کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردانی که حق دیدن صورت «محارم» خود را ندارند!

23 بهمن 1396 ساعت 11:41

مردان یک قبیله سعودی هرگز صورت مادران، همسران و خواهران خود را نمی‌بینند.


به گزارش جهان نیوز ، قبایلی در جنوب عربستان سعودی وجود دارند که زنانشان صورت های خود را همیشه و حتی از محارم خود می پوشانند، در این قبایل مردان در طول زندگی چهره همسرانشان را نمی بینند.

طبق آداب و رسوم این قبایل، حتی زنان نیز چهره همدیگر را نمی بینند و آن را ننگی برای خود می دانند. وقتی زنی به شوخی خواست چهره زن دیگری از همین قبیله را ببیند، مشاجره سختی بین آن دو رخ داد و نزدیک بود به منازعه قضایی منجر شود.

مردی از اهالی همین قبیله که چهل سال است با ام محمد ازدواج کرده و سه فرزند دارند درباره این رسم می گوید: وقتی چهره همسرم را دیدم، او این رفتار را زیرپا گذاشتن آداب و رسوم قبیله دانست و درخواست طلاق کرد.

مرد دیگری که 7 سال از ازدواجش می گذشت، وقتی همسرش در یک حادثه رانندگی فوت کرد، و برای تعیین هویت جسد به بیمارستان رفت، چون هرگز صورت همسرش را ندیده بود نتوانست از روی صورت او را شناسایی کند.

علی القحطانی یکی دیگر از اهالی همین قبایل است. او در گفتگو با العربیه گفت وقتی به زور خواسته برقع را از چهره همسرش کنار بزند، زنش تهدید کرده که خانه را برای همیشه ترک خواهد کرد.

حسن العتیبی هم به العربیه گفته است که زنش بین هوو داشتن و برداشتن نقاب، گزینه اول را ترجیح داده است و حتی یکی از دوستان خودش را برای ازدواج دوم به شوهرش معرفی کرده که چندان به این رسم قبیله پایبند نیست.

*کانال مطالعات عربستان


کد مطلب: 590553

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590553/مردانی-حق-دیدن-صورت-محارم-خود-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com