کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه رحیم پور به فیلمسازان جوان: شما را نترسانند!

23 بهمن 1396 ساعت 12:58

رحیم پور ازغدی گفت: طنز و جذابیت، تکنیک و تکنولوژی و هر آنچه در سینمای لائیک اهمیت دارد در سینمای مکتبی و انقلابی نیز مهم است.


به گزارش جهان نیوز، سخنرانی رحیم پور ازغدی در موضوع سینمای دینی و مکتبی و نسبت آن با سینمای روشنفکری و سایر مقولات، برنامه جشنواره سینما انقلاب بود.
 

 رحیم پور سخنان خود را با طبیعی بودن برگزاری جشنواره‌های جانبی‌ای مثل ققنوس و عمار در کنار جشنواره‌های رسمی آغاز کرد و گفت: همچنان در آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، باید با روش‌های پارتیزانی فیلم انقلابی تولید کنیم و این طبیعی است.
 
در ادامه وی گفت: طنز و جذابیت، تکنیک و تکنولوژی و هر آنچه در سینمای لائیک اهمیت دارد در سینمای مکتبی و انقلابی نیز مهم است.
 
سخن دیگر رحیم پور در موضوع ایدئولوژیک‌زده خواندن سینمای انقلاب و مکتبی از سوی جریان روشنفکری، لائیک و لیبرال بود.
 
وی معتقد بود به همان اندازه که سینمای مکتبی و انقلابی ایدئولوژیک است سینمای ضد دین، سینمای غریزه و شهوت، سینمای لاابالی‌گری و اصولا هر سینمای دیگری هم ایدئولوژیک هستند، با این تفاوت که ایدئولوژی گروه نخست را خداوند سفارش داده است، اما دیگران از شیطان دستور می‌گیرند.
 
وی ادامه داد:  برعکس تصور همگان، سینمایی که تمرکزش روی لذت و شهوت و غریزه است یک ایدئولوژی تمام عیار است.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌ها این توصیه را به فیلمسازان جوان انقلاب داشت که نگذارید شما را بترسانند و بگویند سینمایی که شما ساخته‌اید به درد ققنوس و عمار می‌خورد و اینجا جایی فیلم‌های حرفه‌ای و علمی است.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 590584

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590584/توصیه-رحیم-پور-فیلمسازان-جوان-نترسانند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com