کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو حزب‌الله:

وقوع جنگ بعید است اما مقاومت آماده است

23 بهمن 1396 ساعت 11:29

مسئول پرونده فلسطین در حزب‌الله احتمال جنگ علیه لبنان، سوریه یا حتی نوار غزه را بعید دانست و گفت، رژیم صهیونیستی قبل از انجام این حمایت هزاران بار آن را بررسی می‌کند.


به گزارش جهان نیوز، «حسن حب‌الله» مسئول پرونده فلسطین در حزب‌الله اعلام کرد، بعید است رژیم صهیونیستی برای حمله به سوریه، لبنان یا حتی نوار غزه بزند و قبل از انجام این حماقت «یک میلیون بار» موضوع را بررسی خواهد کرد.
 
حب‌الله پس از ساقط شدن جنگنده «اف-16» رژیم صهیونیستی توسط پدافند هوایی سوریه (جزئیات بیشتر) به وبگاه «الرساله» فلسطین (نزدیک به حماس) گفت: ساقط شدن این جنگنده به بدان معناست که از امروز هر حضور اسرائیلی در آسمان سوریه با پاسخ همراه خواهد بود و این پیامی است که دولت سوریه و در پشت آن «محور مقاومت» به تل‌آویو مخابره کرده است.

وی تأکید کرد: ما می‌دانیم که وقوع جنگ (در برهه فعلی) امری بعید است اما این دشمن را هم می‌شناسیم و باید در آمادگی کامل باشیم. اسرائیل برای ارتکاب هر حماقتی علیه لبنان، غزه و سوریه، بهای سنگینی خواهد پرداخت.

حسن حب‌الله به اختلافات میان لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر بلوک‌های نفتی نیز پرداخت و گفت: زمانی که به اسرائیل می‌گوییم قبل از ترسیم مرزها، اجازه اکتشاف در بلوک نفتی شماره 9 را نمی‌دهیم، به خوبی می‌داند این به چه معناست و نمی‌تواند هیچ حماقتی در این مکان انجام دهد. حزب‌الله از ثروت‌های طبیعی لبنان دفاع خواهد کرد.

«آویگدور لیبرمن» حدود دو هفته پیش در اظهاراتی مدعی شد بلوک نفتی شماره 9 متعلق به این رژیم است اما لبنان آن را به مناقصه گذاشته است. این اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با واکنش تند مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان روبرو شد؛ آنها اعلام کردند صحبت‌های لیبرمن را تهدید می‌دانند و لبنان حق حاکمیت بر آب‌های منطقه‌ای تحت تسلط خود را دارد.

سه بلوک از بلوک‌های شماره 1، 8، 4، 9، و 10 میادین گازی ساحلی لبنان در مرز این کشور و فلسطین اشغالی قرار گرفته‌ است. در ژانویه (ماه گذشته) لبنان پس از بازگشایی پنج بلوک نفتی به شماره‌های 1، 4، 8، 9، 10، اولین دور صدور مجوز برای نفت و گاز را از طریق مناقصه با قابلیت تمدید پنج ساله را آغاز کرد.اعلام مناقصه (از طرف لبنان) برای شرکت‌های بین‌المللی با هدف سرمایه‌گذاری در بلوک نفتی شماره 9 منجر به خشم اسرائیل شد (جزئیات بیشتر). 

منبع: فارس 


کد مطلب: 590545

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/590545/وقوع-جنگ-بعید-اما-مقاومت-آماده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com