شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اثر گذاری خوب طرح‌ ملی‌ تلاوت قرآن در استان‌ها

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 590601
یک نخبه قرآنی گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم اثرگذاری تلاوت‌ها در استان‌های کشور را به دنبال داشته است.
اثر گذاری خوب طرح‌ ملی‌ تلاوت قرآن در استان‌ها
به گزارش جهان نيوز، امیرحسین باجلان اظهار کرد: طرح ملی تلاوت قرآن کریم برنامه‌های تلاوت را از حالت سنتی خارج نموده و ساماندهی کرده است.

وی گفت: استعدادیابی در طرح ملی به رشد قرائت‌های تاثیرگذار و اثرگذار دربین نوجوانان و جوانان کمک کرده است .معتقدم اگر طرح ملی درکشوراجرا نمی‌شد قطعا نتیجه خوبی درجهت توسعه همگون قرائت‌ها حاصل نمی‌شد .

این نخبه قرآنی از مؤسسه مدینه الرسول (ص) قزوین گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم سبب آشنایی نوجوانان و جوانان درفراگیری سبک‌های مختلف و رایج دنیا شده است .

وی که چهارسال با طرح ملی تلاوت آشنا شده است تصریح کرد: طرح ملی تلاوت یک برنامه منظم است که اجرای آن بسیاری از خلاهای تلاوت در استان‌ها را برطرف کرده است .

نفر برتر سومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت گفت: رقابت‌های شوق تلاوت زمینه شکوفایی استعدادهای نهفته نوجوانان و جوانان را فراهم کرده است .این رقابت‌ها درسطح بالایی برگزار شده وهمه کسانی که که حضوریافته بودند، درجه‌ای از  تلاوت برخوردار بودند .

باجلان حضوردر مرحله نهایی شوق تلاوت درکربلا را توفیقی دانست که نصیب نخبگان طرح ملی شده است.

وی افزود: توفیق تلاوت دراماکن مذهبی و مقدس کربلا در نخستین دوره شوق تلاوت نصیب بنده شده و در سومین دوره نیزافتخاری دیگری است که تجربه بیشتری حضور خواهم یافت.

این نخبه راه یافته به رقابت مرحله نهایی شوق تلاوت درکربلا تاکید کرد: شورو اشتیاقی دربین خانواده‌هایی که نخبگانی عازم کربلا دارند این روزها به اوج رسیده و ازبابت برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت دعاگو و خرسند هستند.

او توصیه کرد: که فراگیران طرح ملی تلاوت بیشتردر محافل قرآنی شرکت کنند تا مسلط بر تلاوت‌های اثرگذارومعناگرا باشند .

رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت تحول نوینی در چهارمحال و بختیاری ایجاد کرد
جواد کارگران- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری - در تشریح دستاورهای رقابت‌های شوق تلاوت دراستان چهارمحال وبختیاری افزود: رقابت‌های شوق تلاوت  که به یمن وجود طرح ملی تلاوت دراین استان اجراشده حرکتی درجهت ارتقاء شاخص‌های قرآنی است.

وی اظهار کرد: دررقابت‌های شوق تلاوت نوجوانان و جوانانی شرکت کردند که هریک درمسابقات مدرسه، محله، شهرستان و استان دارای مقامی بودند ونزدیک بودن رقابت‌ها موفقیت طرح را به دنبال داشته است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به طرح ملی تلاوت قرآن کریم اشاره کرد وگفت: با تلاش مجریان ودست اندرکاران استانی وستادی، طرح ملی تلاوت جایگاه ویژه‌ای دراین استان پیدا کرده است.

وی افزود: منشور طرح ملی تلاوت قرآن کریم تربیت نسل نوجوان و جوان است و مجموعه استان ازاین طرح حمایت و پشتیبانی می‌کند.

کارگران از بررسی ابعاد طرح ملی و شوق تلاوت درشورای توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری خبر داد و تصریح کرد:حرکت رو به جلو طرح ملی تلاوت  دربین خانواده‌ها ایجاد انگیزه کرده است.

کارگران تاکید کرد: برای ادامه این طرح موفق استانها نیازمند حمایت و پشتیبانی از سوی معاونت قرآن و عترت وستاد طرح ملی تلاوت هستند.

وی افزود: اعزام نخبگان طرح ملی به محافل قرآنی همچون کربلای معلی و شهرهای مذهبی می‌تواند برای نوجوانان و جوانان ایجاد انگیزه کند تا نمایندگان شایسته کشور درابعاد جهانی باشند.

منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *