کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار در مورد سقوط ارزش اغلب پول‌های دیجیتال

23 بهمن 1396 ساعت 13:17

رئیس بخش تحقیقات سرمایه‌گذاری بانک گلدمن ساچز آمریکا پیش‌بینی کرد، افت ارزش پول‌های دیجیتال که موجب حذف ارزش بازار تقریبا ۵۰۰ میلیارد دلاری آن‌ها در ماه دسامبر (آذر-دی) شد، می‌تواند بدتر شود.


به گزارش جهان نیوز، «استیو استرونین» به پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا گفت: بعید است اغلب پول‌های دیجیتال بتوانند در قالب کنونی خود نجات پیدا کرده و در بازار باقی بمانند، بنابراین سرمایه‌گذاران باید برای از دست دادن ارزش دارایی‌های دیجیتال خود آماده شوند.
 وی در حالی که چارچوب زمانی برای سقوط ارزش پول‌های دیجیتال موجود ارائه نکرد، افزود: نوسانات اخیر ارزش این پول‌ها نشان دهنده وجود حباب در این بازار است.

استورنین ادامه داد: همبستگی بالای موجود میان پول‌های دیجیتال مختلف مرا نگران می‌کند، زیرا این پول‌ها ارزش ذاتی ندارند و بنابراین آنهایی که نجات پیدا نکنند به احتمال زیاد از بازار حذف می‌شوند و در معاملات مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

به گفته این مقام بانکی، پول‌های دیجیتال امروز به دلیل کندی معاملات، چالش‌های امنیتی و هزینه‌های بالای نگهداری فاقد قدرت بقای بلندمدت هستند.

وی اظهار کرد: معرفی بیت کوین آتی تنظیم شده نیز همه این نگرانی‌ها را از بین نمی‌برد.

رئیس بخش تحقیقات سرمایه‌گذاری بانک گلدمن ساچز آمریکا اضافه کرد: اغلب پول‌های دیجیتال (اگر نه همه) دیگر هرگز رکوردهای اخیر ثبت شده خود را تجربه نخواهند کرد اما صرف وجود حباب در بازار به این معنی نیست که قیمت برای معدود پول‌های دیجیتال نجات یافته نمی‌تواند افزایش یابد.

این مقام بانکی ضمن ابراز خوشبینی به فناوری بلاک چین که پیش زمینه پول‌های دیجیتال است، گفت: این فناوری می‌تواند به بهبود دفاتر مالی کمک کند اما با این وجود احتیاط لازم است زیرا فناوری فعلی هنوز در مورد سرعت مورد نیاز برای معاملات بازار چیزی نمی‌گوید.

بلومبرگ نوشت: آیا هیچیک از پول‌های دیجیتال امروز یک آمازون یا گوگل خواهند بود یا مانند بسیاری از موتورهای جستجوی دیگر از بین خواهند رفت؟

ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین یک پول رمز پایه (cryptocurrency) هستند که به اعتبار رمزپایگی و نیز برخورداری از امنیت چند لایه و بسیار بالا و نیز به میزان کنترل عرضه آن می‌تواند در داد و ستد بین اشخاص و نیز استفاده برای امر سرمایه‌گذاری مالی مورد استفاده واقع شود.

این نوع ارزها، در واقع پول رایج در شبکه است که به صورت مجازی ایجاد و نگهداری می‌شود. شخص یا نهادی آن را کنترل نمی‌کند، چاپ نمی‌شود و به وسیله نرم‌افزارهای رایانه‌ای که در سراسر جهان مشغول حل مسائل ریاضی هستند، تولید می‌شود.

هدف طراحان این نوع ارزهای جدید، تولید پولی مستقل از هر نوع مرکز دولتی با قابلیت انتقال به صورت مجازی در بالاترین سرعت ممکن بود. بدین ترتیب افرادی که نرم افزار مربوط به آن را روی رایانه یا گجت‌های هوشمند خود دارند از طریق اینترنت به یکدیگر متصل شده و شبکه پرداخت آن را شکل می‌دهند.
 
منبع: ایرنا


کد مطلب: 590596

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590596/هشدار-مورد-سقوط-ارزش-اغلب-پول-های-دیجیتال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com