کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سناتور آمریکایی:‌

واشنگتن‌ در کنار اسرائیل و علیه ایران می‌ایستد

23 بهمن 1396 ساعت 12:08

سناتور آمریکایی با متهم کردن کشورمان به دست داشتن در سرنگونی جنگنده‌های اسرائیلی، خواهان اتحاد و حمایت بیش از پیش آمریکا از اسرائیل شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، نشریه صهیونیستی جزورالم‌پست در گزارشی از بیانیه یکی از سناتورهای ارشد آمریکایی ضد ایران در خصوص سرنگونی جنگنده‌های اسرائیلی خبر داد.

سناتور تِد کروز در بیانیه خود مدعی شده است که در روزهای آخر هفته ایران یک «اقدام خصمانه بی‌سابقه آشکار را ضد دوست و متحد نزدیک ما، اسرائیل، انجام داد». این سناتور آمریکایی در ادامه عنوان کرده است که ایران با استفاده از نیروهای نیابتی خود شامل حزب‌الله و حماس و با استفاده از منابع (تسلیحات) ایرانی اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.

کروز در بیانیه خود به طور خاص مدعی شده است که «این تشدید اوضاع (سرنگونی جنگنده‌های اسرائیلی توسط پدافند ضدهوایی سوریه) یک عملیات مستقیم از سوی نظامیان ایرانی» علیه «اراضی اسرائیلی»‌ است.

وی تأکید کرده است که آمریکا در کنار اسرائیل و با عزم ثابت در برابر «اقدام جنگ‌افروزانه ایران» خواهد ایستاد.در بخش دیگری از بیانیه این سناتور آمریکایی آمده است که «برای مدتی، اسرائیل خواهان توجه به تلاش‌های ایران برای ایجاد یک جبهه دیگر در مرزهای (اسرائیل) و تلاش برای شکل‌دهی به یک حضور نظامی دائمی در سوریه بود، درخواستی که تا حد زیادی از سوی جامعه بین‌المللی نادیده انگاشته شد». این سناتور در ادامه اتهامات ضدایرانی خود در این بیانیه آورده است «این خطر و این حملات تحریک‌آمیز باید به مثابه بیدارباشی برای تمامی جهان برای اتخاذ یک تصمیم قطعی به منظور توقف فعالیت‌های تروریستی ایران باشد».

کروز در ادامه در سخنانی توهین‌آمیز، «ایران را بزرگترین دولت حامی تروریسم» توصیف کرد که وعده محو اسرائیل از نقشه را داده است، و در این راستا به شدت به توافق هسته‌ای حمله کرد، توافقی که به زعم این سناتور هوادار اسرائیل «میلیاردها دلار» در اختیار ایران قرار داده است.


کد مطلب: 590573

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590573/واشنگتن-کنار-اسرائیل-علیه-ایران-می-ایستد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com