کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انگار "رئیسی" رئیس جمهور کشور است؟!

23 بهمن 1396 ساعت 13:33

انگار که هنوز آقای احمدی نژاد رئیس دولت است یا آقای رئیسی رئیس جمهور شده است! / *اکنون که هنگام عملی کردن وعده ها در زمینه ایجاد رونق اقتصادی در حد بی نیاز کردن مردم از یارانه است، رئیس دولت همچنان می خواهد پاسخگو نباشد و از موضع منتقد و اپوزیسیون دولت حرف می زند!/ *چرا دلاری که مردم تصور می کردند هزار تومان می شود، به 4800 تومان صعود کرد


 به گزارش جهان نیوز، محمد ایمانی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان "مردم انقلاب کردند که همین خودکامگی نباشد" نوشت:

آقای روحانی گفت "قانون اساسی بن‌بست‌ها را برداشته و ظرفیت بزرگ دارد.

اگر جایی با هم بحث داریم به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم.

این اصل می‌گوید در برخی موارد قانونگذاری و اعمال قوه مقننه مراجعه به آرای مستقیم مردم است.

اگر جناح‌ها سر موضوعی اختلاف دارند، صندوق آرا را بیاوریم.

هر چه مردم گفتند به آن عمل کنیم".

*این اظهارات، نوعی طفره از مسئولیت و پاسخگویی است.

منطق نظام برآمده از انقلاب اسلامی، بی اعتمادی مطلق به آمریکا بود.

آقای روحانی بر خلاف این منطق معطوف به حقایق تاریخی، به [آمریکا] اعتماد کرد ، امتیاز های نقد داد و وعده نسیه گرفت.

*طبق آخرین نظرسنجی های داخلی و خارجی، از برکت این سعه صدر نظام در مجال دادن به تلقی خوش گمانی به آمریکا، 80 تا 90 درصد مردم نسبت به آمریکا ابراز انزجار و بی اعتمادی مطلق می کنند و تنها یک درصد همچنان خوش گمانند.

*انصاف آن است که آقای روحانی بگوید در خودرایی و خودبسندگی و اصرار بر اعتماد یکطرفه به دشمن اشتباه کرده و از این به بعد به ساختار های برآمده از قانون اساسی بیشتر تمکین می کند. که اگر جز این باشد، میل به خودکامگی تعبیر می شود.

مجلس و مجمع تشخیص مصلحت و قوه قضائیه و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، همه جزو قانون اساسی است و بدون آنها خودکامگی شکل می گیرد.

*در اثر همین خود رایی بود که طبق گزارش دیوان محاسبات، دولت از اجرای 80 درصد احکام قانون بودجه سال 95 تخلف کرد و یک رکورد در زمینه شلختگی مالی بر جای گذاشت.

  وزارت نفت ۱۶‌هزار ‌میلیارد تومان از درآمدهای ‌سال ۹۵ را به خزانه واریز نکرده است.

کمتر از ٧‌درصد درآمد ۴۴‌هزار و ۶۳۰‌میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها، به تولید اختصاص یافته است.

75 درصد بودجه (٦٥٢‌ هزار و ٤٧٢‌میلیارد تومانی ) شرکت‌های و بانک های دولتی‌، صرف هزینه های جاری و فقط ٢٥‌درصد آن در بخش  سرمایه‌ گذاری به مصرف رسیده است.

یک دلیل انقلاب این بود که همین خودکامگی ها نباشد.

*آقای روحانی پس از 4 سال آزمون و خطا در زمینه اعتماد بی دلیل به آمریکا مجبور شد بگوید «داستان مضحکی اتفاق افتاده؛ می‌گویند تعهدی که قبلا بستیم، فعلا قرص و محکم نباشد، درباره موضوع دیگری حرف بزنیم! آمریکا با زبان و عمل می‌گوید که اهل مذاکره و تعهد نیست اما به برخی کشورهای شرق آسیا می‌گوید بیا با ما مذاکره کن؛ مگر_ديوانه‌اند_كه_با_شما_مذاكره_كنند؟ شما به مذاكره‌اي كه به تاييد سازمان ملل رسيده، پايبند نيستيد».

این سخان در حالی ادا شد که برای چند سال، صاحب نظران منتقد با انواع فحش ها و ناسزا ها از سوی آقای روحانی نواخته شدند.

*48 ماه فرصت دولت به همین بی عملی و رویا اندیشی محض گذشت. اکنون که هنگام عملی کردن وعده ها در زمینه ایجاد رونق اقتصادی در حد بی نیاز کردن مردم از یارانه و چرخش چرخ اقتصاد و تولید، و ایجاد اشتغال برای جوانان است، رئیس دولت همچنان می خواهد پاسخگو نباشد و مانند زمان تبلیغات انتخاباتی  از موضع منتقد و اپوزیسیون دولت حرف می زند؛ انگار که هنوز آقای احمدی نژاد رئیس دولت است یا آقای رئیسی رئیس جمهور شده است!.

*آیا ایشان می تواند یک نظرسنجی یا رفراندوم برگزار کند و از مردم بپرسد نظرشان درباره عملکرد اقتصادی دولت و وعده هایی نظیر بازگرداندن 150 میلیارد دلار پول بلوکه شده و وعده افزایش ارزش پول ملی در مقابل ارز خارجی چیست؟ چرا دلاری که مردم تصور می کردند هزار تومان می شود، به 4800 تومان صعود کرد؛ نقش رونق و گشایش کذایی در این میان چه بود؟

*طبق نظرسنجی اخیر مرکز دولتی ایسپا که با حضور آقای آشنا-مشاور رئیس جمهور [ از نیروهای بلندپایه و اسبق وزارت اطلاعات] رونمایی شد "فقط ۲ درصد مردم خواستار رفع حصر (سران فته) هستند.

69 درصد، بهبود وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار، ۳۰ درصد اعتراض به فساد مالی، ۲۰.۶ درصد بی‌عدالتی، ۱۳.۵ درصد قطع حمایت از سوریه و فلسطین، ۹.۷ درصد آزادی بیان و ۲.۳ درصد رفع حصر  را خواسته اصلی شرکت‌کنندگان در تجمعات اعلام کردند.

پاسخ 74.8 درصد  به این پرسش که آیا از شرایط اقتصادی رضایت دارید، منفی بوده است".

*صدبار دیگر هم از مردم نظرسنجی کنند، همین قضاوت را درباره اولویت های خود و میزان رضایت از عملکرد دولت خواهند داشت.

چاره کار، تمکین و احترام به نظر مردم است، نه تولید مسئله برای طفره از مسئولیت پاسخگویی.

براستی اگر بنابر نظر گرفتن از مردم باشد، 97/2 درصد آنها در سال 92 با حذف یارانه مخالفت کردند.

پس چرا دولت درصدد است یارانه 34 میلیون نفر را حذف کند؟

منبع : آرمان پرس

 


کد مطلب: 590608

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590608/انگار-رئیسی-رئیس-جمهور-کشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com