ادب مرد به ز دولت او بود

چی شد پس؟
Iran, Islamic Republic of
عدم کفایت سیاسی را به رفراندوم بگذارن
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی باید عدم کفایت را به رفراندوم گذاشت
Iran, Islamic Republic of
مطلب بسيار قوي و مستدلي بود . از آقاي رئيس جمهور هم انتظار منطق و عقلانيت بيشتري داريم . .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر. نظریه خود را مستدل و بدون توهین و کنایه تنظیم کنید. جهان نیوز
سعید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رفراندوم الان خیلی لازمه
باید در مورد انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری و پایان دوره فعلی ریاست جمهوری هر چه زودتر رفراندوم برگزار بشه
با این دولت هیچی به هیچ جا نمی رسه
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگرآقای رئیسی رای می آورد معجزه میشد و دیگه همه مشکلات حل می شود؟
این توهم در دوره احمدی نژاد هم گفته شده بود!
Iran, Islamic Republic of
لااقل این قدر تو منجلاب نبودیم
Iran, Islamic Republic of
بدان کشوری که رهبری دارد هیچگاه در منجلاب نمی افتد
رهبري هم تاوقتي ميتواند كشور را از افتادن در منجلاب حفظ نمايد كه خود مردم بخواهند و از درك و بصيرت لازم برخوردار باشند.
چرا امام علي عليه السلام كه با فرمان مستقيم خداوند به پيامبرش صلي الله عليه و آله به رهبري و امامت مسلمين منصوب گرديدو داراي مقام والاي عصمت بود, نتوانست جامعه آن روز مسلمين را عليرغم گذشت مدت كوتاهي از رحلت پيامبر اسلام (ص) از افتادن در منجلاب تفرقه ومبتلا شدن به انحرافات وحشتناك نجات دهد؟
علت اصليش همين عميق نبودن ايمان و بصيرت و شعور ديني و سياسي مردم بود.
بیژن
آقای رئیسی اگر رای می آورد...حداقل عملکردش این بود که به آمریکا اعتماد نداشت!و تکیه و اعتماد او به داخل بود ونگاهش به دستورات رهبری بود ...
Iran, Islamic Republic of
انتخابات توسط شورای نگهبان تایید شده است. شماهم حرفهای کروبی و موسوی فتنه را میزنی
بیژن
....
جهان نیوز :باز هم حرف های حق علیه دولت را منتشر نکردی!واگذارتون به حق
بیژن
تفاوت من و موسوی و کروبی در این است که من 180 درجه مخالف اونها هستم واگر رئیس قوه قضائیه بودم بدون از یک لحظه درنگ اعدامشون میکردم وتفامت من باشما در اینست که شما فتنه گران را در عمل حمایت می کنید ولی ما به خاطر رهبری عزیزمون در مقابل خیانتهای... قیام نکردیم و فتنه و آشوب نکردیم!ولی حقیقت را باید بگیم که از تحمل شما خارج است!از خواب خرگوشی بیدارشو
Iran, Islamic Republic of
شورای نگهبان دقیقا داره از چی نگهبانی میکنه؟
Iran, Islamic Republic of
رئیسی وعده یارانه ۱ میلیونی هم بده رای نمیاره الکی زور نزن
بیژن
متاسفانه خیانتها و عدم بصیرت امیرالمومنین علی علیه السلام را گوشه نشین میکند
Iran, Islamic Republic of
اگر شخص جدیدی می آمد دو حسن داشت اول اینکه ناتوان وبدعهد تنبیه میشد ودرس تاریخی میشد دوم اینکه خون تازه ای درکالبد بی جان دولت می دمید واز ادامه رکود جلوگیری میشد اما دولت پیر وفرتوت دوباره به خواب چهارساله دوم رفت ودودش بچشم من وتو
Iran, Islamic Republic of
درست

ولی دیگه این عمق از نکبت و فضاحت رو نداشتیم. حقوق نحومی و اختلاس و ...

لااقل هفته ای یه جاسوس ...
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ.سفسفطه گری و به غلط انداختن حرفه این جماعت افساد طلبه.
Iran, Islamic Republic of
شما ها اگربزرگ نمایی و سیاه نمایی نکنید وقت دارید 1400 کمر به خدمت نه قدرت ببندید
سامان
Iran, Islamic Republic of
ما که با سکوتمون دولت رو داریم کمک می کنیم خود ایشان هست که هر ده روز یکبار، جامعه رو ملتهب می کنه. بیکار کم داریم ؟ همین یه مشکل میتونه دهان هر مسئول اجرایی کشور رو برای چهار سال ببنده.
Iran, Islamic Republic of
سوکت؟ اگر فریاد بزنید بهتر است یه نگاهی فقط و فقط به تیترهای کیهان بیندازید همه چیز دستگیرتان می شود
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این ماییم که داریم کار میکنیم تا گند کار حضرات درنیاد

نمونه ش کرمانشاه

شماها هم تا 1400 انقدر بیت المال بخورید تا بترکید
Iran, Islamic Republic of
بهتر نیست بجای سنگ اندازی و سیاسی بازی کمک دولت باشید بخدا این دولت نطام است دولت اسرائیل یا آمریکا نیست که این همه سیاه نمایی میکنید؟
Iran, Islamic Republic of
دولت بنی صدر هم دولت نظام بود

10 میلیون هم رای پشتش بود
بیزن
...
. کاربر گرامی مطلب شما قابلیت نشر را ندارد. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
ولی داره در جهت آنها کار می کنه . کسی میتونه انکار کنه که بعد از برجام نخست وزیر اسرائیل گفت تا ۲۵سال خیال ما راحت شد . ؟البته رهبر جواب اونها را داد و گفت شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید
Iran, Islamic Republic of
جناب ايمانى ! عجب تخصصى در گول زدن خلق الله داريد ! بزرگوار ! روحانى بيخودى از صندوق راى حرف نميزنه ، خود جنابعالى بهتر ميفهمى منظور ايشون از صندوق راى چيه الان دولت با تعريف مد نظر شما هيچگونه دخالتى در موضوعات نظامى ، امنيتى و سياست خارجه كه ارتباط تنگاتنگى با مسائل اقتصادى دارند نداره ، يعنى رئيس جمهور و دولت در زمينه هاى مذكور عملاً مسلوب الاختيارند بعد شما توقع داريد دولت در زمينه اقتصادى شق القمر كنه ؟! ماداميكه قصد داريم اقتدار نظامى خود را به اين شكل خاص حفظ كنيم يا ادامه بديم اوضاع از اين بهتر نخواهد شد. همينكه از گشنگى نميريم خدا رو شكر خواهيم كرد !
احمد رضایی
Iran, Islamic Republic of
این آقا خوب درسی از دولت گرفته یا با پول یا با فکر مرد حسابی حالا که معلوم شده دولت اصلا کفایتی برای اداره امر نداره افتادن به این بهانه که دولت اختیاری نداره چرا در دولت یازدهم افاضه نکردن چرا الان به زبون امدنی حالا که پدر مردمو با سر تدبیر خودتون درودی میگیرد دولت مصلوب الاخره عجب یا خودتو ....یا ملت و .بس کنید اینقدر نفهم حساب کردن ملت. را .الان زنگ حساب و دولت باید حساب پس بده یا با حیات و مشروعیتش ایم داروغه مستندات پس مارا ... حساب نکن
Iran, Islamic Republic of
شما ببشتر تخصص در گول زدن مردم داری.
اولا مسایل اقتصادی، در حد لازم و بیش از 90 درصد، در اختیار دولت است. تقسیم بودجه، در اختیار دولت است. اختیار از این بیشتر؟! لابد کرسی ولایت فقیه رو دوست دارید؟! شما در حد همون اختیارات کلانتون، کار کردید؟!
ثانیا، تعریف دولت و اختیاراتش از قبل مشخصه. قرار نیست کل کشور دربست در اختیار روحانی و دولتش باشه. شما دارید به نمایندگی از روحانی، فرافکنی میکنید. شما با دیدن اختیارات قانونی رأی آوردید و الان میگید نه کافی نیست.
پس تا اینجا، هم امکانات موجود رو حیف و میل کردید. هم خیانت در امانت کردید.
نکته آخر هم اینکه تقسیم وظایف بلدی؟ به روحانی هم یاد بده.
Iran, Islamic Republic of
... هموطن
United States
لطفا حرف بي حساب نزن عزيز!
مگر بنا به كوچك كردن دولت نيست براي رونق؟
پس چرا دولت همش نق ميزنه ميگه چرا همه چيز دست من نيست؟
ثانيا تشريف ببر رفراندوم بذار از همين مردم بپرس ببين حاضرا تعيين تكليف نظامي مملكت رو بسپرن دست امثال ظريف و روحاني!
اصلا اگر فرض كنيم همه جا دست اين دولت را باز بذاريم خود شما كلاهت رو قاضي كن ببين ميتوني بگي يه جا اينا درست و حسابي عمل كردن كه شايستگي سيطره بر همه چيز رو بديم دستشون؟
قاسم سليماني اگر نبود داعش ريخته بود تو مملكت عموووو!!!!
اونوقت تو ميگي نظامي رو شلش كنيم؟
ميفهمي چي ميگي؟
بني صدر رو نشنيدي از همين حرفهاي مفت ميزد اول جنگ چه بلايي سر مملكت اومد؟
ايراني هستي اصلا؟
از كجا داري نظر ميذاري؟
برو مطالب امثال اكبر گنجي (معروف به اكبر قمپز؛ رو بخون شايد به مذاقت بيشتر خوش بياد!
Iran, Islamic Republic of
اگر اقتدار نظامی خود را حفظ نکنیم آسیب پذیر خواهیم شد و تهدید جنگ و مرگ حتمی است .
Iran, Islamic Republic of
فعلا شما اقتدار هسته با آفتاب تابان برجامتونو نقداً داشته باش و برو آفتابتو بگیر
...
...
United States
همون اولشم که تشریف اوردن کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری اینو میدونستن، اگه اینطور هست چرا اومدن کلید به دست، چرا هنوزم که هنوزه از دولت قبل حرف میزنن. اوضاع اونام همین بود. حاجی عروس بلد نیس برقصه میگه اتاق کجه. مشکل اینجاس که یه عده احساسی رای دادن و 8 سال تمام مملکتو معلق نگه داشتن. متاسفم.
Iran, Islamic Republic of
...
با این حرفها بیشتر ازین خودتونو سبک نکنید
مقصر همه مشکلات اقتصادی کشور متوجه تفکر لیبرالیستی حاکم در مدیریت آن است ولاغیر.
بودجه نظامی تو این دولت به شکل بی سابقه ای آب رفته. سوء مدیریت دولت در اداره دستگاه های اجرایی و اقتصادی رو گردن نهادهای انقلابی نظام نیندازید
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
شما میگی دولت در زمینه نظامی امنیتی و سیاست خارجه اختیارات نداره .
۱-پس مذاکرات برجام نافرجام را عمه بنده مدیریت کرد ؟(سیاست خارجی)
۲ -مگر آن روزی که سپاه داعش را با موشک زد آقای روحانی نگفت این را ما تصویب کردیم؟ (نظامی)
۳-مگر وزارت اطلاعات مسئول تامین امنیت نیست و رئیس جمهور رئیس شورای عالی امنیت نیست؟(امنیتی)
۴ -اگر عملا در موارد فوق اختیار ندارد و در چهارسال اول فهمید اینطور است برای چهاسال دوم چرا کاندید شد ؟
مردم ایران را خیلی ساده لوح و نادان فرض کرده اید که مرتب تکرار می کنید منتظر جواب هستم اگر جواب دارید
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
می خواهی بگویی ... آقای کروبی در سیاست خارجه نقش داشت و برجام را به ما تحمیل کرد و از آقای کری گول خورد و به قول شفاهی او اعتماد کرد و توی تیم مذاکره کننده اش جاسوس داشت؟.
Iran, Islamic Republic of
دخالتی در امور خارجه نداره ؟!! پس ظریف چیه این وسط با دیپلماسی خنده ش . ایشون که تو مذاکرات دیگه چیزی نبود که نداده باشن مسلوب الاختیار بودن ؟!!!!
بعدشم همینمون مونده که نیروهای مسلح رو بدیم دست رییس جمهور...
Iran, Islamic Republic of
یکی از اصلاح طلبان گفته:اگه این اختیاراتی که رهبری به روحانی داده به چوب داده بود یه کاری کرده بود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد

رئیسی در خواب هم رئیس جمهور نمی شود ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آبرویتان را خرج هیچ نکنید ایشان نتوانسته در دل مردم جاباز کند
Iran, Islamic Republic of
سید ابراهیم محبوب مردم ایران است و پتانسیل رای 20 میلیونی در سال 1400 را دارد ان شاءالله .
Iran, Islamic Republic of
اگه بخواهند دوباره اضولگرایان به جایی برسند باید دست به دامان بهترین ریس جمهور ایران و مردمی ترین و عادلترین و عدالت کسترین انها یعنی دکتر احمدی نزاد بروند و گرنه به جایی نخواهند رسید احمدی نزاد عشق ملت است
اگر واقعا" بخواهيم از شر مشكلات اقتصادي و.... كه گريبانگير ملت شده ,خلاص شويم بايد دست از باندبازي و جناح بازي و پنهان شدن پشت واژه هايي همچون اصولگرايي و اصلاح طلبي برداشته و مسئوليني را انتخاب كنيم كه به هيچ باند و شخص و گروهي وابسته نبوده و وامدار و بدهكار نباشندو در خط ولايت و رهبري و دلسوز واقعي ملت وكشور باشند. همان كاري كه احمدي نژاد در 4 سال اول خدمتش به دنبالش بود اما متأسفانه او هم در دو سه سال پاياني دولت دهم , يه جورايي به برخي اشخاص وابستگي پيدا كرد و سوژه لازم را در اختيار سياسان چپ و راست شده قرار داد تا باز هم چنبره سنگين خودرا بر مقدرات ملت و نظام بيندازند.
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور بعدی فقط دکتر احمدی نژاد عزیز در 1400خواهد بود .
احسنت برنویسنده(هاشمی) ش
Iran, Islamic Republic of
شما میگی دولت در زمینه نظامی امنیتی و سیاست خارجه اختیارات نداره .
۱-پس مذاکرات برجام نافرجام را عمه بنده مدیریت کرد ؟(سیاست خارجی)
۲ -مگر آن روزی که سپاه داعش را با موشک زد آقای روحانی نگفت این را ما تصویب کردیم؟ (نظامی)
۳-مگر وزارت اطلاعات مسئول تامین امنیت نیست و رئیس جمهور رئیس شورای عالی امنیت نیست؟(امنیتی)
۴ -اگر عملا در موارد فوق اختیار ندارد و در چهارسال اول فهمید اینطور است برای چهاسال دوم چرا کاندید شد ؟
مردم ایران را خیلی ساده لوح و نادان فرض کرده اید که مرتب تکرار می کنید منتظر جواب هستم اگر جواب دارید
علی
منافق که شاخ وگوش نداردفقط کمی حافظه داشته باشید این مطالب را به خورد مردم نمی دادید یادآور شوم در زمان ریاست احمدی نژاد دلار یک شبه از 1200تومان به 4000تومان رسید و کسی معترض نشد فقط خجالت بکشید که ذهن مسلمین را به بی راهه مکشید
Iran, Islamic Republic of
علی وقت خودت برای جماعتی که خودشون و به خواب زدن تلف نکن
عليخان !! شماها خيلي راحت جاي منافق و مسلمان,قاتل و شهيد ,مظلوم وظالم را عوض مي كنيد. اين كار شما جماعت مسبوق به سابقه است. از دوران رياست جمهوري بني صدر بگير تا زمان هاشمي و خاتمي و تا زمان همين شيخ حسن روحاني.متأسفانه از اين كارها از شماها زياد ديده و مي بينيم.
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر گرامی . با تشکر رعایت اخلاق اسلامی ایرانی از شما دوست گرامی مد نظر است . جهان نیوز
آدم منصف
Iran, Islamic Republic of
خدایی تو چه میدونی که رئیسی رئیس جمهور میشد چه میشد ...
Iran, Islamic Republic of
از زمانی که احمدی نژاد رئیس جمهور این مردم شد دیگر شکی ندارم بدتر از او یعنی رئیسی هم رئیس جمهور شود
متاسفم برای خودم که باید چوب نا فهمی عدیده ای نافهم را خورد که چشم بسته به احمدی نژاد ها رای می دهند
Iran, Islamic Republic of
اولا : با ارائه آمار های گه هزار در صد با واقعیت در ثضاد می خواهد ... در همین شهریور اعلام کردند تورم 13/2در صد آیا توده مردم که از گرانی کمرشان خورد شده است این راقبول دارند به عینه می بینند چه برسرشان آمده است .
دوما : کمبود ها و نواقص کار دولت گذشته است و اینکه اگر رقیب انتخاباتی رئیس جممور می شد الان دلار 40000 تومان بود دیگر حنایی برای فریب مردم ندارد .چون اگر دولت گذشته خوب عمل نکرد شما درست کن...
Iran, Islamic Republic of
دولت در 4سال اول بازار و دلار را خوب مدیریت کرد اما با حضور ترامپ احمق و خارج شدن از برجام مشکلات بر کشور رسید و رقیبان مخالف دولت هم ...به نحوی