کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیگار، سالانه ۵۵ هزار ایرانی را می‌کُشد

23 بهمن 1396 ساعت 13:08

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 14 سرطان با مصرف دخانیات ارتباط دارد، گفت: سالانه 55 هزار ایرانی به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با مصرف دخانیات در کشور اظهار داشت: حدود 7 میلیون سیگاری در ایران وجود دارد که صد هزار نفر آنها نوجوانان هستند و مصرف نکردن دخانیات بزرگ‌ترین عامل پیشگیری از سرطان به شمار می‌رود.

وی افزود: در سیگار 7 هزار مواد شیمیایی وجود دارد و به طور کلی در مواد دخانی 70 ماده سرطان‌زا بوده که مردم باید این موضوعات را مدنظر قرار دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دخانیات سالانه 7 میلیون نفر را می‌کشد،‌گفت: 900 هزار نفر از این تعداد کسانی هستند که دخانیات مصرف نمی‌کنند ولی در معرض دود آن هستند.

حریرچی به مرگ سالانه 55 هزار ایرانی به دلیل دخانیات اشاره کرد و گفت: 90 درصد سرطان ریه به دلیل استعمال سیگار است و 14 سرطان نیز ارتباط نزدیکی با دخانیات دارند.همچنین سالانه در کشور 10 هزار میلیارد تومان سیگار خرید و فروش می‌شود در حالی که هزینه درمانی مستقیم بیماران ناشی از دخانیات 20 تا 30 هزار میلیارد تومان است.
 


کد مطلب: 590591

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590591/سیگار-سالانه-۵۵-هزار-ایرانی-می-ک-شد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com